Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@00:08:14 GMT

تحقق ۲۰ درصد اشتغال کشور توسط کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۵۹۸۱

تحقق ۲۰ درصد اشتغال کشور توسط کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور برقعی، در جشن خودکفایی و توانمندی کارآفرینان و مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان، اظهار کرد: برگزاری چنین جشن هایی نشان می دهد که مشکلات و سختی ها در برابر عزم و اراده انسانها سرتعظیم فرود می آورد. برگزاری چنین جلساتی برای ما و خدمتگزاران کمیته امداد و بقیه مسئولان کشور پر از درس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: فرا بگیریم که اراده های متبلور شده و غلبه یافته بر آسیب های و مشکلات درونی، مشکلات اجتماعی و خانواده های در معرض آسیب، همه قابل علاج خواهند بود اگر در کار اراده و تلاش وجود داشته باشد.

برقعی، گریزی به آمار و گزارشات مسئولان درباره اشتغال زایی در همدان زد و اظهار کرد: ایجاد ۳۸۱۵ شغل در همدان نشان از آن است که اگر اراده تزلزل ناپذیر برای مقابله با مشکل اشتغال باشد، با چنین سرانهای قابل معالجه خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر افزایش تولید داخلی ضرورتی انکارناپذیر بوده و اگر بیکاری اصلیترین صورت مسئله کشور باشد، این اتفاقی که امروز در همدان رخ داده، نشان می دهد که امکان غلبه بر مشکل بزرگ وجود دارد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد دستگاه اصلی ایجاد شغل در کشور نیست اما با تعریف صورت مساله برای توانمندی خانواده بزرگ خود، احساس تکلیف کرده و اشتغالزایی کرده است.

قائم مقام کمیته امداد، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده استاندار همدان افزون بر ۱۹ هزار عنوان شغل در این استان ایجاد شده که از این تعداد، ۳۸۰۰ شغل توسط کمیته امداد محقق شده و این معادل ۲۰ درصد مشاغل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: اگر سازمان و نهادی که مسئولیت اصلی در حوزه اشتغال ندارد، بتواند با اراده مردم ۲۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد کند، پس مشکل اشتغال قابل حل خواهد بود.

برقعی، تحقق این میزان اشتغال را حاصل تلاش و حمایت های دسته جمعی کارکنان و دستگاه های ذی ربط عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان پیگیر امور و استاندار، فرماندار، نماینده های مجلس، بانک ها و فنی و حرفه ای به عنوان همکاران مشارکت کننده در این امر هستند.

وی با اشاره به برنامه ششم امداد، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در عرصه مشارکت های مردمی در دستور کار ما قرار دارد این است که در سال های باقیمانده طرح ششم امداد، ساماندهی و فعال کردن خیرین اشتغال در استانها است.

قائم مقام کمیته امداد، تاکید کرد: خیرین باید بدانند که ایجاد بسترهای لازم و کافی برای ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد همانند تهیه جهیزیه و سایر خدمات است.

وی یادآو شد: استان همدان به لحاظ داشتن خیرین خوشنام جزء مستعدترین استان ها برای ایجاد ظرفیت ورود خیرین در حوزه اشتغال است.

کد خبر 4376953

منبع: مهر

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی مردم علیه احتکار شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهر تهران بیمه سازمان محیط زیست سازمان حج و زیارت سازمان بیمه سلامت سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه حج تمتع مجلس شورای اسلامی محمد علی افشانی مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی گفت: هدف بنیاد علوی برای سال جاری پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار شغل در سطح کشور و مناطق جامعه هدف بنیاد علوی است. - اخبار اجتماعی -

مسعود پناهی؛ مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نام‌گذاری سال 1403 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: در همین ارتباط مؤسسه توانمندسازی و اقتصاد علوی زیرمجموعه بنیاد علوی به عنوان بازوی اجرایی در حوزه توانمندسازی محرومان و ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را انجام می‌دهد.

وی افزود: هدف بنیاد علوی برای سال جاری پایه‌گذاری بیش از 100 هزار شغل در سطح کشور و مناطق جامعه هدف بنیاد علوی است که در این راستا با توجه به نام‌گذاری امسال، برنامه‌ریزی برای استفاده از مشارکت مردم در ایجاد 100 هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

پناهی با اشاره به فراخوان برای استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در ایجاد اشتغال گفت: در این زمینه با توجه به درگاه‌های مجازی و رسانه‌های مرتبط فراخوان جهت جذب تصمیم‌گیران و فعالان حوزه اقتصادی انجام شده و تاکنون 1500 نفر در این ارتباط ثبت‌نام کرده‌اند.

راه‌اندازی "مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال" در سازمان بهزیستی

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی ادامه داد: امسال بزرگترین رویداد آموزشی در حوزه تسهیلگران و مجریان اشتغال و توانمندسازی اقتصادی توسط مؤسسه توانمندسازی و اقتصادی بنیاد علوی در استان تهران شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از تاریخ 22 تا 27 اردیبهشت ماه این رویداد در مجتمع آموزش و فرهنگی امام خمینی(ره) در محل لواسان برگزار خواهد شد.

پناهی بیان کرد: مؤسسه توانمندسازی و اقتصادی علوی در حوزه اشتغال با 3 راهبرد (حمایت از کسب و کارهای خرد، کارگاهی و بنگا‌های کوچک) در بیش از 350 شهرستان و منطقه فعالیت دارد.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی با اشاره به ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در سال1403 گفت: ان‌شاءالله با رویکرد مشارکت و هم افزایی متقاضیان کسب و کار این هدف مهم محقق خواهد شد. 29 هزار میلیارد تومان جهت توسعه برنامه‌های اشتغال در بنیاد علوی در سال 1403 پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری