Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:00:10 GMT

معین اقتصادی منوجان به کمک بهزیستی می آید

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۰۳۱۶

معین اقتصادی منوجان به کمک بهزیستی می آید

کرمان – ایرنا - معین(یاور) اقتصادی شهرستان منوجان با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بهزیستی استان کرمان این سازمان را در انجام ماموریت های پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی یاری می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان روز شنبه در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه به خبرنگار ایرنا گفت : این تفاهم نامه به منظور همکاری و تعامل در راستای توسعه اجتماعی شهرستان منوجان در حدود فعالیت ها و ماموریت های سازمان بهزیستی و به منظور توانمندسازی جامعه هدف، تحقق عدالت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس صادق زاده با تشریح ضرورت شریک گیری اجتماعی و فراهم کردن زمینه حضور شرکای اجتماعی در حل و فصل مسائل اجتماعی افزود: معین های اقتصادی از جمله شرکت گهرزمین با همکاری و مشارکت در برنامه های اجتماعی می توانند علاوه بر توسعه اقتصادی ، زمینه ساز سلامت اجتماعی باشند .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه این قبیل تفاهم نامه ها سبب هم افزایی اجتماعی می شود ،افزود: با مشارکت گذاشتن مسائل اجتماعی می توانیم راهکار مناسبی برای توانمندسازی افراد نیازمند و کاهش جرائم در جامعه انجام دهیم .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به بیش از یکهزار و 300 معلول تحت حمایت بهزیستی در شهرستان منوجان، اظهار داشت : اشتغال افراد تحت حمایت بهزیستی در طرح ها و پروژه هایی که توسط اقتصاد معین اقتصادی در شهرستان اجرا می شود ، در اولویت قرار دارد.
صادق زاده برنامه ریزی و همکاری دو جانبه در راستای همگام کردن برنامه های توسعه اقتصادی شهرستان با برنامه های اجتماعی در راستای تحقق عدالت اجتماعی، افزایش احساس مسئولیت اجتماعی و توانمندسازی همه جانبه جامعه هدف بهزیستی و اقدام بمنظور پیشگیری از معلولیت ها و حمایت های مختلف از معلولان را عمده تعهدات مشترک این تفاهم نامه برشمرد.
وی از راه اندازی مرکز جامع خدمات پیشگیری و سلامت اجتماعی شامل آموزش های پیش از ازدواج، آموزش مهارت های زندگی، زندگی خانواده و غیره، ایجاد مرکز مشاوره ژنتیک با هدف پیشگیری از بروز شیوع معلولیت ها، ساخت مراکز درمان اعتیاد با الگوهای علمی به روز و مورد تایید بهزیستی، مراکز مشاوره عمومی و تخصصی با هدف کنترل و کاهش خشونت – طلاق و فراهم کردن شرایط سلامت اجتماعی از طرح های حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها به عنوان دیگر مفاد در این تفاهم نامه است.
23 معین اقتصادی وظیفه توسعه هریک از مناطق استان پهناور کرمان را برعهده گرفته اند و تاکنون ضمن بهره مندی از آن منطقه خدمات فراوانی را به مردم بومی این استان ارائه کرده اند.
شرکت سنگ آهن گهر زمین به عنوان معین اقتصادی منوجان کار خود را از سال گذشته در حوزه انجام پروژه های اشتغال زا و توانمند سازی محلی این شهرستان آغاز کرده است.
9895/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي معين ها همكاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد، در نشستی با حضور حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان و حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به امضا رسید.
 
در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است: برای گسترش همکاری و بهره‌گیری از منابع انسانی حوزه‌های علمیه در زمینه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و مدیریتی متناسب با شئون حوزویان و همچنین ضرورت استفاده از منابع موقوفات مرتبط با حوزه و نیز توسعه فرهنگ وقف، تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد منعقد می‌شود.
 
تشکیل کارگروه همکاری و تعامل متشکل از نمایندگان دوطرف به‌منظور تعیین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های همکاری، تعیین محور‌ها و اولویت‌های سازمانی، تهیه و ارائه طرح‌ها و برنامه جهت همکاری‌های مشترک، اجرایی کردن مصوبات و توافقات، حل و فصل امور وقفی مدارس علمیه خواهران استان یزد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در امور مرتبط با اهداف و وظایف حوزه‌های علمیه، توسعه و گسترش فرهنگ وقف در جامعه خصوصاً در مسیر توسعه مدارس و حوزه‌های علمیه از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
 
این تفاهم‌نامه با یک مقدمه چهار ماده و یک شیوه در دو نسخه به امضای حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگر رسید.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد