Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@11:32:18 GMT

سازمان صلیب سرخ با طالبان مذاکره می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۴۸۷۸

سازمان صلیب سرخ با طالبان مذاکره می‌کند

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در پی اعتصاب زندانیان در افغانستان، طالبان با انتقاد از عملکرد سازمان صلیب سرخ در این کشور طی بیانیه توافق امنیتی با این سازمان را لغو کرد.«رویا موسوی» سخنگوی دفتر سازمان صلیب سرخ در کابل در واکنش به این موضوع تصریح کرد که برای حل مشکل بوجود آمده با گروه طالبان گفت‌وگو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی سازمان صلیب سرخ به «رادیوآزادی» گفت: این سازمان به صورت مرتب از زندان مرکزی در کابل بازدید می‌کند اما به عنوان یک نهاد بی‌طرف تنها می‌تواند برخورد صورت گرفته با زندانیان را بررسی کند.وی افزود: ما به عنوان یک نهاد بی‌طرف نمی‌توانیم در امور دولت افغانستان درباره با زندانیان مداخله کنیم اما تلاش می‌کنیم که با زندانیان برخورد انسانی شود.

موسوی تصریح کرد که برای حفظ بی‌طرفی از مداخله خودداری می‌کند اما تلاش خواهد کرد تا کمک‌های درمانی برای زندانیان مهیا شود.هزاران نفر در زندان «پلچرخی» در کابل از یک هفته گذشته اعتصاب غذایی کرده‌اند.طالبان رسیدگی به وضعیت زندانیان را یکی از مسئولیت‌های سازمان صلیب سرخ می‌داند و این سازمان را به بی‌توجهی به وضعیت زندانیان و عدم رسیدگی به آنها متهم کرده است.

دو سال پیش پس از حمله گروه تروریستی داعش به کارمندان صلیب سرخ در شمال افغانستان این سازمان فعالیت‌های خود در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.اما پس از آنکه طالبان تامین امنیت کارمندان صلیب سرخ در مناطق ناامن این کشور را به عهده گرفت سازمان صلیب سرخ فعالیت‌های خود را از سر گرفت.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شرکت هیات را در نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های سازمان همکاری اسلامی مهم عنوان ‌کرده است.

وی گفت برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موفق طالبان، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

این در حالی‌ست که پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی با نام «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» امروز (شنبه) در گامبیا آغاز شده قرار است فردا نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در کنار سایر موضوعات درباره اوضاع افغانستان نیز بحث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • سکانس‌هایی از فیلم آخرین تولد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی