Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات می‌گوید آمریکایی‌ها برای مذاکره‌ای که مبتنی بر بده-بستان باشد آمادگی ندارند، بلکه آن‌ها می‌گویند دستاورد مذاکره، همان چیزی باشد که ما قبل از مذاکره در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش مشرق، حمیدرضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات به تشریح فرمول آمریکایی‌ها در مذاکره می‌پردازد و می‌گوید: آمریکایی‌ها در مذاکرات، یک مشکل تفکری دارند و آن اینکه خود را ابرقدرت دنیا می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها چون خود را به لحاظ نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای، برتر می‌دانند، وقتی وارد یک مذاکره می‌شود، دوست دارند آن چیزی که خودشان دوست دارند را از درون آن مذاکره در بیاورند.

با چارچوب فکری آمریکایی‌ها نمی‌توان مذاکره کرد

آصفی می‌گوید البته این چیزی است که همه کشورها دوست دارند، امّا ماهیت مذاکره این است که اهداف، انتظارات و برنامه‌ها ضرورتاً به آن شکلی که در مذاکرات پیش می‌رود نیست. لذا کشورها در برخی جاها سعی می‌کنند انعطاف نشان دهند تا به هدف دیگری دست پیدا کنند.

دیپلمات سابق کشورمان از این موضوع، به عنوان «بده‌- بستان» یاد می‌کند و ادامه می‌دهد: آمریکایی‌ها برای این کار آمادگی ندارند. آن‌ها می‌گویند دستاورد مذاکره، همان چیزی باشد که ما قبل از مذاکره در نظر گرفته‌ایم. درواقع آن‌ها دستاورد مذاکره از دید خودشان را پیش‌شرط‌های مذاکره می‌دانند.

به اعتقاد آصفی، با این چارچوب فکری نمی‌شود مذاکره کرد. به همین دلیل آن‌ها وقتی وارد مذاکره‌ای می‌شوند و می‌بینند خواسته‌هایشان تأمین نمی‌شود، به منطق، گردن نمی‌گذارند و میز مذاکره را به‌هم می‌زنند.

وی برای بحث خود، مذاکرات اخیر آمریکا با کره شمالی را مثال می‌زند و می‌گوید: الان شما می‌بینید که بعد از مذاکره با کره شمالی، همین امروز و دیروز تحریم‌های جدید علیه این کشور وضع کردند. چهارتا جنازه تحویل می‌گیرند، فشار می‌آورند، در باغ سبزی نشان می‌دهند و طرف را تحریک و اغوا می‌کنند بعد رها می‌کنند.

«چارچوب کاری آمریکایی‌ها این است. با همه هم اینطور هستند. منحصر به ایران هم نیست. البته درباره ایران شدیدتر است چون ایرانی‌ها بیشتر روی اصول‌شان می‌ایستند.»

آصفی در ادامه، اعترافات اخیر وندی شرمن- عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا-مبنی بر اینکه «اوباما» همزمان با مذاکرات هسته‌ای، برای حمله به «فوردو» موشک آماده می‌کرد را مورد اشاره قرار می‌دهد و اضافه می‌کند: به نظر من این همه چیزهایی نیست که اتفاق افتاده و حقایق دیگری وجود دارد که به تدریج بیرون می‌آید. اینکه می‌گویند حملات سایبری به ایران از سوی ما بوده و اظهاراتی از این قبیل، این‌ها بخشی اندکی از واقعیت‌هایی است که آمریکایی‌ها این روزها می‌گویند.

وی معتقد است آمریکایی‌ها در کنار این اقدامات، از ناآرامی‌های داخل کشور هم حمایت کرده‌اند و پول داده‌اند تا اعتراضات شکل بگیرد.

البته این دیپلمات سابق، بخش زیادی از اعتراضات را به‌حق می‌داند، امّا با این حال، می‌گوید اینکه کسی سوار بر موج این اعتراضات بشود و آن را از مسیر خودش منحرف کند بحث دیگری است، که آمریکایی‌ها همیشه به دنبال آن هستند.

آصفی با اشاره به اعترافات شرمن، ادامه می‌دهد: تازه این مربوط به اوباماست که به قول خودشان، بهتر از دیگران بوده است. این نشان می‌دهد آن‌ها خیلی با هم فرق ندارند و این موضوع، هم درباره جمهوری‌خواهان صدق می‌کند هم دموکرات‌ها.

فضاسازی رسانه‌ای آمریکایی‌ها برای مذاکره

سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات، فرمول مذاکره آمریکایی‌ها را بیشتر ترسیم می‌کند:  قبل از مذاکره معمولاً از روش تهدید، ترغیب، ارعاب استفاده می‌کنند و هویچ و چماق را با هم استفاده می‌کنند. معمولاً امپریالیسم رسانه‌ای‌شان هم به کمک‌ می‌آید و درواقع برای توپخانه‌شان آتش‌تهیه آماده می‌کند. وقتی می‌خواستند به عراق و سومالی و سایر کشورها حمله کنند، همین فضاسازی را انجام دادند.

به اعتقاد آصفی، آمریکایی‌ها به دلیل اینکه نمی‌توانند به ایران حمله نظامی کنند، فضاسازی رسانه‌ای خود را، روی برقراری مذاکره متمرکز می‌کنند.

آمریکا می‌داند جنگ با ایران تَه ندارد

دوگانه «جنگ- مذاکره» موضوع دیگری بود که حمیدرضا آصفی به آن پرداخت.

آصفی نیز از آن دسته افراد است که معتقد است جنگ نخواهد شد. استدال خود را نیز اینطور مطرح می‌کند: نه اینکه آمریکایی‌ها از جنگ بدشان می‌آید، بلکه به دلیل اینکه می‌دانند جنگ، تَه ندارد. به همین دلیل کنگره، اختیار جنگ را از ترامپ گرفت.

«آنها بررسی می‌کند می‌بینند جنگ ته ندارد. در سوریه، افغانستان و عراق ناموفق بوده‌اند؛کشورهایی بسیار کوچک تر و با امکانات بسیار کم‌تر و شرایط متفاوت تر نسبت به ایران. روشن است که در ایران به طریق اولی ناموفق خواهند بود. عدم ورودشان به جنگ با ایران، نه به این دلیل است که جنگ‌طلب نیستند؛ چرا هستند؛ اگر جنگی منافع‌شان را تأمین کند، حتماً به آن دست می‌زنند.»

برخلاف بسیاری از افرادی که معتقدند پیشنهاد مذاکره بدون قید و شرط ترامپ، یک جنگ روانی علیه ایران بود، آصفی اعتفاد دیگری دارد.

هدف ترامپ از پیشنهاد مذاکره، فراتر از جنگ روانی بود

او می‌گوید کاری که ترامپ کرد، فراتر از جنگ روانی بود. او به دنبال جنگ روانی نبود، بلکه می‌خواست یک دوگانگی و دودستگی در داخل کشور ایجاد کند. بدین صورت که عده‌ای بگویند مذاکره کنیم و عده‌ای بگویند مذاکره نکنیم. دوگانه‌ای که عده‌ای را تشویق و تحریک به مذاکره کند و عده‌ای بگویند فایده ندارد و از این طریق، در گرایش‌های مختلف و صفوف مردم اختلاف به‌وجود آید.

آصفی اگرچه می‌گوید به نظرم ترامپ تا حدودی در این کار موفق شده است، امّا اضافه می‌کند که در نهایت، تیر او به سنگ خورد.

مخالفت با مذاکره با آمریکا ناشی از لجبازی نیست

وی به اظهارات اخیر مقام معظّم رهبری اشاره می‌کند و با بیان اینکه درخواست مذاکره از سوی آمریکایی‌ها، مسئله نویی نیست، به سابقه مخالفت‌های رهبر انقلاب اشاره می‌کند: آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب درخواست مذاکره می‌دادند و یک بار، رهبر انقلاب گفتند اگر همه ملّت بگویند مذاکره، من می‌گویم نه.

دیپلمات سابق کشورمان در توضیح دلایل مخالفتی چنین قاطع از سوی رهبر انقلاب با مذاکره با آمریکا می‌گوید: این[مخالفت] مبتنی بر لجبازی نیست، بلکه ناشی از این است که چیزی[از مذاکره با آمریکا] گیرمان نمی‌آید. شما فرض کنید بروید با آمریکا مذاکره کنید، خب آمریکا اگر همین بازی‌ای که پیش‌بینی می‌کنیم را در بیاورد، مشکلات کشور بیشتر می‌شود یا کم‌تر؟ معلوم است که بیشتر می‌شود. سرخوردگی و یأس در بین آن‌هایی که امید بسته بودند به مذاکرات، بیشتر می‌شود.

ترامپ می‌خواست ایران را تحقیر کند

آصفی در رمزگشایی از اهداف ترامپ برای پیشنهاد مذاکره بدون قید و شرط به ایران می‌گوید: او با این کار، می‌خواهد جمهوری اسلامی را تحقیر کند و بگوید ایرانی‌ها را به پای میز مذاکره کشاندم.

وی معتقد است اگر چنین تحقیری رخ دهد، به هیچ وجه قابل جبران نخواهد بود و تأکید می‌کند که باید این مسائل را هم در نظر گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات، دوران خدمت خود در وزارت‌خارجه را یادآور می‌شود و به جلسه‌ای اشاره می‌کند در حضور مقام معظّم رهبری برگزار شد.

آصفی می‌گوید: رهبر انقلاب در آن دیدار به صراحت گفتند اگر روزی، مذاکره، منافع کشور را تأمین کند خودم پیش‌قدم می‌شوم. این یعنی اینکه مذاکره با آمریکا، منافع ما را تأمین نمی‌کند. درواقع رهبری می‌گوید نه اینکه من با مذاکره مخالفم. بلکه به این دلیل که منافع کشور را تأمین نمی‌کند مخالفم. 

وی تأکید می‌کند که این نظر کارشناسی و درستی است که منافع کشور از طریق مذاکره تأمین نمی‌شود.

مذاکره، بخشی از جنگ آمریکا با ماست نه راه حل جلوگیری از جنگ

آصفی،  مذاکره با آمریکا را بخشی از جنگ آمریکا با ایران می‌داند، نه راه‌حلی برای جلوگیری از جنگ.

او مثال می‌زند: درست مثل اینکه در جنگ، آتش توپخانه‌ات روشن باشد بعد به طرف مقابل بگویی بیا صلح کنیم!

دیپلمات سایف کشورمان اضافه می‌کند: آمریکایی‌ها، مذاکره را تاکتیکی برای جنگیدن از فرمی دیگر می‌دانند و چنین مذاکره‌ای به صلاح نیست.

آصفی تحلیل خود را اینطور خاتمه می‌دهد: باید روی این موضوع نیز بحث کرد که مذاکره به معنای صرف مذاکره، هدف نیست، بلکه مذاکره برای تأمین منافع است که مذاکره با آمریکا، منافع ما را تأمین نمی‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: فرزندت کجاست حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ ایران حمیدرضا آصفی کاخ سفید مذاکره با آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟

همزمان با ادامه تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اخراج و تعلیق بسیاری از این دانشجویان حامی فلسطین از سوی دانشگاه‌های آمریکا، بسیاری از دانشگاه‌های برتر ایران آمادگی خود را برای پذیرش این دانشجویان اعلام کردند.

بیش از دو هفته از شکل گیری اعتراضات دانشگاهیان( دانشجویان و اساتید) دانشگاه های آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می گذرد، حمایت ها و همصدایی دانشگاه های ایران با این دانشجویان معترض همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه های ایران از همان ابتدای شکل گیری اعتراضات دانشگاهیان آمریکایی حامی فلسطین حمایت های خود از این اعتراضات را به شیوه های مختلف اعم از برپایی تجمعات اعتراضی و صدور بیانیه های مختلف نشان دادند.

به طوریکه همان روزهای ابتدایی این تجمعات برخی از رؤسای دانشگاه‌های ایران‌ ایمیل‌های حمایتی از خیزش اخیر دانشجویان و اساتید برای رؤسای دانشگاه‌های امریکا ارسال کردند. تشکل‌های دانشجویی نیز تجمعات حمایتی از این خیزش برگزار کردند.

اما در اقدامی جدید بیش از ۱۳ دانشگاه ایران آمادگی خود برای پذیرش دانشجویان اخراجی یا تعلیقی دانشگاه های آمریکایی را اعلام کردند که تصمیم برخی از این دانشگاه های برتر را در ذیل می خوانیم.

*دانشگاه شیراز

در این راستا موذنی، رئیس دانشگاه شیراز به عنوان اولین دانشگاه پیشنهاد خود برای پذیرش دانشجویان تعلیقی یا اخراجی حامی فلسطین در آمریکا را اعلام کرد و گفت: تا سال‌های قبل بیان می‌شد که مسأله فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام است ولی الان می‌بینیم که موضوع فلسطین مهمترین موضوع جهان است و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دست به اعتراض و تحصن زده اند.

وی افزود: دولتمردان آمریکایی و اروپایی این دانشجویان و اساتید آنها را به اخراج و بیکاری تهدید کرده اند لذا با توجه به اینکه دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه معتبر بین المللی است، دانشگاه شیراز در صورت پیشنهاد این دانشجویان آماده است تا در مقاطع مختلف تحصیلی آنان را در رشته‌های تخصصی پذیرش و بورسیه کند.دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

*دانشگاه شهید بهشتی

همچنین سیدمحمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در حمایت از مردم غزه و محکومیت اقدام دولت آمریکا نسبت به اساتید معترض گفت: دانشجویانی که به دلیل اعتراض به عملکرد صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و امریکا اخراج شده‌اند را پذیرش می‌کنیم.

وی افزود: برای این دانشجویان بورسیه تحصیلی در نظر گرفته‌ایم و هزینه آموزش، خوابگاه و اسکان را به طور کامل تقبل می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: همچنین از دانشجویان فلسطینی که در زندگی‌شان دچار مشکل شده‌اند نیز حمایت ویژه می‌کنیم.

*دانشگاه رازی

در ادامه محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی نیز با بیان اینکه درب دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، برروی تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین باز است، تاکید کرد: تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

وی افزود: دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روزهای اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند.

رئیس دانشگاه رازی گفت: استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس نمایند.

*دانشگاه علامه طباطبائی

همچنین عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی نیز با بیان اینکه این اتفاق، اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد، گفت: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

*دانشگاه فردوسی مشهد

همچنین مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز به خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی ضمن اعلام نگرانی خود از سرکوب شدید دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس آمریکا اظهار کرد: دانشگاه‌های ما، به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده است، عمیقاً نگران کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می شود.

دانشگاه فردوسی مشهد افزود: با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه، از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که اقداماتی را که حقوق بشر را نقض می کند، محکوم کنیم، و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

میرزائی تاکید کرد: ما از همه دست اندرکاران می خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند، تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

*دانشگاه علم و صنعت ایران

در ادامه این حمایت ها داوود یونسیان رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در حمایت از مردم غزه و محکومیت دولت آمریکا نسبت به اساتید معترض گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این راستا در حال انجام یک کار کلی و برنامه سراسری برای دانشگاه‌ها است.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران هم آماده پذیرش دانشجویان آمریکایی و اروپایی اخراجی در این دانشگاه است. رئیس دانشگاه علم و صنعت به نحوه و شرایط پذیرش این دانشجویان اشاره کرد و گفت: ما با همان شرایطی که این دانشجویان تحصیل می‌کردند آنها را پذیرش می‌کنیم؛ یعنی عیناً همان امکانات و تسهیلاتی که در کشورهای اروپا و آمریکا به این دانشجویان ارائه می‌شد را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

*جهاد دانشگاهی

مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگانی نیز با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر قدس شریف، فضای فعالیت آزادانه علمی و دانشگاهی را به داغ و درفش، سخت به هم فشرده است، بیان کرد: آغوش دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی برای دانشجویان دانشگاه‌های غزه که عضوی از اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام هستند، گشوده است و آمادگی دارند این عزیزان را همچون میهمانانی گرامی به شایستگی و گرمی پذیرا باشد تا ان شاء الله به زودی با مراجعت به کشور مظلوم خویش گام‌هایی بلندتر را برای کسب علم و دانش و معرفت بردارند.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با فعالیت بیش از ۱۰۰ واحد سازمانی و علم و پژوهشی در سراسر کشور دارای دو دانشگاه علم و فرهنگ در تهران و علم و هنر در یزد و شش موسسه آموزش عالی در اصفهان؛ خوزستان؛ کرمانشاه؛ گیلان( رشت)؛ همدان و خراسان رضوی( کاشمر) است.

*بورسیه در رشته های تخصصی

حمایت از دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی دانشگاه های آمریکا صرفا به دانشگاه های ایران ختم نشد بلکه داداش پور رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم هم با اعلام حمایت از این تصمیم این دانشگاه های ایران تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این آمادگی را دارد که این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.

*تحصیل رایگان دانشجویان معترض

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد، ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید، اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

*حمایت ریاست جمهوری از پذیرش دانشجویان آمریکایی

در نهایت حسین حسینی معاون رئیس جمهور نیز اظهار کرد: به برکت خون شهیدان مظلوم غزه، بخش زیادی از دانشجویان و افکار عمومی کشورهای غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد ظلم و ستم علیه بشریت هستند.

وی با بیان اینکه اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است، گفت: فشار افکار عمومی باعث خواهد شد که ادامه حمایت نظام سلطه از رژیم صهیونیستی با مشکلات عدیده مواجه شود.

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی
  • درب دانشگاه‌های ایران به روی دانشجویان معترض آمریکایی باز شد