Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، پس از چند دور مذاکره میان گروه‌های فلسطینی با اعضای سازمان اطلاعات مصر طی حدودا یک ماه اخیر، اکنون قاهره به تثبیت توافق آتش‌بس جدیدی بر پایه توافق امضا شده در سال 2014 (پس از جنگ 51 روزه علیه غزه) میان حماس و رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شود.

منابع فلسطینی و اسرائیلی از موافقت ابتدایی حماس و رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند اما مشکل اصلی مخالفت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با شکل و محتوای این آتش‌بس است، علیرغم اینکه مصر به عباس اطمینان خاطر داده این پرونده بدون نهایی شدن آشتی داخلی فلسطینی و بازگشت نوار غزه تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان به سرانجام نخواهد رسید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا، شبکه اسرائیلی «ریشت کان» مدعی شد محمود عباس تهدید کرده اگر حماس به توافق آتش‌بس با «اسرائیل» برسد ، حمایت مالی خود از نوار غزه را به صورت کامل متوقف می‌کند.

این شبکه به نقل از یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان (که نامی از وی نبرده) گزارش داد: فردای امضای اینچنین توافقی، فورا 96 میلیون دلاری را که هر ماه به غزه می‌فرستیم، متوقف خواهیم کرد؛ ما دستگاه عابربانک نیستیم، اگر حماس توافقی با طرفی امضا کند مسئولیت کامل آن نیز بر عهده خودش است.

حماس اعلام کرده مذاکرات مربوط به آتش‌بس پس از عید قربان (31 مرداد) ازسرگرفته خواهد شد و هنوز نتیجه در این خصوص، نهایی نشده است.

از طرفی دیگر کانال 10 رژیم صهیونیستی اعلام کرد آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امشب (شنبه شب) موضع این رژیم در خصوص مذاکرات آتش‌بس و ادامه آن اعلام خواهد کرد. این در حالی است که روزنامه هاآرتص هفته گذشته از نهایی شدن توافق مذکور خبر داده بود اما طرف‌های فلسطینی اعلام کردند این خبر صحت ندارد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه آی ۲۴، دولت آمریکا از برنامه خود برای تحریم یگان از ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر در کرانه باختری شده، عقب نشینی کرد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوزروز جمعه گزارش داد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه واحدهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که متهم به «نقض فاحش حقوق بشر» علیه فلسطینیان در کرانه باختری است، اعمال نخواهد کرد.

این رسانه به استناد یک یادداشتی دولتی نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرده که واشنگتن تحویل کمکی به این واحد نظامی ارتش اسرائیل را به تعویق نخواهد انداخت و اسرائیل می تواند تمام مبلغ اختصاص داده شده توسط کنگره را دریافت کند.

ای بی سی نیوز گزارش داد که مقامات آمریکا استدلال می کنند که روند بررسی نقض حقوق بشر درباره این یگان نظامی منصفانه بوده است.

این در حالی است که بر اساس یک اقدام فدرال موسوم به قانون لیهی، ارتش آمریکا موظف است از ارائه تسلیحات، آموزش و سایر کمک‌های نظامی به هر واحد نظامی خارجی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شود، خودداری کند.

کد خبر 6089105

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟