Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:24:03 GMT

دادگاهی در پاکستان حکم بازداشت زرداری را صادر کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۵۰۹۰

دادگاهی در پاکستان حکم بازداشت زرداری را صادر کرد

اسلام آباد - ایرنا - یک دادگاه رسیدگی به جرائم بانکی در پاکستان، حکم بازداشت 'آصف علی زرداری' رییس جمهوری پیشین این کشور و از اعضای کنونی مجلس ملی را صادر کرد.

به گزارش جمعه ایرنا از رادیو پاکستان، حکم بازداشت زرداری رییس جمهوری پیشین این کشور به جرم پولشویی 35 میلیارد روپیه ای صادر شده است.
آژانس تحقیقاتی فدرال (FIA) پاکستان، نیمه دوم تیرماه سال جاری زرداری رئیس جمهوری پیشین و سرپرست حزب مردم (PPP) و خواهرش «فریال تالپور» را به جرم پولشویی، ممنوع الخروج اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس جزئیات، این حکم در دادگاه عالی و در ارتباط با رسیدگی به پرونده تحقیقات درباره حساب‌های صوری و انتقال چندین میلیارد پول به حساب‌های زرداری و 'فریال تالپور' خواهر وی صادر شد.
البته «فرحت الله بابر» عضو ارشد حزب مردم پاکستان و 'فاروق نائیک' سخنگوی این حزب (PPP) امروز جمعه در واکنش به انتشار خبر صدور حکم بازداشت زرداری در رسانه ها اعلام کردند که هیچ حکم جلبی ازسوی دادگاه علیه وی صادر نشده است، بلکه دادگاه، حکم جلب متهمان متواری را صادر کرده است.
دولت حزب مردم (PPP) در زمان نخست وزیری بی نظیر بوتو، دو بار به جرم فساد اقتصادی و اختلاس فرو پاشید و سپس با ترور بی نظیر بوتو، آصف علی زرداری همسرش ریاست حزب را به دست گرفت.
درحال حاضر «بلاول بوتو زرداری» فرزند مشترک بی نظیر و آصف علی زرداری، رئیس حزب مردم پاکستان است و آصف زرداری و پسرش در انتخابات اخیر مجلس ملی این کشور به عنوان منتخبان مردم انتخاب شدند.
شبک**آساق**6125**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پولشويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب گذاری در سال ۱۹۹۴ در مرکز جامعه یهودیان در بوینس آیرس، بازداشت کنند!

به گزارش ایرنا، این در حالی است که احمد وحیدی وزیر امور کشور ایران در قالب هیاتی از تهران به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز نیز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

این اولین باری که نیست که آرژانتین با طرح ادعا‌های بی‌اساس علیه مسئولان کشورمان تلاش می‌کند به دیگر کشور‌های میزبان مسئولان ایرانی فشار بیاورد.

در ۱۲ آوریل، دادگاهی در آرژانتین در اقدامی خصمانه ایران را مقصر بمب گذاری سال ۱۹۹۴ دانست و از آن زمان تاکنون مسئولان کشورمان هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

دیگر خبرها

  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏