Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در 'صندوق علمی مشترک راه ابریشم' گفت: ایران و چین به منظور تقویت و تداوم همکاری های مستمر علمی در حوزه های علوم شناختی، در چارچوب 'صندوق علمی مشترک راه ابریشم'، مسیر رو به پیشرفتی را طی می کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، دکتر 'حسین عزیزی' اظهار داشت: ستاد علوم شناختی و مراکز تحقیقاتی و تخصصی چین برای تعمیق همکاری ها، با اتخاذ سیاست های حمایتی اجرای پروژه های مشترک توسط محققان و متخصصان را در اولویت پیوندهای همکاری متقابل قرار داده تا زمینه تبادل تجارب و انتقال یافته های علمی میان دو کشور فراهم شود
وی گفت : ایران و چین برای تعمیق همکاری های علمی و جلب محققان و پژوهشگران در بخش های مختلف به ویژه در حوزه توسعه علوم و فن آوری های شناختی، همکاری های گسترده ای را در سال های اخیر در چارچوب صندوق علمی مشترک راه ابریشم آغاز کردند تا دامنه فعالیت و همکاری های متقابل میان مراکز علمی و تخصصی دو کشور تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'صندوق علمی مشترک راه ابریشم ' با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و آکادمی علوم چین در سال 1394 شکل گرفت. بازوی اجرایی این صندوق در ایران صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور می باشد.
کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی افزود: در چارچوب اهداف صندوق علمی مشترک راه ابریشم، شناسایی پتانسیل ها برای همکاری ها در حوزه های علوم شناختی، توسعه پروژه های مشترک تحقیقاتی، ایجاد همکاری مشترک بین تیم های علمی در زمینه های مورد علاقه طرفین در مرزهای دانش و تکنولوژی و توسعه خدمات و ابزارهای شناختی بین دو کشور در فراخوان طرح ها مورد توجه قرار گرفته است.
عزیزی گفت: با ایجاد صندوق علمی مشترک راه ابریشم میان معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و آکادمی علوم چین، زمینه حمایت از فعالیت‌ های تحقیقاتی و فن آوری مشترک میان محققان ایران و چین بویژه در حوزه علوم و فن آوری های شناختی فراهم شد.
وی تصریح کرد: با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی درسطح کشورمان، در سومین سال فراخوان همکاری های مشترک علمی میان ایران و چین برای اجرای طرح های پژوهشی در چارچوب صندوق علمی مشترک راه ابریشم، در بهار امسال چهار طرح پژوهشی در مرحله ارزیابی و داوری قرار گرفته است.
وی افزود: برگزاری دو کارگاه مشترک در حوزه علوم شناختی نیز از دیگر طرح ها میان محققان و اساتید ایران و چین است که در حال بررسی است.
وی یادآور شد: در نتیجه اولین فراخوان این صندوق مشترک در سال 95، دو طرح، برگزاری یک کارگاه و یک فرصت مطالعاتی در حوزه علوم شناختی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد به تصویب رسید و دومین فراخوان همکاری با چین از مجموع 5 طرح در حوزه شناختی، یک طرح از دانشگاه تربیت مدرس به مرحله نهایی و تصویب رسید.
عزیزی گفت: به موازات توسعه و تقویت همکاری بین بخش های مختلف علمی ایران و چین، تبادل استاد و دانشجو و نیز هیات های تحقیقاتی میان دو کشور نیز در دستور کار قرار دارد و تاکنون در این زمینه پیشرفت های خوبی حاصل شده است.
علمی (1) ** 1201 **2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علوم شناختي گسترش همكاري ها ايران و چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز با حضور در هتل عباسی اصفهان، از نمایشگاه دستاورد‌های هسته‌ای ایران بازدید به عمل آورد.

وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های هسته ای، اظهارکرد: اگر چه فشار نظام سلطه در جهت این است که اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق شود، اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای باوجود مانع تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

اسلامی با بیان اینکه این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه می‌شود، اضافه کرد: هدف ما این است که این مقالات و دستاورد‌ها تزار علم‌وفن‌آوری ایران را به دنیا نشان دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تأکید کرد: برای مبارزه با سلطه کشور‌های استکباری آماده هستیم این فن آوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم تا حصار‌ها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی خلق و ظهور کند و این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های هسته‌ای بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود