Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل آمریکا گفت: مشکل آمریکا در ترکیه این است که اردوغان، ارق ملی دارد و می‌خواهد منافع کشورش را تامین کند. کودتای ۲۸ مرداد برای این روز‌های ایران درس بزرگی است. فواد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به سالگرد کودتای ۲۸ مرداد و ادامه اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران تاکنون بیان داشت: آمریکا دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برخی در داخل کشور می‌گویند، برای اینکه از آمریکا تخفیبف بگیریم، برجام‌های ۲ و ۳ را هم داشته باشیم، افزود: آنها توصیه می‌کنند فهرستی تهیه کرده و درآن به ناراحتی‌های آمریکا توجه کنیم. اما کودتای ۲۸ مرداد این درس را به ما داد که یادمان بیاید آقای مصدق سپاه، بسیج، نفوذ منطقه‌ای نداشت و مذهبی هم نبود، اما آمریکایی‌ها کودتایی را برعلیه او به راه انداختند.
ایزدی در عین حاطرنشان کرد: جرم مصدق این بود که تنها مقداری عرق ملی داشت. مصدق از اول هم نمی‌خواست، صنعت نفت را ملی کند و مصدق آن ۱۰ سالی که انگلیسی‌ها از سود نفتی ایران استفاده می‌کردند و آن سود افزایش یافته بود را قبول نمی‌کرد.
کارشناس مسائل آمریکا افزود: باید توجه داشته باشیم، اعطای امتیازات بیشتر به آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند برای اینکه مشکل آمریکا فقط گرفتن امتیاز نیست. زیرا اگر احساس کنند دولتی قدری با آن‌ها مخالفت می‌کند، با آنها برخورد می‌کنند.   وی ادامه داد: هم اکنون رفتار آمریکا با ترکیه را می‌بینیم. ترکیه همپیمان آمریکا، عضو ناتوست. به رژیم صهیونیستی سرویس می‌دهد و روابط خوبی را با رژیم صهیونیستی دارد ولی اخیرا پس از اختلافاتی جزئی بین این دوکشور، شاهد بودیم عملا ارزش پول‌ ترکیه به صورت جدی کاهش یافت و مشکلات زیادی  با هم پیدا کردند.
ایزدی عنوان کرد: مشکل آمریکا در ترکیه این است که اردوغان، عرق ملی دارد و می‌خواهد منافع کشورش را تامین کند. کودتای ۲۸ مرداد برای این روز‌های ایران درس بزرگی است.
کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به تشکیل «گروه اقدام ایران» از سوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: این «گروه اقدام ایران» یک حالت ستادی دارد؛ دولت آمریکا می‌خواهد بدنه وزارت خارجه آمریکا، CIA و نهاد‌هایی که به‌نوعی به ایران ارتباط دارند،حتی آنهایی که معتقد به براندازی نیستند، را با هم هماهنگ و متحد کنند.    وی با بیان اینکه عده‌ای کارشناس آمریکایی معتقدند سیاست براندازی جمهوری اسلامی، درست نیست، افزود: منتها وزارت خارجه آمریکا برای اینکه همه این گروه‌ها و افراد را باهم متحد و به خط کند، با تشکیل این گروه می‌خواهد بدون توجه به این مخالفت‌ها در سیستم، کارشان را علیه ایران جلو ببرند.
ایزدی با اشاره به تصویب قانون «پیگیری حقوقی و سیاسی کودتای ۲۸ مرداد» در سال ۹۲ در مجلس در خصوص پیگیری غرامت از کودتای ۲۸ مرداد، گفت: مجلس و معاونت حقوقی ریاست جمهوری باید در این حوزه پیگیری‌های بیشتری می‌کردند؛ قطعا باید این کار را بکنیم، وقتی مجلس قانونی را تصویب می‌کند باید برای انجام آن نیز پیگیری‌های لازم راانجام دهد و مجلس در این باره کم کاری کرده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فواد ایزدی امریکا کودتای 28 مرداد ترکیه ایران جمهوری اسلامی گروه اقدام ایران وزارت خارجه آمریکا دکتر مصدق معاونت حقوقی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟