Web Analytics Made Easy - Statcounter

دامن زدن برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه 6 کودک در طرح جمع‌آوری کپرهای پاکستانی مفقود شده‌اند در حالی ادامه دارد که پلیس می گوید هیچ گزارشی مبنی بر مفقود شدن کودکان دریافت نکرده است. آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری فارس نوشت: شایعه درگیری پلیس با اتباع بیگانه و جمع‌آوری آنها از یک سو و مفقودیت 6 کودک پاکستانی از سوی دیگر مسئله‌ای است که سایت‌های معاند و شبکه‌های ضدانقلاب به آن پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر مفقودیت 6 کودک پاکستانی مسئله‌ای بود که فرماندهی ناجا در آئین تجلیل از خبرنگاران به آن اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی این خبر را شنیدم بسیار ناراحت شدم و با خود گفتم که چگونه این مسئله به وقوع پیوسته است؛ خودم شخصا این موضوع را پیگیر شدم و از مسئولین ذیربط این مسئله را پیگیری کردم که در نهایت مشخص شد این مسئله صحت نداشته است.
فرمانده ناجا با تاکید بر این مطلب که پلیس همواره حافظ جان و مال مردم است و در این بین فرقی بین کودکان ایرانی و اتباع بیگانه وجود ندارد، بر این  نکته تاکید کرد که اگر این موضوع صحت داشت خودم به آن منطقه می‌رفتم و کار جستجوی اطفال را پیگیری می‌کردم که خوشبختانه مشخص شد این موضوع صحت نداشته است.
اظهارات فرمانده ناجا در آن روز خط بطلانی بر این شایعه‌ها کشید اما متاسفانه رسانه‌های ضد انقلاب به این اظهارات بسنده نکرده و باز بر اظهارات نادرست خود پافشاری می‌کند تا جایی که شبکه‌های مجازی پر شده است از اخباری مبنی بر مفقودیت 6 کودک پاکستانی.
سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص شایعه گم شدن 6 کودک پاکستانی در حین جمع‌آوری کپرهای پاکستانی در شهر ری، اظهار داشت: طرح جمع‌آوری کپرهای پاکستانی با هماهنگی کامل شورای تامین شهرستان ری و با اخذ دستورات قضایی و حضور همه دستگاه‌های ذیربط با برنامه‌ریزی منسجم انجام شد.
معاون اجتماعی پلیس پایتخت به انجام این طرح در روز و نه در تاریکی شب اشاره و تصریح کرد: با توجه به حساسیت عملیات، این طرح بدون کوچکترین درگیری و با آرامش کامل انجام شد و اتباع بیگانه سوار اتوبوس‌ شده و به اردوگاه هدایت شدند؛ همچنین وسایل و لوازم آنها نیز با کامیون به اردوگاه منتقل شد.
این مقام ارشد پلیس پایتخت در پاسخ به پرسش فارس در خصوص ادعایی مبنی بر گم شدن 6 کودک پاکستانی گفت: در هنگام عملیات هیچ گونه درگیری رخ نداد که کسی فرار کند؛ همچنین هیچ کدام از اتباع بیگانه که وارد اردوگاه شدند تا این لحظه گزارشی از مفقودی بچه‌های خود ندادند؛ همچنین هیچ کدام از کلانتری‌ها گزارشی از اعلام مفقودی کودک پاکستانی نداشته‌اند.
سرهنگ مرادی با تاکید بر این مطلب که پلیس در رسیدگی به پرونده‌ها بین اتباع ایرانی و خارجی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود، گفت: اگر ادعایی دال بر مفقودی کودکی وجود دارد پلیس آمادگی این را دارد که به آن رسیدگی کند؛‌بنابراین مقتضی است افراد مدعی مفقودی کودکان به کلانتری مراجعه کنند تا پرونده در این خصوص تشکیل شده و پیگیری قضایی و پلیس به وقوع بپیوندد.
وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اینکه این افراد که این اخبار را منتشر کرده‌اند مدعی‌اند اگر به پلیس مراجعه کنند دستگیر و طرد خواهند شد،‌خاطرنشان کرد: این حرف‌ها متاسفانه ادعای برخی سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب است چرا که تعداد پرونده‌هایی که با شکایت اتباع بیگانه در پلیس تشکیل شده، حاکی از آن است که تمام موارد ثبت و ضبط و پیگیری می‌شود. کد خبر: ۵۴۰۳۶۸ تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک