Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@00:55:57 GMT

لاغر کننده های قوی برای رسیدن به خوش اندامی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۳۰۲۱

لاغر کننده های قوی برای رسیدن به خوش اندامی

رکنا: این 6 عادت جزو لاغر کننده های قوی به شمار می رود.

می خواهید لاغرشوید و به وزن ایده آل برسید پس باید راههای اصولی و تاثیرگذار را انتخاب کنید . البته در این راه همیشه روش های سخت و طاقت فرسا نتیجه بخش نخواهد بود و گاهی پیروی از یک سری عادات ساده می تواند قدرت چربی سوزی بدن را افزایش دهد و روند کاهش وزن را تسریع بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از زمان های تایید شده در لاغری و کاهش وزن ساعات قبل و حین خواب است .

۱- لاغرکننده ای قوی به نام لبنیات:

مصرف یک لیوان شیر یا یک فنجان ماست یونانی قبل از خواب با شکم بزرگ شما مبارزه خواهد کرد . این دسته از مواد غذایی به شما کمک می کنند تا عضله سازی بهتری داشته باشید و لاغری در خواب را تجربه کنید . پروتئین موجود در لبنیات دیرهضم است و به همین دلیل در طول شب عضلات شما مدت بیشتری در فعالیت هستند تا در حین هضم و سوخت اسیدهای آمینه پروسه لاغری را سرعت ببخشند.

۲- درجه اتاق می تواند یک لاغرکننده قوی و رایگان باشد:

درجه اتاق و محیط خوابتان را تقریبا ۲ ساعت قبل از خواب تنظیم کنید تا درجه هوای محیط به خوبی یکدست و متعادل شود. دکتر " ربکا اسکات " متخضض مغز و اعصاب دانشگاه نیویورک می گوید:تحقیقات انجام شده بر روی بیماران دیابتی و مبتلا به اضافه وزن ثابت کرده است که خوابیدن در اتاقی با درجه حرارت مناسب و البته پایین باعث می شود که تعدادی از چربی های سفید داخل بدن به چربی های قهوه ای تبدیل شوند و از انجایی که چربی های قهوه ای یکی از عاملان محرک در کاهش وزن هستند روند لاغر شدن و چربی سوزی در بدن آغاز شود.

۳- سرگرمی Hobby قبل از خواب لاغرکننده قوی و موثر است:

شاید برای بسیاری از شما خواندن یک کتاب یا انجام یک سری کارها قبل از خواب حکم اتاف وقت را داشته باشد درحالی که واقعیت چیز دیگری است. اگر شما مدت ۳۰ دقیقه قبل از خواب خودتان را با فعالیت های آرام و مثبت سرگرم کنید بدن در وضعیت مناسب و بهتری برای لاغری قرار می گیرد . بر اساس مقاله منتشر شده در Womens Healths محققان بر این باورند که افرادی که قبل از خواب شبانه به یک آرامش روانی می رسند تناسب اندام Fitness بهتری دارند چرا که چربی سوزی در بدن انها روند سریعتری دارد.

۴- وقتی نور اتاق خواب لاغر کننده قوی می شود:

از نور مناسب در فضای خواب استفاده کنید حتی اگر عادت به روشن ماندن چراغ خواب در طول شب ندارید از نور محیط بیرون که می تواند از پنجره وارد اتاق شود استفاده کنید تا با کاهش میزان ملاتونین بدن راحت تر لاغر شوید . بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه آکسفورد زنانی که در اتاق کاملا تاریک می خوابند ۲۱ درصد نسبت به زنانی که در اتاق خواب روشن شده با یک چراغ کوچک شب را به خواب می روند کمتر به کاهش وزن می رسند در حقیقت تناسب اندام و لاغری افرادی که عادت به روشن بودن چراغ خواب در شب دارند بیشتر است.

۵- حرکات یوگای مناسب قبل از خواب لاغرکننده های فوق العاده هستند:

در حالی که انجام حرکات ورزشی قبل از خواب توصیه نمی شود اما حرکات یوگا به دلیل تفاوت در مراحل اجرا و میزان تحرک بدن یکی از توصیه هایی است که برای برنامه لاغری قبل از خواب از سوی متخصصان می شود. کشش و تنفس عمیق در حین انجام حرکات ساده یوگا موجب تحریک عضلات شکم و پهلو می شود ، همچنین تنفس عمیق که یکی از لازمه های انجام حرکات ورزشی یوگاست موجب استراحت سیستم عصبی پارسمپاتیک شده و کاهش تنش و اضطراب قبل از خواب را ایجاد می کند.

۶- نوشیدنی های الکلی را حذف کنید ، مهمترین راز لاغر کننده :

علاوه بر مضرات جسمی و روحی نوشیدنی های الکلی اختلال در خواب و به طبع ان ایجاد چاقی از عوارض مهم نوشیدنی های الکلی است . دکتر "اسکات" می گوید:قند موجود در نوشیدنی های الکلی به بدن شما اجاز نمی دهد تا سوخت و ساز مناسب را انجام دهد و با تحریک سیستم عصبی بدن الگوی خواب را به هم می ریزد به همین دلیل چاقی در این دسته از افراد بیشتر شده و تلاش آنها برای کاهش وزن تقریبا بی فایده باقی می ماند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

مرد جوان در اتوبوس شهری و جلوی چشم زنان مسافر شلوارش را در آورد ! +عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به زن زیبا در تاریکی شب + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه لاغری قهوه سرگرمی Hobby تناسب اندام Fitness چاقی سوخت و ساز کاهش وزن لبنیات اعدام آکسفورد عادت ماست یونانی خوش اندامی لاغر شدن طاقت فرسا عکس حوادث ایران پسرجوان زندگی دختر ویدیو ها ازدواج حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند

آفتاب‌‌نیوز :

اگر سعی کنید که جلوی این رفتار‌های مخرب را بگیرید، با آثار مثبت بهبود فعالیت‌های ذهن خود مواجه خواهید شد؛ و به سلامت ذهن خود کمک شایانی کرده‌اید. 

۱) کم خوابی و عدم تجربه خواب مناسب

یکی از مواردی که باید به آن توجه کافی داشته باشید، کیفیت مناسب خواب شما می‌باشد. عدم خواب کافی می‌تواند تاثیرات منفی فراوانی بر عملکرد مناسب مغز داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید عوامل تاثیرگذار بر افزایش کیفیت خواب را رعایت کنید؛ و سعی کنید از انجام فعالیت‌هایی که باعث کم خوابی و بی خوابی شما می‌شوند، پرهیز نمایید. به عنوان مثال توجه به ساعات منظم استراحت و خواب، عدم مصرف موادی که باعث از بین رفتن نظم خواب شما می‌شوند و توجه به عواملی که باید در اتاق خواب شما رعایت شوند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

۲) تنهایی بیش از حد

همه ما دوست داریم در طول زندگی خود زمان‌هایی را تنها باشیم؛ و به این موضوع نیاز داریم. اما باید بدانیم که انسان برای زندگی اجتماعی آفریده شده است؛ و تنهایی بیش از حد می‌تواند برای هر یک از ما مشکلاتی را به وجود بیاورد. منظور از ارتباط، تنها ارتباطات اجتماعی موجود در فضای مجازی نیست. بلکه نیاز به ارتباط چهره به چهره نیز در در انسان وجود دارد. افرادی که با دوستان زیادی ارتباط دارند، از وضعیت سلامت ذهن بهتری برخوردار خواهند بود. همچنین این افراد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر و زوال مغز قرار می‌گیرند.

۳) خوردن زیاد خوراکی‌ها و تنقلات مضر (junk food)

اگر به فکر سلامت ذهن خود هستید، باید تا جای ممکن از مصرف تنقلات مضر خودداری کنید. بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف زیاد غذا‌های مضر مانند چیپس و پفک و انواع فست فود‌ها تاثیرات منفی زیادی بر حافظه و تمرکز و عملکر ذهن می‌گذارند. در عوض شما می‌توانید خوراکی‌های مفید مانند انواع آجیل، میوه‌ها و سبزیجات و انواع اسموتی‌ها جایگزین خوراکی‌های مضر کنید.

۴) گوش دادن به موسیقی با هدفون با صدای بالا

یکی از کار‌هایی که تاثیرات منفی زیادی بر عملکرد بخش‌های مختلف ذهن می‌گذارد، گوش دادن به موسیقی با صدای بالا می‌باشد. اگرچه موسیقی‌های شاد و مناسب می‌توانند باعث افزایش تمرکز و خلاقیت ذهن شوند. اما موسیقی‌های نامناسب نیز تاثیرات منفی از خود نشان می‌دهند. علاوه بر اینکه بخواهید با هدفون و صدای زیاد به انجام این کار مشغول شوید. این کار باعث از بین رفتن بافت‌های مغزی و همچنین ابتلا به بیماری‌های عصبی و الزایمر خواهد شد؛ بنابراین سعی کنید همیشه کمتر از ۶۰ درصد میزان صدای هدفون را استفاده کنید؛ و همچنین هیچگاه بیشتر از دو ساعت به صورت مداوم با هدفون‌ها به موسیقی گوش ندهید که برای سلامت ذهن بسیار مضر است.

۵) تحرک کم برای آسیب به مغز

ورزش منظم و تحرک کافی از عوامل بسیار تعیین کننده در حفظ سلامت ذهن و جسم به شمار می‌رود. در صورتی که در طول روز تحرک کافی ندارید. پیشنهاد می‌شود که هرچه سریع‌تر ورزش منظم را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. در غیر این صورت شما در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های قلبی، الزایمر زودرس و همچنین دیابت و … قرار خواهید گرفت.

۶) مصرف دخانیات موثر در سلامت ذهن

مصرف انواع مختلف دخانیات مانند سیگار علاوه بر عوارض جبران ناپذیری که بر سلامت جسم شما دارد. باعث زوال مغز و عملکرد نامناسب آن نیز می‌شود. مصرف سیگار همچنین می‌تواند احتمال ابتلا به آلزایمر و زوال مغز و وقوع سکته قلبی را تا دو برابر افزایش دهد؛ بنابراین اگر از افراد سیگاری محسوب می‌شوید و یا در خانواده شما فردی سیگاری وجود دارد. سعی کنید هر چه سریعتر برای ترک کردن آن اقدام کنید. تا بیشتر از سلامت ذهن شما به خطر نیفتاده است.

۷) پرخوری

اگر اقدام به پرخوری کنید، حتی اگر نوع مناسبی از خوراکی‌ها را مصرف کنید، باعث به خطر انداختن سلامت ذهن خود شده‌اید. در حقیقت پرخوری باعث کاهش عملکرد دستگاه عصبی و در نتیجه پایین آمدن سطح تمرکز و اختلال در حافظه خواهد شد. همچنین پرخوری در طولانی مدت باعث اضافه وزن و ابتلا به بیماری‌های مختلف جسمی و روحی می‌شود؛ بنابراین سعی کنید با به کارگیری یک رژیم غذایی سلامت محور، به سلامت ذهن و جسم خود کمک کنید.

۸) سپری کردن زمان طولانی در تاریکی

عدم دریافت نور طبیعی به مقدار کافی منجر به کند شدن عملکرد مغز و افسردگی خواهد شد. دانشمندان همچنین معتقدند که نور خورشید به عملکرد مناسب مغز و سلامت ذهن کمک زیادی می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • (ویدئو) لحظه دلهره‌آور رسیدن طوفان شدید به یک قطار
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند