Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@02:27:56 GMT

میانگین قد و وزن پسر ها و دختر ها در سنین مختلف

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۲۷۸۶

رکنا:نمودارهای قد و وزن، توسط متخصصان اطفال، برای تشخیص اینکه رشد یک کودک چقدر باید باشد، استفاده می‌شود. اما این نمودارها در مورد بزرگسالان، برای تشخیص اینکه آیا شما اضافه وزن دارید و یا در خطر شرایط خاص پزشکی مانند بیماری قلبی هستید یا نه بکار می‌رود.

به گزارش رکنا، اما این نمودارها در مورد بزرگسالان، برای تشخیص اینکه آیا شما اضافه وزن دارید و یا در خطر شرایط خاص پزشکی مانند بیماری قلبی هستید یا نه بکار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختران 2 تا 8 سال

میانگین قد یک دختر 2 ساله، 86 سانتی‌متر و میانگین وزنش 12 کیلوگرم است. در سن 4 سالگی میانگین قد 102 سانتی‌متر و میانگین وزن 16 کیلوگرم خواهد بود. در سن 6 سالگی، متوسط قد 114 سانتی‌متر و متوسط وزن 21 کیلوگرم است. یک دختر 8 ساله هم متوسط قدش 127 سانتی‌متر و متوسط وزنش 26 کیلوگرم است.

دختران 10 تا 14 سال

در 10 سالگی متوسط قد دختران 137 سانتی‌متر و متوسط وزنشان 33 کیلوگرم است. تا 12 سالگی، متوسط قدشان به 150 سانتی‌متر و متوسط وزنشان به 42 کیلوگرم افزایش میابد. دختران 14 ساله هم متوسط قد 160 سانتی‌متری و وزن 49 کیلوگرمی دارند.

دختران 16 سال به بالا

بعد از 14 سالگی، قد دختران تغییر چندانی نمی‌کند. متوسط قد یک دختر 16 ساله 162 سانتی‌متر است، در حالیکه وزنش 54 کیلو است. از سن 18 سالگی به بعد، قد بتدریج به مابین 162 و 165 سانتی‌متر می‌رسد، در حالیکه وزن تا حدود 59 کیلوگرم افزایش میابد.

پسران 2 تا 8 سال

متوسط قد پسر بچه‌ها نسبتا شبیه دختر بچه‌هاست. پسران 2 ساله، متوسط قد 86 سانتی‌متری و وزن 13 کیلویی دارند. در 4 سالگی قدشان به 102 سانتی‌متر و وزنشان هم به 16 کیلوگرم می‌رسد. تا 6 سالگی پسران بطور متوسط قدی برابر با 114 سانتی‌متر و وزنی برابر با 21 کیلوگرم دارند. پسران 8 ساله هم بطور متوسط 127 سانتی‌متر قد و 25 کیلو وزن دارند.

با ما تبلیغ کنید

پسران 10 تا 14 سال

در 10 سالگی، پسرها بطور متوسط 140 سانت قد و 32 کیلو وزن دارند. تا 12 سالگی قد آنها تا 149 سانتی‌متر و وزنشان تا 41 کیلوگرم افزایش میابد. در 14 سالگی هم بطور متوسط 163 سانت قد و 51 کیلوگرم وزن دارند.

پسران 16 سال به بالا

از 16 سالگی و بعد از آن، پسران سریعتر از دختران رشد می‌کنند. یک پسر 16 ساله بطور متوسط 173 سانتی‌متر قد و 61 کیلوگرم وزن دارد. از 18 سالگی به بعد قد پسران بطور متوسط بین 175 تا 178 سانت و وزنشان هم بین 67 تا 73 کیلو خواهد بود./ فیتنس مگزین

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پزشکی بیماری قلبی رشد وزن دختر پسر عکس حوادث ایران زندگی فیلم مرد دختر پسرجوان پلیس خیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدامین نیکویی نژاد، ظهر امروز_ پنجشنبه، ششم اردیبهشت _ در گفت‌وگو با خبرنگاران از غرق شدن یک دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۶:۲۷ صبح امروز در تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ یاسوج خبر غرق شدن دختر جوان ۱۷ ساله در رودخانه بشار پائین‌تر از پل «تلگاه» به سمت پاتاوه اطلاع داده‌شد و بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: تلاش نیروهای اورژانس برای نجات جان این دختر جوان متأسفانه بی نتیجه ماند زیرا مدت زیادی از غرق شدگی وی می‌گذشت.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: بر اساس آمارهای موجود، تعداد قابل توجهی از موارد غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: باتوجه به وجود رودخانه‌های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود مردم عزیز بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنند.

کد خبر 747892

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • رایان گیگز در ۵۰ سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها