Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:37:36 GMT

سفر محرمانه رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل آویو

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۷۲۱۴

سفر محرمانه رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، شبکه «آی۲۴ نیوز» امروز پنجشنبه گزارش داد که ژنرال «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر روز گذشته به صورت مخفیانه به تل‌آویو سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

گفته می‌شود هدف اصلی این سفر، مذاکره بر سر جزئیات طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش‌بس طولانی مدت بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و همچنین بهبود بحران انسانی در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع فلسطینی نیز می‌گویند قرار است بعد از دیدار عباس کامل با صهیونیست‌ها و نهایی شدن جزئیات توافق آتش‌بس، امروز به کرانه باختری سفر و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز دیداری داشته باشد.

در همین حال، دو هیأت از حماس و جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» در حال اجرای مذاکراتی در قاهره، پایتخت مصر، برای جمع‌بندی تفاهمنامه‌ای جهت پایان دادن به درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی در نوار غزه در ازای برداشته شدن محاصره و ورود کمک‌های اقتصادی به این منطقه هستند.

سفر رئیس اطلاعات مصر به فلسطین اشغالی در حالی صورت می گیرد که پیشتر گفته شده بود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه می طی سفری مخفیانه به قاهره، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره یافتن راهکاری سیاسی برای پایان دادن به بحران غزه گفتگو کرده بود.

کد خبر 4376478

منبع: مهر

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی مصر مردم علیه احتکار ایالات متحده آمریکا ایران عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه عراق سوریه ترکیه جنگ 2015 یمن دونالد ترامپ افغانستان آلمان تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می‌تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان، بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رزیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از پیشنهادات حسین امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

کد خبر 6096730

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره