Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@20:39:42 GMT

سوال از رئیس‌جمهوردر شرایط فعلی یک نوع انحراف است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۴۰۴۰

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا ، محمدعلی وکیلی در نشست ضرورت سوال از رئیس‌جمهور با بیان اینکه خوشبختانه ساختار قانون اساسی پاسخگو بودن است، گفت: ابزارهای گوناگونی برای پاسخگویی به مجلس وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: جریان ما نمی‌تواند مخالف سوال و استیضاح از رئیس‌جمهور باشد. تابوی سوال از رئیس‌جمهور برای ما معنی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: همیشه یک تابو وجود داشت که ما از این ابزار استفاده نکنیم. در شرایط کنونی با استفاده از ابزار سوال از رئیس‌جمهور مخالفتی نداریم. در یک سال گذشته وظیفه این امر بر عهده من بوده است و همه می‌دانند بیطرف هستم.

نماینده مردم تهران با اشاره به سخنان نماینده مردم خمینی‌شهر مبنی بر این که نمایندگان تهران سوال از رئیس‌جمهور را امضا نکرده‌اند، عنوان کرد: این حرف‌ها سوال از رئیس‌جمهور را به دوقطبی مردمی و غیرمردمی تبدیل کرد، گفتمان اصلاح‌طلبی هسمو با تابوی سوال از رئیس‌جمهور نیست.

وی ادامه داد: ما با دوستان در اینکه شرایط کشور خوب نیست، اتفاق ‌ظر داریم اما با اینکه جریان‌های سیاسی چه نقشی دارند، موافق نیستیم.

وکیلی تاکید کرد: سهم دولت آقای روحانی در پیداش وضع موجود کمتر از ۱۰درصد است اما سهم این دولت از برون‌برد بالای ۵۰درصد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که در شرایط فعلی سوال از رئیس‌جمهور یک نوع انحراف است، گفت: نباید از رئیس‌جمهور درباره عامل وضع موجود سوال کرد ابتدا باید مشخص شود عامل ایجاد وضع کنونی کدام متغییرهاست بعد آقای رئیس‌جمهور را به سلابه بکشیم که چرا نتوانسته کشور را از وضع موجود خارج کند.

وکیلی ادامه داد: اگر روحانی از این سوال نجات پیدا کند، سوال بعدی در خصوص عمکلرد دولت آقای روحانی که چرا وضعیت کشور را بهبود نبخشیده در کنار این جریان قرار خواهد گرفت.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وکیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر

بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در دهستان بیاض شهرستان انار در استان کرمان به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر (عج)، بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور عصر امروز با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع در دهستان بیاض از توابع شهرستان انار استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه افتتاح این مراسم با بیان اینکه امروز با کمک خیرین بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: باید از افرادی که برای ارتقای کیفیت بهداشت در کشور تلاش می‌کنند سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به درخواست مردم و مسئولان این شهرستان، گفت: مردم درخواست دارند وزارت بهداشت و درمان در ادامه کار از این درمانگاه حمایت کند تا وقفه‌ای در کار آن ایجاد نشود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آب یکی از مهمترین مشکلات استان کرمان است، افزود: خوشبختانه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت تامین آب شرب و پس از آن تامین آب کشاورزی و صنعت است، گفت: در حال حاضر نیز در مناطق مختلف کشور اقدامات مفید و موثری در حال انجام است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر