Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، مسلم محمدیاران، با اشاره به کشف و ضبط مقادیر بسیار زیادی کالای قاچاق و احتکار شده از 10 انبار کالا در برخی از شهرستان های اين استان افزود: بسیاری از سودجویان با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر، قصد سوءاستفاده از مردم را داشته و دارند ؛ ولی باید بدانند که به شدت و قاطعیت با آنها برخورد می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: اقلامی که تاکنون در شهرستان های بجنورد، اسفراین و آشخانه کشف شده اند شامل مقادیری دارو ، مواد شوینده، لوازم خانگی، کاغذ، مواد غذایی، لاستیک اتومبیل و لنت ترمز بوده كه برخي از اين اقلام قاچاق مي باشد و به جهت احتکار در انبارهای غیرقانونی و خودداری از عرضه، ضمن پلمپ انبارهای موردنظر، کالاهای مکشوفه ضبط و پرونده هایی در این رابطه در سازمان تعزیرات حکومتی استان تشکیل و در دست رسیدگی است .
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد عنوان کرد: به موجب دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان محترم کل کشورو تأکید رئیس کل دادگستری استان و باهمکاری نیروهای اطلاعات سپاه و فرماندهی انتظامی استان و نیز با توجه به گزارش مردمی واصله، بلافاصله اقدام لازم با محوریت دادستانی مرکز استان، در خصوص اجرای این ابلاغیه معمول و به عنوان مهمترین گام، بدوا از سازمان تعزیرات حکومتی استان خواسته شد تا با رصد انبارهای غیر قانونی در استان، در اسرع وقت نسبت به کشف و ضبط کالاهای احتکار شده اقدام نماید .
وی ضمن تأکید جدی بر تداوم روند این نظارت ها و بازرسی ها، از فقدان سیستم جامع و بانک اطلاعاتی دقیق از میزان و کم و کیف کالاهای اساسی موجود در استان و عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی ذی ربط انتقاد و خاطر نشان کرد: وجود سیستم یکپارچه جامع اطلاعاتی در این خصوص می تواند با تسهیل روند نظارت، علاوه بر ایفای نقش بازدارندگی و پیشگیری از بسیاری از آسیب های مبتلابه در بخش های اقتصادی، از ایجاد تلاطم و نوسان قیمت در بازار جلوگیری نموده و در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش اثرات تحریم در جامعه مفید و مؤثر باشد .
وی از شهروندان خواست هرگونه اخباري پیرامون احتکار ، قاچاق کالا و اقدامات مشکوک در حوزه اقتصادی را جهت پیگیری قضایی و برخورد قاطع به مراجع ذیربط اطلاع دهند .

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ علی رحیمی‌پور گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی امیدیه پس از کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی با مرجع قضایی، از محل بازدید کردند و در نتیجه این عملیات، مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

سرهنگ رحیمی پور ارزش کالای مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برابر دستور اداره تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه، اموال توقیفی به سازمان نگهداری و فروش اموال تملیکی منتقل و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.  

دیگر خبرها

  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • کشف بیش از ۴ میلیارد تومان البسه قاچاق در غرب تهران