Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیاز اجتماع است و این مهم باید در خانواده و جامعه احساس شود، گفت: اجرای سند تحول آموزش وپرورش نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش عصر(۲۵ مرداد) درجلسه مشترک شورای آموزش وپرورش که با حضور مدیر کل نوسازی خراسان رضوی، مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه تربت حیدریه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه اگر اعتبار وجایگاه آموزش وپرورش خدشه دار شود ترمیم آن بسیار مشکل است و با توجه به اینکه جایگاه معلم، مدرسه وآموزش وپرورش ارزشمند است، گفت:وظیفه معلم این است که راه و رسم زندگی کردن را به‌ دانش‌آموزان بیاموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:اگرچه آموزش و پرورش با مسائل پیچیده و مضمن روبه‌رو است، اما حضور یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته‌ای که در کشور داریم، با قوت قلب و انرژی زیاد بر آن فائق می‌آییم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برای حل بسیاری از مسائلی که مطرح است نه ‌تنها در اختیار آموزش و پرورش بلکه در برخی موارد در اختیار دولت هم نیست، افزود: جامعه ذینفعان در آموزش و پرورش و آن کسانی که از این مجموعه تأثیر می‌پذیرند و تأثیر می‌گذارند، به‌هیچ عنوان در دستگاه دیگری وجود ندارند و این دلیل پیچیدگی در آموزش و پرورش است.

بطحایی با تأکید بر ضرورت تغییر نگاه جامعه به‌آموزش و پرورش افزود: تا مادامی که رویکرد آموزش و پرورش تغییر نکند، قطعا در ۳۰ سال آینده در مراسم مشابه این‌چنینی شاهد طرح مجدد همین مسائل و مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۵ هزار مدرسه و۶۰۰ هزار کلاس درس در کشور داریم که با توجه به شرایط سخت معلمان کماکان مرجعیت و مقبولیت معلمان درکشور رتبه یک یا دو را دارد، اظهارداشت: شبکه تعاملی در هفته آینده راه اندازی می شود و همه ذی نفعان درآن عضو می شوند همچنین رتبه بندی معلمان درچند روز آینده به دولت داده می شود و امیدواریم در مجلس زودتر انجام شود و یکی از آثار رتبه بندی ارتقاء شایستگی های معلمین است که اجرای رتبه بندی ممکن است با شرایط اقتصادی طول بکشد ولی تا پایان شهریور ماه اجرا می شود.

بطحایی با بیان اینکه بارها در مجامع تصمیم‌گیر از حقوق معلمان دفاع کردم، افزود: زمانی که صحبت از معیشت معلم شده، اعلام کردم، زمانی که یک معلم برای معیشتش صحبت می‌کند، تنها برای خود و زندگی‌اش نیست، بلکه به‌این دلیل است که وقتی معلمی دغدغه و مشغله شغل دوم را داشته باشد نمی‌تواند معلمی باشد که راه و رسم زندگی را برای دانش‌آموزان تمرین کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به‌مشکلات مدارس و کمبود فضای فیزیکی گفت:باید تلاش کنیم فضاهای مدارس به‌ محلی برای تمرین دانش‌آموزان تبدیل شود تا آنان یاد بگیرند، چگونه دست یک زمین خورده را بگیرند و مهربانی، مدارا کردن، صبوری و امید به‌آینده را یاد بگیرند و آن را تمرین کنند.

وی با تأکید مجدد بر این مهم که مدرسه باید به ‌محلی برای تمرین کردن زندگی دانش‌آموزان تبدیل شود؛ بیان کرد: سخنرانی و گفتن این حرف و بیان کردن این جمله کوتاه بسیار آسان است، اما آنجایی که قرار است عمل شود تازه اول راه است.

بطحایی با اشاره به‌اینکه در دوره آموزش عمومی باید این موارد را برطرف کنیم تا مدرسه به‌محلی بانشاط و سرشار از شور برای دانش‌آموزان تبدیل شود؛ ادامه داد: باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که بچه‌ها از آمدن مدرسه به‌دلیل اینکه زندگی را تمرین می‌کنند، لذت ببرند، بنابراین باید این مسیر اصلاح شود و اصلاح این مسیر نه‌ تنها از عهده وزیر و معاون وزیر بلکه از عهده یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته بر نمی‌آید.

وی یادآور شد: آنچه امروز می‌تواند آموزش و پرورش را در اولویت اول قرار دهد، این است که به‌جامعه نشان دهیم، آموزش و پرورش نیاز اجتماع است و این مهم باید در خانواده و جامعه احساس شود.

بطحایی با اشاره به ‌اینکه در راستای سیاست‌های وزارتخانه تلاش می‌کنیم تا در پله نخست به‌مدارس اجازه بدهیم که روی پای خودشان ایستاده، با تشخیص مسائل نسبت به‌ پیدا کردن راه حل برای حل مسایل اقدام کنند، متذکر شد: سرمایه انسانی تنها در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و سایر دستگاه‌ها از آن بی‌بهره هستند، در همین راستا نیز از حیث تعهد هیچ کارمندی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی متعهدتر از آموزش و پرورشی‌ها وجود ندارد و از حیث عشق و علاقه به‌کشور و ملت و آموزه‌ها هیچ دستگاهی مانند آموزش و پرورش نیست و همه این موارد جزو سرمایه‌های ارزشمندی است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای رسیدن به‌این هدف باید رویکرد مدرسه محوری که مورد تأکید اسناد بالادستی است را اجرایی کنیم گفت: در این مسیر ضمن ارتقای شایستگی‌ها در مدیریت مدرسه باید اقداماتی انجام اختیارات را به‌مدرسه تفویض کنیم.

بطحایی با اشاره به‌اینکه در فضای بسیار متمرکز آموزش و پرورش از اول مهرماه ۹۷ شاهد یک اتفاق و تحول در حوزه اداره کردن مدارس می‌شویم؛ یادآور شد: بر این اساس دو ساعت از برنامه هفتگی رسمی مدرسه را در اختیار مدرسه قرار دادیم و اعلام کردیم، مدرسه محتوای برنامه رسمی را که پیش از این ابلاغ شده را به‌مدت ۲ ساعت در هفته کنار بگذارد و محتوایی را که خودش بر اساس نیاز و اولویت منطقه لازم می‌داند در برنامه رسمی جا دهد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: اجرای سند تحول آموزش وپرورش نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی کشور است و نیازمند تفویض اختیارات بیشتری در حوزه آموزش و پرورش و مدارسیم که به دنبال این امر هم هستیم.

وی بیان کرد:سند تحول بنیادین باید از کلاس درس و از معلمان شروع شود و نمیتوان آن را از بالا به پایین اجرا کرد. در سخن همه مسئولین آموزش و پرورش در اولویت است و تجربه سایر کشور ها نشان از عبور قطار توسعه از آموزش و پرورش است.

بطحایی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم دانش آموزان ما عاقبت به خیر شوند باید در آموزش وپرورش سرمایه گذاری کرد و وضعیت آینده کشور بستگی به برنامه‌های امروز حوزه تعلیم‌وتربیت دارد، افزود:اهمیت یافتن آموزش و پرورش آینده کشور را ترسیم می کند و جامعه ذی نفعان در آموزش و پرورش بسیار گسترده و حساس است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مصمم هستیم در دوره ابتدایی به سیطره آموزش پایان دهیم اما به محض اقدام با عکس العمل جامعه مواجه می شویم وقتی چنین حساسیتی در جامعه وجود دارد اجرای طرح ها به سهولت امکان ندارد و این موضوع در تجربه چهل ساله انقلاب کاملا مشهود است.

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش، گفت: نباید حرمت معلم مورد خدشه واقع شود و اعتمادجامعه به این قشر نباید از بین برود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری شبستان خشکسالی روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران بحران آب گلستان سیاسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ولی موسوی در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.  موسوی، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.  وی از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.  موسوی تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد. 

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم