Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در سومین جلسه ستاد امربه‌ معروف و نهی از منکر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان که جمعه، 26 مرداد در سالن اجتماعات خانه جوان لرستان برگزار شد، به تشریح نقش سازنده امر به‌ معروف و نهی از منکر و تاثیر آن در اصلاح وضعیت جامعه پرداخت و بر لزوم فعالیت تشکیلاتی منظم جهت هماهنگی هرچه بیشتر در پیشبرد فعالیت‌های این حوزه مهم دینی و فرهنگی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی آشنایی با مراتب و قواعد امر به‌ معروف را از مهم‌ترین ویژگی‌های آمران به معروف در جامعه دانست و اظهارکرد: اگر بخواهیم در راه اصلاح جامعه گام برداریم، باید در مرتبه نخست از خودمان شروع کنیم و اگر در این زمینه به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد نداشته باشیم، اثربخش نخواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از عدالت به‌عنوان بهترین معروف دینی در جامعه نام برد و اضافه کرد: همگی ما وظیفه داریم که در هر جایگاهی که هستیم، عدالت را حیطه کاری خودمان جاری کنیم و در انجام وظایفی که بر عهده داریم به خوبی عمل کنیم.
علی‌حسین پازدار، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان نیز در این جلسه با تقدیر از اهتمام کارکنان کتابخانه‌های عمومی لرستان نسبت به حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اظهارکرد: ترویج این فریضه باعث اصلاح جامعه و دوری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و همگی ما وظیفه داریم در کنار ادای تکلیف سازمانی، به تکلیف دینی و انقلابی خود که همان پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است عمل کنیم.
وی امر به‌ معروف و نهی از منکر را یک وظیفه شرعی و واجب دینی برشمرد و اظهارکرد: وجود آیات و روایات متعددی در این خصوص، نشانگر اهمیت و جایگاه والای این فرضیه دینی در تعالیم دین اسلام است و در اهمیت این موضوع همین بس که امام حسین(ع) هدف از قیام خود را برپایی امر به معروف و نهی از منکر در میان امت اسلامی بیان کرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، ترغیب مردم و مسئولان جهت اجرای این واجب دینی در جامعه با تاکید بر تذکر لسانی را عمده‌ترین وظیفه ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و عنوان کرد: فعالیت در این حوزه محدود به افراد یا تشکیلات خاصی نیست و می‌تواند آحاد مختلف مردم جامعه را در بربگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح چگونگی شکل‌گیری ستاد «امر به معروف و نهی از منکر» و سلسه مراتب تشکیلاتی آن در کشور و استان پرداخت و بر لزوم آشنایی و رعایت اصول و مراتب انجام این فرضیه واجب دینی در جامعه تاکید کرد.
در ادامه جلسه، روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان گزارشی از اقدامات و فعالیت های کتابخانه‌های عمومی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ارائه کردند و در پایان، راهکارهای چگونگی گسترش امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه‌های عمومی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین به ارائه دیدگاه‌ها و راهکارهای خود در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی امر معروف نهی منکر فرشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری