Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@15:20:52 GMT

پیشرفت جامعه در گرو ترویج فرهنگ ازدواج آسان است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۲۲۸۵

پیشرفت جامعه در گرو ترویج فرهنگ ازدواج آسان است

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام مؤمنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: طرح پیوند آسمانی که هر ساله در این روز عزیز برگزار می‌شود از طرح‌های بسیار مبارکی است چرا که زمینه ازدواج آبرومندانه تعدادی از جوانان را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام مؤمنی مقدم افزود: ازدواج در اسلام بسیار مقدس و مورد سفارش است و البته بیشتر به بزرگتر‌ها سفارش شده که زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند و پاداش بزرگی هم برای آن‌ها از جانب پروردگار متعال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روایت داریم که واسطه گری در ازدواج بهترین واسطه گری هاست، بنابراین واقفان و خیرینی که به این امر توجه دارند قطعاً مورد توجه پروردگار قرار دارند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اظهار کرد: اگر زمینه ازدواج برای جوانان در جامعه فراهم باشد مطمئناً مشکلات و درگیری‌های ذهنی و روحی جوانان از بین می‌رود و به دنبال آن جوان با فکر آسوده تری به کار و فعالیت اجتماعی خود می‌پردازد، گرایش آن‌ها به دین و مذهب بیشتر و زمینه فساد و فحشا کمتر می‌شود و در نتیجه جامعه پاک‌تر و آرام‌تر و موفق تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این که در حدیث آمده است با ازدواج نصف دین انسان کامل می‌شود شاید بدین جهت است که بسیاری از دغدغه‌ها و وسوسه‌های نفسانی مربوط به همین فراهم نبودن شرایط ازدواج است و خود به خود بعد از ازدواج بسیاری از وسوسه‌ها کم یا حداقل قابل کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی در یک جامعه شرایط گناه باشد، ولی شرایط ازدواج نباشد دیگر باید فاتحه‌ی آن جامعه را خواند؛ مسیر آن جامعه به سمت نابودی خواهد بود.
مؤمنی مقدم یادآور شد: کسانی که تمایل دارند می‌توانند با شماره گیری کد #۲۵۲۹*۷۸۰* در وقف مشارکتی در زمینه ازدواج سهیم شوند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • مد خوب، مد بد!
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است