Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:09:16 GMT

جذب افراد به تشکل ها موجب انسجام ملی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۲۳۹۶

جذب افراد به تشکل ها موجب انسجام ملی می شود

به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی افزود: در هر جامعه مردمسالاری، سازمان های مردم نهاد به عنوان یک بخش مهم برای ارائه راه حل، همفکری و برنامه ریزی در امور مردم حضور دارند.
وی اضافه کرد: اصفهان مهد انسان های فرهیخته، دانشمند و تعالی گرایی است که در هر زمینه ای به دنبال تشکیل یک تشکل هستند و با گردآمدن اندیشمندان در هر حوزه، موجب تجمیع افکار و هماهنگی در امور می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار اصفهان افزود: این تشکل ها به عنوان سرمایه هایی برای رشد و توسعه جامعه در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه مردم اصفهان در بیشتر امور اجتماعی پیشگام هستند گفت: در استان این امکان وجود دارد که هر کسی در هر جایی حتی در قالب سمن های کوچک با تفکرها، کارها و ماموریت های مختلف دور هم جمع شوند.
مهرعلیزاده افزود: بر این اساس قدمی نو با تشکیل خانه تشکل ها در استان برداشته شد که امروز با حضور وزیر کشور بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.
وی، هدف از تشکیل این خانه را ایجاد محلی برای در کنار یکدیگر قرار گرفتن تشکل ها و هماهنگی برای امور و فعالیت های آنها عنوان کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این همایش گفت: خانه تشکل ها، اتاق فکر تشکل ها می باشد که با حضور 13 دستگاه در استان تشکیل و فعال شده است.
' محمود ابراهیمی ' افزود: اگر تشکل ها بخواهند نقش اساسی خود را در کشور ایفا کنند نیازمند تصویب قانون تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در مجلس شورای اسلامی هستند.
وی، همچنین از مدیران درخواست کرد؛ این مهم را بپذیرند که سازمان های مردم نهاد می توانند مشاوران خوبی در کنار آنها باشند و نقش اساسی در این زمینه ایفا کنند.
همایش گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی ویژه تشکل های مردم نهاد استان اصفهان امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از نشانه (لوگوی) خانه تشکل های مردم نهاد استان اصفهان توسط وزیر کشور رونمایی شد.
در این نشانه 10 نماد انسان و افرادی که در حلقه ای گرد هم آمده اند به همراه نمایی از گنبد نصف جهان به تصویر کشیده شده است.
همچنین در پایان این مراسم 10 انجمن و سازمان مردم نهاد فعال در زمینه های مختلف تجلیل شدند.
نزدیک به 14 هزار سازمان مردم نهاد مجوز دار در کشور ثبت شده که از این تعداد ۸۶ درصد فعال و ۱۴ درصد غیرفعالند یا فعالیت کمی دارند.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد سازمان های مردم نهاد در استان اصفهان حدود 2 هزار سازمان و تشکل است.
22 مرداد در تقویم رسمی کشورمان به روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی نامگذاری شده است.
6994 / 2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اجتماعی و سیاسی اصفهان رشد و توسعه کشاورزی مجلس شورای اسلامی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله

آفتاب‌‌نیوز :

عباس آخوندی نوشت: مرتضی هادی جابری‌مقدم با ضبط یک ویدئو مقابل «حصارکشی وسط پارک‌لاله تهران»، گفت: هیچ منطقی از «ساخت و ساز با هر نوع کاربری» در پارک لاله تهران دفاع نمی‌کند. هر مترمربع از پارک لاله، بی‌نهایت برای تفریح و نشاط‌آفرینی مردم شهر تهران ارزش دارد و نباید این شکلی تلف شود.

او تاکید می‌کند، پارک لاله، حتی مسجد هم دارد و نیازی به ساخت و ساز نیست.

جابری‌مقدم، زمین پارک لاله را «قیمت‌دارترین دارایی شهر» توصیف کرد و خواستار توقف اقدام شهرداری شد.

۳۰۰۰مترمربع زمین وسط پارک لاله، معادل ۶ ساختمان مسکونی ۵ طبقه با مساحت ۱۹۰ مترمربع بنا در هر طبقه، وسعت دارد و از این منظر، «یک ساخت و ساز عظیم» در پارک لاله، در حال تدارک است.

عباس آخوندی، عضو کابینه دولت حسن روحانی درکانال تلگرامی اش در واکنش به حصار کشی پارک لاله نوشت: لطفا به این‌گزارش آقای دکتر مرتضی جابری مقدم استاد محترم شهرسازی دانشگاه تهران توجه کنید. واقعا نمی‌دانم چه از جان شهر و مردم می‌خواهند. چه لجاجتی با زندگی مردم دارند. شگفت آنکه نهاد‌های دینی که آشکارا می‌بینند از نام دین چنین سوء استفاده می‌شود خاموشند.

نهاد‌های به‌اصطلاح اصول‌گرا معلوم نیست به چه اصلی وفادارند. دولت و وزارت راه و شهرسازی درباره این تخلفات آشکار از طرح جامع و تفصیلی و حقوق شهروندی مردم بی‌تفاوتند. قوه قضائیه نسبت به این‌گونه امور حساسیت خود را از دست داده است.

چگونه اینان به خودشان اجازه می‌دهند در شهری که اغلب روز‌های سال در وضعیت هوای ناسالم است، این‌گونه به تخریب پارک‌ها و قطع درختان دست یازند؟ شمایان از کجا آمده‌اید که زندگی مردم برایتان پشیزی ارزش ندارد؟

شورای شهر چه می‌کند؟ نهاد‌های مدنی کجایند؟ احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب چرا لب به اعتراض نمی‌گشایند؟ آیا نباید قدری آزادگی داشت و در برابر این تخلفات ایستادگی کرد؟ ما را چه می‌شود؟

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند