Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: دامداری و پرورش طیور یکی از ظرفیت های ویژه لرستان است و سالانه چندین هزار تن گوشت از واحدهای تولیدی این استان به بازار مصرف سراسر کشور عرضه می شود.

تولید گوشت و تخم مرغ بلدرچین در سال های اخیر روند رو به گسترشی را در پیش گرفته است، به گونه ای که امروزه پخت غذاهایی با گوشت و تخم مرغ بلدرچین به سبد خانواده ها اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان واحدهای پرورش بلدرچین لرستان نیز توانسته اند بازار خوبی را در این بخش به خود اختصاص دهند.

در زمینه پرورش طیور و تولید گوشت مرغ، لرستان یکی از استان های پیش رو کشور است

محمدعلی جعفرپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان در سخنانی با بیان اینکه در زمینه پرورش طیور و تولید گوشت مرغ استان لرستان یکی از استان های پیش رو کشور است، اظهار داشت: سالانه حدود ۶۵ هزار تن تولید گوشت مرغ در استان داریم که سه درصد از این میزان تولید مربوط به سایر ماکیان است.

تولید ۲۲۰ تن گوشت بلدرچین در لرستان

وی با اشاره به پرورش بلدرچین در استان، عنوان کرد: در استان حدود ۲۲۰ تن تولید گوشت بلدرچین داریم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: همچنین ۱۰ تا ۱۲ تن تولید تخم بلدرچین در استان داریم.

جعفرپور با تاکید بر اینکه تولیدات این حوزه در استان و همچنین خارج از استان به مصرف می رسد، گفت: برای توسعه طرح های پرورش بلدرچین در استان طرح های صنعتی در اولویت قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل اینکه طیور به بعضی از امراض و بیماری ها حساسیت دارند، گفت: در این راستا تمرکز خود را بر روی ایجاد طرح های صنعتی قرار داده ایم.

صدور مجوز بدون محدودیت

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: در زمینه صدور مجوز نیز هیچ گونه محدودیتی نداریم.

گوشت بلدرچین ۲۶ درصد پروتئین دارد 

فلاح نژاد کارشناس تغذیه نیز در این رابطه با تاکید بر اینکه گوشت بلدرچین ۲۶ درصد پروتئین دارد، عنوان کرد: همچنین گوشت بلدرچین درصد چربی کمتری نیز دارد و برای بسیاری از افراد می تواند مفید باشد.

وی بیان داشت: گوشت بلدرچین برای رشد کودکان، ترمیم بافت های ورزشکاران، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی افراد میانسال و در معرض خطر و ... می تواند مفید و موثر باشد.

یکی از پرورش دهندگان بلدرچین در لرستان در سخنانی با بیان اینکه از سال ۹۴ تا کنون به صورت سنتی در این حوزه مشغول به کار بودیم، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۹ هزار قطعه بلدرچین تخم گذار در واحد تولیدی خود داریم.

وی، تصریح کرد: سالانه بین هشت تا ۱۰ تن تولید بلدرچین داریم و هفت نفر در این واحد در حوزه های مختلف آن مشغول به فعالیت هستیم.

یکی دیگر از پرورش دهندگان بلدرچین در لرستان با بیان اینکه با علاقه ای که به طیور داشتم و پتانسیلی که در استان وجود داشت علاقه مند به فعالیت در این حوزه شدم.

کد خبر 4377548

منبع: مهر

کلیدواژه: دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان مرغ مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد

ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص چگونگی رشد جوجه پرورشی در یک بازه ۴۵ روزه، گفت: این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند و تزریق هورمون در هیچ واحد مرغداری وجود ندارد.

علیرضا رفیعی پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جمعیت دام مولد و مرغ گوشتی البرز پاسخگوی نیاز این استان نیست، اظهار کرد: بر این اساس بخشی از نیاز البرزنشینان از سایر استان‌ها و گوشت وارداتی از سایر کشورها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۷۹ هزار کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ از طریق فرودگاه پیام به استان وارد شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت واحدهای مرغ گوشتی در استان توضیح داد: در این واحدها جوجه‌ای که در شرایط پرورش سنتی در بازه یکساله به حدود دو کیلوگرم می‌رسد، ۴۵ روزه این وزن را پر کرده و به واحدهای کشتار انتقال می‌یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای افزایش سریع وزن به مرغ‌ها هورمن تزریق می‌کنند، گفت: این اتفاق در هیچ یک از واحدهای مرغداری نمی‌افتد. این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند.

وی با اشاره به میزان نهاده‌ای که هر جوجه در طول رشد خود مصرف می‌کند، ادامه داد: هر کدام از این جوجه‌ها با مصرف پنج کیلو نهاده تقریبا به وزن سه کیلو می‌رسند.

رفیع پور ابراز کرد: در مجموع سالانه حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون جوجه ریزی در کشور انجام می‌شود که به تولید سه میلیون تن گوشت مرغ منتهی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی البرز در پایان با اشاره به نظارت دوره‌ای بر واحدهای تولید مرغ گوشتی استان تصریح کرد: هر مرغداری معمولا یک ناظر فنی دارد که به صورت هفتگی گزارش دقیق و کاملی از تغذیه، تلفات احتمالی و... ارائه می‌دهد و در صورت تخلف موارد را گزارش می‌کند تا برخورد قانونی لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان