Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@02:41:58 GMT

اولین پوستر تاریخ سینما حراج می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۴۲۶۵

اولین پوستر تاریخ سینما حراج می‌شود

حراجی ساتبی لندن قرار است ۱۶۴ پوستر کمیاب از آثار سینمایی جهان را به فروش بگذارد که در میان آنها پوستر اولین نمایش عمومی ساخته برادران «لومیر» در سال ۱۸۹۵ نیز دیده می‌شود.

ایران آنلاین /این پوستر نشان‌دهنده جمعی از مردم است که درحال رفتن به تماشای اولین نمایش عمومی یک فیلم در تاریخ ۲۸ دسامبر ۱۸۹۵ در شهر پاریس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صحنه روایتگر یکی از مهم‌ترین لحظات در تاریخ سینماست که آغازگر مهم‌ترین پیشرفت فرهنگی در قرن بیستم میلادی است.

این نمایش عمومی در آن زمان با کمتر از ۳۰ نفر مخاطب برگزار شد در حالی که ۱۰۰ صندلی در محل نمایش فیلم موجود بود. بسیاری از روزنامه‌ها برای پوشش این اتفاق مهم دعوت شده بودند اما ترجیح دادند در این مراسم شرکت نکنند.

این نمایش تاریخی ۲۰ دقیقه‌ای در سالن ایندین در زیرزمین گراند کافه واقع در بلوار کاپوسین پاریس روی داد. یک بوم سفید در انتهای یک اتاق آویزان شده بود و روی آن مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه ساخته برادران «لومیر» از «کارگردان در حال خروج از کارخانه لومیر» تا «ماهیگیری» و «پرش روی پتو» به نمایش گذاشته شد.

همچنین فیلم کوتاهی به عنوان «آبیار آبیاری می‌شود» نیز در اولین نمایش عمومی تاریخ سینما به روی پرده رفت که از آن به عنوان اولین فیلم کمدی تاریخ سینما و شاید اولین فیلم داستانی تاریخ سینما یاد می‌شود.

گفته می‌شود تماشاگران از دیدن این فیلم‌ها با آمیزه‌ای از احساسات بهت و تردید استقبال کردند و یکی از مخاطبان روایت کرده که یکی از زنان در حین نمایش فیلم از ترس فریاد می‌کشیده است. بعدها صحبت‌هایی درباره این که این فیلم‌ها محصول سحر و جادوست نیز به میان آمد. روزنامه‌های پاریسی به سرعت به ماجرای نمایش فیلم پرداختند و در نهایت در تاریخ اول و دوم ژانویه بیش از دو هزار نفر با پرداخت فرانک به تماشای این تصاویر متحرک نشستند و در فاصله چند ماه سینماهای لومیر در شهرهای عمده بین‌المللی افتتاح شدند.

پوستر اولین نمایش عمومی آثار برادران «لومیر» که توسط «هنری بریسپات» طراحی شده است روز ۲۸ اوت در حراجی آنلاین ساتبی با برآورد قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار پوند به فروش گذاشته می‌شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقا سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم‌های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان به سینما آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقتی «محرمانه لس‌آنجلس» بالاتر از «پدرخوانده» قرار می ‌گیرد
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • «محمد پورجعفری» یک نمایش جنایی به صحنه می‌برد
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند