Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@05:22:30 GMT

تعرفه‌های آمریکا علیه ترکیه باقی می‌مانند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۰۰۲۵

آمریکا اعلام کرد حتی در صورتی که آنکارا کشیش آمریکایی را آزاد کند، تعرفه‌ها علیه ترکیه باقی خواند ماند، اما قطر با پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ترکیه، باعث تقویت لیره ترکیه شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، ایالات‌متحده چهارشنبه شب اعلام کرد: حتی در صورتی که آنکارا کشیش آمریکایی را آزاد کند، تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم بر علیه این کشور، که آغازکننده بحران ارزی در ترکیه بودند، در سر جای خود باقی خواهند ماند، اما در همین زمان قطر با پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ترکیه، باعث تقویت لیره ترکیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر قطر در دیدار با رییس‌جمهور ترکیه در آنکارا، بسته‌ای از پروژه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌ها را تائید کرد. طبق اعلام یک منبع آگاه، قرار است پول قطر، به بانک‌ها و موسسات مالی ترکیه تزریق شود.

پس از این‌که بانک مرکزی ترکیه، نقدینگی را کاهش داد و فروش ارز ترکیه را محدود کرد، این حرکت متحد خلیج فارسی ترکیه، باعث پشتیبانی از اوج گرفتن نرخ لیره شد.

سخن‌گوی کاخ سفید، سارا سندرز، در واشنگتن تصریح کرد: ایالات‌متحده آمریکا حتی در شرایطی که کشیش آمریکایی، اندرو برونسون، توسط ترکیه آزاد شود، تعرفه‌های بر علیه این کشور را بر نخواهد داشت، اما می‌تواند تحریم‌های ۲ مقام ارشد ترکیه را لغو کند.

لیر ترکیه که حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار، از دست داده بود و روز دوشنبه تا نرخ برابری ۷.۲۴ هم سقوط کرد، با تحولات روز چهارشنبه، با ۱۰ درصد رشد نرخ برابری خود با دلار را تا رقم ۵.۹۰ هم بهبود بخشید. این درحالی است که در معاملات دیشب، نرخ برابری لیر تا ۵.۷۵ هم بالا آمده بود.

روز پنج‌شنبه قرار است در کنفرانسی که تا ۳۰۰۰ نفر برای آن ثبت نام کرده‌اند، وزیر مالی ترکیه دوباره به سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان خاطر دهد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

گرچه آفریقای جنوبی بود که برای نخستین بار طرح شکایت از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی فلسطینیان در باریکه غزه را در دیوان بین المللی دادگستری مطرح ساخت، اما طی ماه‌های اخیر کشور‌های زیادی در جهان به عنوان خواهان (یکی از طرف‌های شکایت) خود را وارد این پرونده کرده و به خوانده (اسرائیل) حمله کرده‌اند. 

به گزارش الجزیره، ترکیه به تازگی از ملحق شدن به کارزار شکایت از اسرائیل به دلیل جنایت جنگی در غزه در دیوان بین المللی دادگستری خبر داد. 

براساس بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه ترکیه منتشر شده است، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که آنکارا تصمیم گرفته است به عنوان حامی از درخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری حمایت کند. 

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آنکارا به دلیل جنگ غزه موج گسترده‌ای از انتقادات را علیه تل آویو مطرح ساخت به طوری که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اسرائیل را یک دولت ترور خواند. 

براساس درخواست موقت دادگاه بین المللی دادگستری که در ماه ژانویه مطرح شد، رژیم صهیونیستی باید از هر گونه اقدامی که پیمان مربوط به نسل کشی را نقض می‌کند، اجتناب کند؛ موضوعی که رژیم صهیونیستی تاکنون کوچکترین اهمیتی به آن نداده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل