Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@07:17:35 GMT

کشف ۹ انبار احتکار کالاهای اساسی به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۳۳۶۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش جماران، سردار حسین رحیمی (فرمانده انتظامی تهران بزرگ) در رابطه با انبار شناسایی شده محل نگهداری کالاهای احتکار شده از قبیل لاستیک خودرو، برنج و اقلام غذایی در جاده ورامین، کهریزک، مهدی آباد، جاده خاوران و جاده واوان اظهار داشت:‌ طی عملیاتی که طی هفته گذشته توسط معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارزش پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد، تعداد ۹ انبار محل نگهداری غیرقانونی انواع موادغذایی از قبیل برنج، حبوبات، نشاسته، چای، ادویه‌جات به همراه ده‌ها هزار حلقه لاستیک انواع خودروهای صنعتی و سواری همراه با ده‌ها هزار عدد رینگ خودرو و همچنین بیش از سه هزار پالت چوب ام‌دی‌اف مجموعا به ارزش تقریبی ۳۲۰ میلیارد توان کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رحیمی در ادامه گفت: در این سوله‌ها لاستیک‌هایی وجود دارد که بیشتر از دو سال و حتی بیش از زمان تولید آنها گذشته و بعضا تاریخ تولیدشان نیز سال ۲۰۱۶ میلادی است و کیفیت لاستیک‌های اولیه را ندارند و طی این مدت در شرایطی نامناسب، در فضای باز و زیر آفتاب نگهداری شدند و همین شرایط سوء نگهداری باعث عدم امکان و قابلیت استفاده از آنها را موجب شدهه است.

وی افزود: بیشتر این لاستیک‌ها تولید کارخانه‌های داخل بوده اما به واسطه نگهداری طولانی آنها در شرایط نامناسب و پوسیده شده و دیگر قابلیت استفاده در خودروها را ندارد با این وجود صاحبان این کالاها با سودجویی قصد داشتند که این آنها را در زمان مناسب مورد نظر خودشان در سطح بازار لاستیک توزیع نمایند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: می‌بایست با ایجاد یک ساز و کار نظارتی مناسب بر توزیع ارز، زمینه یا را فراهم کرد تا کالاها به ویژه کالاهای اساسی در سطح بازار به درستی عرضه شده و در اختیار مردم قرار بگیرند.

وی  با اشاره به کشف صدها حلقه لاستیک متعلق به خودروهای سنگین و صنعتی نیز افزود: در زمینه خودروهای سنگین نیز مدت‌هاست که دچار مشکل هستیم و طبیعتا کسانی که ارز را وارد می‌کنند (بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) باید سازوکار نظارتی مناسبی را تعریف کنند و در قبال این امر مسوول هستند اما تاکنون هیچ سازوکار نظارتی مناسبی برای عرضه کالاها در بازار اعلام نشده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: هزاران انبار در این مناطق وجود دارد؛ باید اقدامات نظارتی بر این انبارها صورت گیرد تا این کالاها با ارز دولتی و یا هر ارزی که وجود دارد به بازار تزریق شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این شرایط مردم به این اقلام اساسی نیاز دارند و مالکان و عرضه‌کنندگان و ما به عنوان دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شویم تا مشکلات را سامان دهیم.

سردار رحیمی در پایان در پاسخ به یان سوال که «تکلیف این کالاها چه می‌شود؟»، گفت: همه این کالاها در اختیار وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) و اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار خواهد گرفت.

حجم ویدیو: 6.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39 دانلود ویدیو انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت برنج پلیس آگاهی تهران بزرگ صنعت کالاهای اساسی مبارزه با قاچاق کالا و ارز رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالاهای اساسی تنظیم بازار در ایلام تامین شده است

                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد تنظیم بازار که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور و استانداران سراسر کشور به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار داشت: بحث گوشت قرمز منجمد یکی از مشکلاتی بود که با توجه به پایین بودن قیمت آن نیاز است که پیگیری و تامین شود.

وی افزود: اکنون ۴۳ تن گوشت گوساله منجمد موجود است که باید تا قبل از عید نوروز توزیع شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به اینکه اکنون در زمینه تامین گوشت مرغ مشکلی در استان وجود ندارد، یادآورشد: مرغ منجمد نیز برای ایام نوروز با همکاری ستاد تنظیم بازار استان نیز باید در بازار عرضه شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: اکنون ۲۵۰تن مرغ منجمد در استان ذخیره وجود دارد که مجوز ۸۶تن آن برای توزیع صادر شده است.

وی به تعیین قیمت میوه شب عید و عرضه به‌موقع آن تاکید کرد و خواستار قیمت متعادل برای عرضه میوه شب عید شد.

استاندار الام بیان داشت: وضعیت ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی مطلوب است و برنج، شکر و آرد مناسبتی به میزان نیاز تامین و توزیع شهرستانی نیز انجام گرفته است.

وی در خصوص میوه شب عید عنوان کرد: برای انحراف از طرح میوه تنظیم بازار که برخی افراد سواستفاده نکنند، باید نظارت و ارزیابی و کنترل ویژه‌ای داشته باشند.

بهرام‌نیا از شهردار ایلام خواست در بحث گل‌کاری و تنظیف شهر توجه جدی داشته باشد.

وی به راه‌اندازی نوروزگاه در استان برای معرفی فرهنگ غنی و اصیل استان تاکید کرد تا گردشگران بیشتر با فرهنگ‌های سنتی استان آشنا شوند و محصولات عشایری عرضه شود.

استاندار ایلام ادامه داد: باید نوروزگاه‌ها در مکان‌های که در معرض عبور مسافران قرار دارد، جانمایی شود تا مردم بیشتر با این فرهنگ استان آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • رزمایش اقتدار نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ
  • توقیف ۲۷ هزار قلم اسباب بازی قاچاق در جنوب تهران
  • کشف ۲۷ هزار قلم اسباب بازی قاچاق در جنوب تهران
  • کشف انبار اسباب‌بازی قاچاق در جنوب تهران
  • بازدید از سردخانه و محل نگهداری و توزیع میوه شب عید
  • برای خرید هر دسته از کالاها کجای بازار برویم؟ | راهنمای اصناف بازار تهران
  • کشف دستگاه‌های لیزر و زیبایی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد تومان
  • عیدی دستگاه نظارتی به مردم گیلان
  • کشف انبار لوازم‌خانگی و آشپزخانه قاچاق در خرم‌آباد
  • کالاهای اساسی تنظیم بازار در ایلام تامین شده است