Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@03:06:11 GMT

اجازه گرانی بنزین تا پایان سال داده نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۳۰۷۹

اجازه گرانی بنزین تا پایان سال داده نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اختیار دارد بنزین را دو نرخه کند، اما تلاش داریم اجازه ندهیم تا پایان سال بنزین گران شود.

مهر: اسدالله قره خانی ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند تولید نفت کشور مانند گذشته باشد و کاهش نیابد.

وی با بیان این که سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی صادر می‌شود، گفت: با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در کشور تلاش داریم میزان تولیدات کشور کاهش نیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که با ادامه روند تحریم‌ها احتمال کاهش تولید در شرایطی که مصرف داخل افزایش یابد وجود دارد، افزود: تمام تلاش بر این است که درآمد‌های نفتی کاهش نیابد و اگر تولید کاهش یافت با افزایش قیمت جبران شود.

به دنبال بازار‌های جدید صادرات نفتی هستیم

وی ادامه داد: هم اکنون دولت و مجلس برای شناسایی بازار‌ها و مشتریان جدید برنامه ریزی‌هایی داریم.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده که صادرات نفت ایران را به صفر می‌رساند، اما ما از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنیم و اجازه چنین موضوعی را نمی‌دهیم.

قره خانی تصریح کرد: اگر رئیس جمهور آمریکا از نفوذ خود در مجامع بین المللی، زور نظامی و امکانات و ... برای نابودی اقتصاد ما به کار برده ماهم از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و تحریم‌های ظالمانه را پشت سر می‌گذاریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موضوع گران شدن بنزین هم اشاره و بیان کرد: دولت اختیار دارد هم بنزین را دو نرخه کرده و هم استفاده مجدد از کارت سوخت را اجرا کند، اما تلاش داریم اجازه ندهیم تا پایان سال بنزین گران شود.

وی به موضوع طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور هم اشاره و خاطرنشان کرد: طرح سوال از رئیس جمهور را امضاء نکرده ام که پس بگیرم، اما در حال حاضر به خاطر مصالح کلان ملی پرسش از رئیس جمهور را به صلاح نمی‌دانم چراکه بیش از هرزمانی به وحدت و یکپارچگی نیاز داریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: بنزین گرانی بازار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم

به گزارش خبرآنلاین، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در دیدار با «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه تاکید کرد که لبنان در انتظار دریافت پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش، توقف جنگ و نیز اجرای قطعنامه سازمان ملل جهت بررسی و پاسخ به آن است.

بری در این دیدار ضمن تاکید بر پایبندی بیروت به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و تمام بندهای مندرج در آن، از فرانسه بابت «رویکرد و نقش» این کشور و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور آن در «جلوگیری از جنگ علیه لبنان» تشکر کرد.

همچنین رئیس پارلمان لبنان در دیدار با وزیر خارجه فرانسه گزارشی از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ویژه روستاهای واقع در مرزهای جنوبی این کشور و میزان تلفات انسانی و خسارات مالی وارده به روستاها، شهرها، زمین‌های کشاورزی و مناطق جنگی لبنان و نیز استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در این حملات و نقض اصول و قواعد درگیری ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، او در مورد مساله ریاست جمهوری این کشور نیز از اقدامات کمیته پنج‌جانبه برای رسیدن به توافقی از طریق رایزنی جهت انتخاب رئیس جمهور تقدیر کرد.

این مقام لبنانی در ادامه نیز با اشاره به مساله آوارگان سوری که «فشار مضاعفی را در تمامی سطوح بر دولت و مردم لبنان وارد کرده»، گفت که این مساله را با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس جمهور قبرس که این هفته به لبنان سفر می‌کنند، مطرح خواهد کرد.

بری همچنین از فرانسه و آلمان خواست در روابط خود با سوریه و در مورد این پرونده (آوارگان سوری) تجدید نظر کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه شنبه‌شب با هواپیمای شخصی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد تا برای دومین بار در دوره وزارتش به لبنان سفر کرده باشد. وی هدف خود را جلوگیری از جنگ بیشتر در منطقه و کاهش تنش موجود میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اعلام کرده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900668

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است