Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@18:45:54 GMT

لاشه ای که خبرساز شد گرگ بود نه دایناسور + عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۹۱۶۷

لاشه ای که خبرساز شد گرگ بود نه دایناسور + عکس

به گزارش جماران؛ تصویری عجیب از لاشه یک حیوان، یک هفته‌ای است که در کرمانشاه خبرساز شده و دست به دست می چرخد بدون اینکه کسی اطلاعات دقیقی در باره آن داشته باشد.

آنچه در این تصویر دیده می شود، لاشه حیوانی شبیه نسل دایناسورهای دوپا است و اینگونه به نظر می رسد که به تازگی شکم آن دریده شده و از پای درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لاشه در روستای تیشه‌ کن در منطقه درود فرامان شهر کرمانشاه پیدا شده است.

تعدادی از مردم این منطقه معتقدند که این لاشه متعلق به یک حیوان عجیب الخلقه و شاید نسل حیوانات غول پیکر و نخستین است.

عده ای دیگر اصرار دارند که باقیمانده نسل منقرض شده دایناسورها یا پرندگان گوشتخوار است.

برخی حتی مدعی اند که این حیوان یک جفت هم دارد و بعید نیست به زودی سراغ مردم منطقه بیاید.

بسیاری از برداشت ها و گمان‌های مطرح شده اما با واقعیت فاصله زیادی دارد. 

تقریبا همه کسانی که این حیوان را از نسل موجودات ماقبل تاریخ می دانند یا در باره آن برداشت های عجیب و غریب مطرح می کنند، این حیوان را از نزدیک ندیده اند و حدس آنها بر مبنای عکسی از لاشه آن است.

** گرگ بود نه دایناسور

برای روشن شدن تکلیف ده ها برداشت و شایعه متفاوت، خبرنگار به سراغ یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه رفت؛ کسانی که بالای سر لاشه حاضر شده و آن را دفن کرده اند.

فردین الفتی افزود: لاشه این حیوان چند روز در مقابل آفتاب مانده و باد کرده بود به طوری که پوستش کاملا از بین رفته و تشخیص هویت آن به راحتی ممکن نبود.

او تاکید کرد: هیچ واقعیت عجیبی در باره این حیوان وجود نداشت و با توجه به مشخصات لاشه روشن شد که یک کفتار یا یک گرگ بوده است.

الفتی با رد حدس و گمان‌های مطرح شده درباره لاشه گفت: این شایعات عجیب و غریب ناشی از اطلاعات کم افراد است و مبنای علمی و واقعی ندارد.

در سال 1390 خبری مشابه در باره وجود لاشه یک حیوان عجیب الخلقه در شهرستان مشکین شهر اردبیل رسانه ای شد که البته صحت ادعاهای آن زمان هم به صورت رسمی تایید نشد.

آخرین نسل دایناسورها حدود 65 میلیون سال منقرض شدند که پژوهش‌ها نشان می دهد علت آن برخورد یک شهاب ‌سنگ بزرگ با زمین بوده که همزمان 75 درصد از گونه‌های زنده را هم نابوده کرده ‌است.

در 80 زیستگاه مهم استان 2 میلیون نفری کرمانشاه، 48 گونه پستاندار، 180 گونه پرنده، 33 گونه ماهی، 35 گونه خزنده دوزیست و هزار و 200 گونه گیاهی با هشت هزار گونه نادر وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت لاشه دایناسور لاشه عجیب کرمانشاه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا محمدی اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

کد خبر 848141 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم استان ایلام محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • زن خبرساز در سخنرانی رئیسی
  • تفکیک امتیازات 5 مربی در تیم خبرساز