Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@14:48:45 GMT

تصاویر/تشییع ضیاءالدین دری در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۹۷۸۵

تصاویر/تشییع ضیاءالدین دری در شیراز

پیکر سید ضیاءالدین دری ـ کارگردان فقید تلویزیون ـ در میان حزن و اندوه جمعی از هنردوستان و مسؤولان استان فارس در شیراز تشییع شد. ناطقان: صبح شنبه (۲۷ مرداد ماه) پیکر سید ضیاء‌الدین دری، پس از طواف در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، با حضور جمع کثیری از هنردوستان، هنرمندان و مسئولان استان فارس و شهر شیراز تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیکر این هنرمند امروز به تهران منتقل خواهد شد تا پس از تشییع و تدفین به‌ خاک سپرده شود.

ضیاءالدین دری که ۲۷ تیر ماه و در شرایطی اورژانسی به بیمارستان پیوند اعضای ابن‌سینا در شیراز منتقل شده بود، صبح جمعه (٢٦ مرداد ماه) به‌ دلیل نارسایی مزمن کلیوی و ضعف عضلانی در این بیمارستان فوت کرد.
به گفته‌ رییس بخش پیوند اعضای بیمارستان ابن‌سینا، عمل جراحی پیوند کبد دوم مرداد ماه بر روی این هنرمند انجام شده بود اما به دلیل ناتوانی و ضعف و نارسایی مزمن کبدی جان به جان‌ آفرین تسلیم کرد.
مراسم تشییع ضیاء‌الدین دری روز دوشنبه (‌۲۹ مرداد ماه) از مقابل خانه‌ی سینما ۲ برگزار می‌شود. مراسم ترحیم این کارگردان هم روز پنجشنبه (اول شهریور ماه) ساعت ۱۴ تا ۱۵ و ۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.



منبع: ایسنا برچسب ها: ضیاء‌الدین دری ، شیراز ، تشییع جنازه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ضیاء الدین دری شیراز تشییع جنازه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش میرجلال‌الدین کزازی به فیلم «مست عشق»

استاد زبان و ادبیات فارسی و شاهنامه‌پژوه در حاشیه اکران خصوصی «مست عشق» برای ادیبان و چهره‌های فرهنگی، درباره این فیلم اظهار کرد: از نگاهی فراخ و فراگیر، دید و داوری من درباره این توژینه داستانی یا فیلم این است که دست‌اندکاران و پدیدآورندگان آن در کار هنری که می‌خواسته‌اند کرد، کامدار بوده‌اند. توانسته‌اند به آن آماج‌ها و آرمان‌هایی که در سر می‌پرورده‌اند، دست بیابند. از این دید این فیلم یکی از اندک فیلم‌هایی است که من از دیدن آن، از آغاز تا انجام فیلم، شادمان و خشنود بودم.

بیشتر بخوانید؛ پیش‌فروش بلیت «مست عشق» آغاز شد

او افزود: آن دریافتی که این هنرمندان از چهره‌ مولانا و منش و کنش او داشته‌اند، در بخشی گسترده در این آفریده هنری بازتاب یافته است. دم‌های دلپذیری را من به هنگام دیدن فیلم گذرانیدم اما چند ویژگی بیشتر بر من کارگر افتاد؛ بجز کارگردانی که هر چه در فیلم می‌گذرد به راستی به گونه‌ای به او بازمی‌گردد زیرا اوست که سررشته‌ها را در دست دارد، خُنیا یا موسیقی فیلم بسیار باشکوه ، کارساز و اثرگذار بود، به همان سان فیلم برداری آن. سه دیگر، آوابرداری این فیلم. از دید فنی این سه، نمود بیشتری در چشم من داشت.

کزازی درباره گفت‌وگوهای بین شمس و مولانا که از دید برخی، شاید برای مخاطب عام دیریاب‌تر باشد و اینکه آیا فیلم توانسته شمایی از مولانا و شمس را به مخاطب عام‌تر معرفی کند، گفت: بیشینه این گفت‌وگوها چون از آبشخورها ستانده شده بود، از ویژگی‌های بسیار پسندیده فیلم شمرده می‌شود اما زبان فیلم، شاید ناچار بوده‌اند من داوری نمی‌کنم، با زبان روزگار مولانا همیشه سازگار نبود، شاید می‌خواسته‌اند که بیننده امروزین بتواند پیوند بیشتری با فیلم بیابد. ببیننده‌ای که با ادب پارسی و زبان مولانا به بسندگی آشنا نیست.

کد خبر: 1229343 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • واکنش میرجلال‌الدین کزازی به فیلم «مست عشق»
  • تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند