Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است وزارت امور خارجه بیش از اینها می‌توانست از ظرفیت سفارتخانه‌ها برای افزایش روابط ایران با سایر کشورها استفاده کند اما تمام توجه خود را به برجام متمرکز کرد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، اسدالله عباسی با اشاره به دو سؤالش از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که قرار است در جلسه روز دوشنبه 29 مرداد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح شود، گفت: موضوع سؤال پیرامون غفلت وزارت امور خارجه از ظرفیت کشورهای همسایه و سایر کشورهایی است که در گذشته با آن‌ها ارتباط خوبی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: دولت و وزارت امور خارجه آنقدر به دنبال مسائل برجام بودند و همه موضوعات را با آن گره زدند که از ظرفیت‌های ارزشمند کشورهای همسایه غافل ماندند.

وی افزود: از طرف دیگر در زمان دولت‌های نهم و دهم روابط بسیار خوب با کشورهای آمریکای لاتین داشتیم و حتی بخش اعظمی از صادرات کشور همچون محصولات ایران خودرو، سایپا، تراکتورسازی و تجهیزات کشاورزی مربوط به این کشورها می‌شد.

عباسی ادامه داد: همچنین جمهوری اسلامی تا پیش از این تکنولوژی خود را نیز به بسیاری از کشورها صادر می‌کرد؛ اما رفته‌رفته این روابط کمرنگ شد، در حالی که کشورهای آمریکای لاتین، حوزه خلیج فارس و سایر همسایگان به لحاظ استراتژیک بسیار مهم هستند و باید روابط با آن‌ها را تقویت کرد.

وی دلیل ضعف دیپلماسی کشور در این خصوص را ضعف سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در سایر کشورها دانست و افزود: سفارتخانه‌ها در کشورها به دلیل عدم وجود انگیزه و کارآمدی لازم صرفا به محلی برای صدور ویزا تبدیل شده‌اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه باید ظرفیت سفارتخانه‌ها را در نظر گرفته و کارایی آن‌ها در جهت شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها به کشورهای خارجی افزایش دهد.

انتهای پیام/4034

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اینانلو عنوان کرد: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای افریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نکونام:می دانستیم غفلت کنیم ذوب آهن دردسرساز می‌شود/بازیکنان استقلال را با تیم رقیب قیاس کنید بعد نظر بدهید
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است