Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران - ایرنا - کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران روز پنجشنبه در روستای سربیشه با حضور مسئولان بنیاد برکت، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی روز در آئین کلنگ زنی این طرح گفت: کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران با ظرفیت سالیانه 165 تن احداث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامرضا تاجگردون افزود: این طرح در زمینی به مساحت 10 هکتار در مدت زمان 2 سال اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: طرح مطالعات، اخد مجوزهای زیست محیطی، میراث فرهنگی، صنعت نفت و سایر بخش های مورد نیاز و بخشی از بازریابی کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران انجام شده است.
تاجگردون اظهار داشت: طرح ساخت کارخانه گیاهان دارویی این شهرستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این واحد تولیدی فراوری، بسته بندی مرکبات و دیگر محصولات تولیدی کشاورزان در مرحله بعدی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به در حال اجرا بودن آب رسانی به 16 هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان های گچساران و باشت تصریح کرد: توسعه کشت های متنوع مانند گیاهان دارویی با توجه به اقلیم منطقه ضروری است.
تاجگردون بیان کرد: تاکنون یک هزار و 500 میلیارد ریال برای طرح های آب رسانی به زمین های کشاورزی این 2 شهرستان شرمایه گذاری شده است و تا سال 1398 این طرح ها بهره برداری خواهد شد.
تاجگردون گفت: در صورت تبدیل این میزان زمین دیم به آبی یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 میلیارد ریال به درآمد کشاورزان شهرستان های گچساران و باشت افزوده خواهد شد.
وی افزود: درآمد کشاورز در هر هکتار مزرعه گیاهان دارویی چهار برابر محصولات زراعی است.
تاجگردون بیان کرد: از سال 1390 تاکنون ضمن وجود مهاجرت معکوس در برخی روستاهای حوزه امامزاده جعفر در گچساران مهاجرت از روستاها به شهرهای گچساران و باشت به دلیل افزایش زیرساخت های رفاهی و کشاورزی بسیار اندک بوده است.
فرماندار گچساران با اشاره به این که ایجاد اشتغال پایدار مهمترین دغدغه مسئولان است گفت: اجرای زیرساخت های صنایع تبدیلی در روستاها راهکاری برای تحقق این امر است.
عبدالرحیم رحیمی ابرازامیداری کرد: ساخت کارخانه کشت گیاهان دارویی گامی برای تغییر الگوی کشت در گچساران باشد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران 30 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که بخش زیادی از آن در سال های اخیر تبدیل به آبی شده است.
این شهرستان در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
/6110/8143

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كلنگ زني كارخانه گياهان دارويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای بازدید از پروژه‌های راه آذربایجان شرقی و افتتاح واحدهای طرح نهضت ملی مسکن وارد تبریز شد.

بذرپاش در این سفر تعداد ۸۴۰۴ واحد مسکونی را در آذربایجان شرقی افتتاح کرده و عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، افتتاح پارک ۳.۵ هکتاری بازآفرینی شهری در تبریز، آغاز عملیات احداث ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند، آغاز عملیات اجرایی شهرک مسکونی ۱۵۲ هکتاری آذران آذرشهر، آغاز عملیات آماده سازی اولین دهکده شهری استان در سراب به تعداد ۱۴۰۰ قطعه تفکیکی مسکونی و بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر از جمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی است.

گفتنی است؛ پروژه‌های مرتبط در برخی از شهرستان‌های استان نیز با حضور معاونان وزیر به بهره برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر