Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@10:38:03 GMT

به تعویق افتادن رژه نظامی آمریکا تا 2019

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۶۲۳۴

به تعویق افتادن رژه نظامی آمریکا تا 2019

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از بی بی سی، برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای برگزاری یک رژه نظامی در روز کهنه‌سربازان در خیابان‌های واشنگتن دست‌کم تا سال 2019 به تعویق افتاده است.

ترامپ در جریان سفر خود به فرانسه و تماشای رژه نظامی روز ملی فرانسه در سال 2017 تحت تاثیر قرار گرفت و گفت آمریکا می‌تواند «روی دست فرانسه بزند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، ارقامی که روز پنجشنبه از هزینه احتمالی انجام این رژه نظامی منتشر شده است نشان می‌دهد انجام این مراسم می‌تواند نزدیک به 90 میلیون دلار هزینه داشته باشد. این رقم، 3 برابر از رقم تخمینی پیشین، بیشتر است.

کلنل راب منینگ، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای گفته است پنتاگون و کاخ سفید پذیرفته اند «فرصت انجام این رژه را در سال 2019 بررسی کنند.»

مسئول بودجه این رژه نظامی در ماه فوریه سال جاری میلادی که کاخ سفید برای نخستین بار پیشنهاد آن را بیان کرده بود، تخمین زده بود اجرای این مراسم بین 10 تا 30 میلیون دلار هزینه به همراه داشته باشد.

همچنین، در یادداشت برنامه‌های این مراسم، آمده بود در این رژه نظامی از تانک استفاده نخواهد شد تا به خیابان‌های پایتخت آمریکا آسیبی وارد نشود.

شورای منطقه کلمبیا که نظارت بر شهر واشنگتن را بر عهده دارد، در ابتدا نارضایتی خود را از این پیشنهاد بیان کرد.

پنتاگون اعلام کرده بود قرار است این رژه نظامی از کاخ سفید تا ساختمان کنگره آمریکا انجام شود و در انتها، مانور هوایی بزرگی اجرا شود.

در این میان، رسانه‌های آمریکا به این مسئله اشاره کرده اند که ترامپ در ماه ژوئن، مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی در شبه جزیره کره را به منظور «پس انداز کردن مبالغ هنگفت» متوقف کرده است.

آمریکا پیش از این، در سال 1991 میلادی و پس از بیرون راندن نیروهای صدام از کویت، یک رژه نظامی برگزار کرد.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی دلیل انجام این رژه را زیر سوال برده و پیشنهاد کرده اند هزینه‌های آن، برای کمک به کهنه‌سربازان آمریکایی خرج شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: واشنگتن فرانسه دلار وزارت دفاع پنتاگون کاخ سفید بودجه پایتخت کلمبیا کنگره آمریکا کره جنوبی شبه جزیره کره پایتخت رئیس جمهور آمریکا رسانه شبه جزیره کره کلمبیا پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سوناک امروز سه‌شنبه در جریان یک سفر به لهستان ضمن اعلام این مساله گفت که انگلیس باید تجهیز شود تا با چالش‌های پیش روی یک دنیای خطرناک رویارویی کند.

طرح نخست وزیر انگلیس که بر اساس آن انگلیس هزینه دفاعی را سالانه به 87 میلیارد پوند تا سال 2030 افزایش می‌دهد، پس از ماه‌ها فشار از سوی حزب محافظه‌کار انگلیس از جمله گرانت شاپس وزیر دفاع این کشور ارائه می‌شود.

هزینه‌های نظامی هنگفت انگلیس در مواجهه با تحولات بین‌المللی/ لندن همچنان از اهداف خود فاصله دارد

اروپا پس از جنگ اوکراین لزوم افزایش هزینه‌های دفاعی خود را بمنظور مقابله با آنچه تهدید روسیه خوانده، احساس کرد.

تعهد نظامی که سوناک آن را بزرگترین افزایش دفاع ملی در چند نسل گذشته توصیف می‌کند، به این معنی است که انگلیس 75 میلیارد پوند اضافی در منابع مالی حوزه دفاعی خود در 6 سال آینده هزینه می‌کند.

همچنین دفتر نخست وزیری انگلیس امروز از بزرگترین بسته کمک به اوکراین خبر داد و گفت که 500 میلیون پوند کمک مالی و تجهیزات مهم از جمله 400 خودرو و حجم زیادی از مهمات به اوکراین داده می‌شود.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا | بازداشت۳۳دانشجو
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • اینفوگرافیک هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد