Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@02:51:49 GMT

ایندیپندنت: تنش ترکیه و آمریکا بر سر کشیش نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۹۲۳۵

به گزارش خرداد و به نقل از فرتاک نیوز،این روزنامه انگلیسی در گزارش خود با اشاره به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه نوشت قابل باور نیست که این تنش به بهانه بازداشت «آندرو برونسون» کشیش آمریکایی در ترکیه باشد.
افزایش دوبرابری تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه به کاهش ارزش لیره (واحد پول ترکیه) کمک کرد و امسال پول ترکیه 45 درصد از ارزش خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه افزود: هر چند «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به دلیل خودداری از افزایش نرخ بهره در مقابل تورم باید سرزنش شود اما همه چیز این نیست و فهرستی واقعی از جرائم اردوغان وجود دارد که به غیر از خرید موشک اس 300 از روسیه و خودداری از پذیرش یگان «ی پ گ» اجازه به ورود جنگجویان اسلام گرا از مرز ترکیه به سوریه و حمل سلاح، خمپاره و موشک است.
این روزنامه انگلیسی مدعی شد: اردوغان اکنون به ایران کمک می کند تا تحریم های آمریکا را دور بزند و اعلام کرده که به واردات نفت ایران ادامه می دهد. بنابراین از شدت تهدیدهای واشنگتن برای افزایش تحریم نفت ایران کاسته خواهد شد. درعین حال، عربستان به عنوان یکی از نزدیک ترین متحدان ترامپ که آزادی های مذهبی برای افرادی همچون کشیش برونسون هرگز در آن وجود نداشته، از اردوغان خشمگین است. همین چند وقت پیش، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان ترکیه را «مثلث شرارت» خواند.
این روزنامه با اشاره به اختلافات عربستان و ترکیه و از جمله متهم شدن ترکیه به «مثلث شرارت» از سوی ولیعهد عربستان، نتیجه گرفت اوضاع کنونی در منطقه به نفع ترکیه نیست.
اردوغان در واکنش به تصمیم ترامپ برای افزایش تعرفه های واردات فلزات از این کشور گفته است که از موضع خود عقب نخواهد نشست.
وی با افزایش تعرفه گمرکی واردات برخی کالاهای آمریکایی، از مردم ترکیه خواسته است در این جنگ اقتصادی او را همراهی کنند. برچسب ها: ترکیه ، اردوغان ، رجب طیب اردوغان ، روبل ، اخبار ترکیه ، اخبار اردوغان ، آمریکا ، ترامپ ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، ایالات متحده ، ایالات متحده آمریکا ، احبار آمریکا ، اخبار ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترکیه اردوغان رجب طیب اردوغان روبل اخبار ترکیه اخبار اردوغان آمریکا ترامپ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایالات متحده ایالات متحده آمریکا اخبار ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟