Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:47:52 GMT

629 روستای فردوس از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۳۲۷۹

629 روستای فردوس از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند

مهدی ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بهره مندی این روستاها از گاز طبیعی تعداد روستاهای گاز دار این شهرستان به 20 روستا می رسد که این رقم 88 درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.
وی ادامه داد: گازرسانی به روستاها یکی از خدمات ارزشمند دولت است که در سال جاری 9 روستای شهرستان فردوس به شبکه گاز متصل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: عملیات گازرسانی به این روستاها از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است و با توجه به اینکه این پروژه از سرعت بسیار بالایی برخوردار بود در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌ رسد.
فرماندار فردوس یادآور شد: در این ارتباط طرح گاز رسانی به روستاهای خرو، ظهر، امرودکان، مهوید، ترشیزوک، فریدونی، فتح آباد، گستج و باداموک این شهرستان افتتاح می شود.
وی افزود: برای اجرای پروژه گازرسانی به 9 روستای فردوس اعتباری معادل سه میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.
ابراهیمی اضافه کرد: عملکرد دولت ‌ها با هم متفاوت است و نباید با هم مقایسه شود چرا که به شرایط زمانی و میزان اعتبارات بستگی دارد و در دولت تدبیر و امید با وجود کمبود منابع و اعتبارات، اقدامات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان اننجام شده است.
وی گفت: در این دولت بسیاری از طرح های نیمه تمام از جمله بیمارستان حضرت رسول(ص) و مجتمع فرهنگی و هنری فردوس به اتمام رسید و پروژه عظیم اورژانس این شهرستان نیز نیمه شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
9865 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت بیمارستان حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی فرهنگی و هنری گاز رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت:  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان وجود دارد که در سال گذشته، ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در استان گاز مصرف کردند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستانبا اشاره به نصب بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در استان، افزود: که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است. 

وی گفت: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود.

فعله گری با بیان اینکه میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ادامه داد: در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده، با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت، پیشرفت ۲۵۲ درصدی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به معین بودن استان کردستان در هرمزگان، با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در هرمزگان را به شبکه سراسری وصل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز