Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:28:17 GMT

سمعک گوگل امکان شنیدن را برای ناشنوایان میسر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۴۵۵۳

سمعک گوگل امکان شنیدن را برای ناشنوایان میسر می‌کند

گوگل برای کمک به افراد ناشنوا با یک شرکت دانمارکی همکاری خواهد کرد تا سمعکی تولید کند که با اتصال به گوشی‌های "اندروید"، امکان شنیدن فایل‌های صوتی را برای ناشنوایان میسر سازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، بنا بر اعلام "سازمان بهداشت جهانی" نزدیک به ۴۶۶ میلیون نفر در دنیا ناشنوا هستند.

هم‌چنین پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، تعداد این افرد به ۹۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه، پیدا کردن راهی که به افراد ناشنوا کمک کند تا از دستگاه‌های گوناگون استفاده کنند، چالشی بزرگ برای شرکت‌های حوزه فناوری است.

این چالش تا چند دهه آتی ادامه خواهد یافت.

در این راستا،" گوگل" اعلام کرد که در حال همکاری با یک شرکت دانمارکی تولیدکننده "سمعک" به نام " GN" است تا سمعکی تولید کند که مخصوص استفاده در گوشی‌های هوشمند "اندروید"( Android) است.

این سمعک "آشا"( ASHA) نام گرفته است.

"آشا" که با باتری کار می‌کند، با کمترین تاخیر، کیفیت بالایی از صدا را برای ناشنوایان فراهم خواهد آورد تا فایل‌های صوتی را بشنوند.

این سمعک با استفاده از بلوتوث به دستگاه‌های "اندروید" متصل خواهد شد.

این سمعک مانند یک هدفون عمل خواهد کرد. به نحوی که کاربران آن می‌توانند با استفاده از "آشا" با دوستان خود تماس برقرار کنند یا فایل‌های صوتی موجود در دستگاه اندروید را بشنوند.

گوگل پروتکل تولید این سمعک را به صورت آنلاین منتشر کرد تا کارخانه‌های تولیدکننده، سمعک‌هایی را تولید کنند که قادر به پشتیابی از سیستم عامل "اندروید" باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سمعک گوگل ناشنوایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون»، السنوار آماده شنیدن پیشنهاد توافقی نیست که شامل توقف جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه نباشد.

ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رسانه ماکور ریشون درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفت که تا صبح امروز و علیرغم انتشار چنین گزارش هایی، السنوار، مردی که کلید آزادی اسرای صهیونیست دست اوست، آماده شنیدن پیشنهاد توافقی که شامل توقف جنگ و خروج ارتش اسرائیل از غزه نباشد، نیست.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاءهای اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: مفاد پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابراین دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | واکنش عجیب مسعود فراستی پس از شنیدن نام محمدرضا گلزار و بهرام رادان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟