Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:42:41 GMT

ایجاد روحیه امید و نشاط در فضای آموزش و پرورش کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۴۶۴۹

ایجاد روحیه امید و نشاط در فضای آموزش و پرورش کشور

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان می تواند منشا ایجاد روحیه امید و شادابی باشد، گفت: یکی از برنامه های مهم ما ایجاد روحیه امید و نشاط در فضای آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کاظمی روز جمعه در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان دختر سراسر کشور که در سالن ورزشی پوریای ولی اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، افزود: امروزه جامعه و دانش آموزان ما به شدت نیاز به روحیه امید و نشاط دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد که هنرمندان و نیز دانش آموزان می توانند در ایجاد این موضوع مهم نقش اساسی داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: انتظار ما از شما دانش آموزان این است که پیام آوران امید، شادی و نشاط در فضای جامعه، خانواده و مدرسه باشید.
کاظمی تاکید کرد که شما باید مجموعه های کوچک و بزرگ این جامعه را دچار تغییر و تحول کنید و اثرات روحی شما باید در جامعه تجلی پیدا کند.

** عرصه فرهنگ و هنر از نقاط قوت و اقتدار، نظام اسلامی است
وی اظهار داشت: عرصه فرهنگ و هنر از نقاط قوت و اقتدار نظام اسلامی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین الملل است.
کاظمی بیان داشت: برگزاری اینگونه جشنواره ها و رویداد های بزرگ فرهنگی در سطح دانش آموزی مانند این دوره مسابقات با پشتوانه بیش از 6 میلیون دانش آموز و با دستاوردها و تولیدات ارزشمند، یکی از بالاترین سرمایه های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است.
وی یکی از بخش های اقتدار آفرین نظام جمهوری اسلامی را عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: این موضوع دامنه نفوذ نظام اسلامی را در عرصه های بین الملل نشان می دهد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: این جشنواره با پشتوانه عظیم دانش آموزی می تواند مرکز جوشش و تولید سرمایه های بزرگ فرهنگی و هنری باشد.
کاظمی افزود: ما با برگزاری اینگونه جشنواره ها در تلاش هستیم تا در کنار بسترسازی، زمینه های شکوفایی و توانمندی های فرهنگی و هنری دانش آموزان هم فراهم شود.

** فرهنگ یکی از ارزشمندترین دارایی های ما است
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از ارزشمندترین دارایی های ما است، گفت: شما دانش اموزان یکی از نگهبانان این دارایی ارزشمند هستید.
دکتر فاضل نظری ادامه داد: هرچند نفت، گاز و چیزهایی از این دست جز دارایی های ما هستند اما همه ما فرهنگ و هنر را به عنوان دارایی اصلی به خارجی ها معرفی می کنیم.
وی افزود: ایران چهره های درخشانی مانند حافظ، سعدی، عطار و مولانا به عنوان سرمایه جهانی داشته است.

** بیش از 50 درصد دانش آموزان این دوره مسابقات، دختر هستند
مدیرکل فرهنگی، هنری و اردویی فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از میان 13 میلیون و 500 هزار دانش اموز 6 میلیون 174 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند، گفت: بیشتر شرکت کنندگان این جشنواره یا به عبارتی بیش از 50 درصد شرکت کنندگان این دوره مسابقات به دختران اختصاص یافت.
علی رمضانی افزود: این موضوع نشان می دهد که علاوه بر دانشت استعدادهای ویژه در بین دختران دانش آموز، خانواده ها هم به تربیت آنان در حوزه فرهنگ و هنر توجه جدی دارند‌. ما باید برای این دانش آموزان مستعد برنامه های ویژه داشته باشیم.
وی به تعداد شرکت کنندگان در این دوره مسابقات اشاره کرد و گفت: هزار و 6 دانش آموز پسر و هزار و 10 دانش آموز دختر در محورهای مختلف با هم به رقابت می پردازند.
رمصانی بیان د اشت: 30 کلاس آموزشی در طول زمان برگزاری جشنواره برای این دانش آموزان با حضور استادان مجرب برگزار خواهد شد تا نقص های آموزشی آنان برطرف شود.
وی اظهار امیواری کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون فرهنگی، آموزش و تحقیقات توجه جدی تری به اینگونه موضوعات داشته باشند.
سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش اموزان در دو بخش پسر و دختر در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است. این دوره مسابقات در بخش پسران از 18 تا 22 مرداد ماه برگزار شده و در بخش دختران هم از امروز آغاز شده و تا 29 مرداد ماه ادامه خواهد یافت.
دانش آموزان استان های مختلف کشور در قالب این مسابقه در محورهای هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، رسانه ها و فضای مجازی، ادبی و پژوهشی و هنرهای آوایی با هم به رقابت خواهند پرداخت.
علمی ** 1201 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی وزارت آموزش و پرورش مسابقات دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند