Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@23:45:56 GMT

افزایش 17 درصدی تولید فولاد خام؛‌کاهش واردات

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۴۵۹۵

به گزارش ایلنا، انجمن فولاد ایران گزارش داد: شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیر، 8 میلیون و 279 هزارتن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال 96، بیش از 7 میلیون و 62 هزار تن بود.

علاوه بر این طی 4 ماهه نخست امسال، 6 میلیون و 983 هزار تن انواع محصولات فولادی (کلاف، تیرآهن، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره) در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال 96 (6 میلیون و 339 هزار تن)، حاکی از رشد 10 درصدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، طی 4 ماه یاد شده، 8 میلیون و 602 هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (7 میلیون و 245 هزار تن)، 19 درصد رشد نشان می دهد.

افزایش 117 درصدی صادرات محصولات فولادی

بنا به این گزارش، طی مدت یاد شده 2 میلیون و 487 هزار تن شمش و 898 هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (2 میلیون و 138 هزار تن شمش و 414 هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب 16 درصد 117 درصد رشد داشته است.

افزون بر این، طی این مدت 285 هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که نسبت به آمار سال گذشته (304 هزار تن)، حاکی از کاهش 6 درصدی صادرات این محصول است.

همچنین طی 4 ماه نخست امسال، 16 هزار تن فولاد خام و 370 هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (6 هزار تن فولاد خام و 761 هزار تن انواع محصولات فولادی) به ترتیب 167 درصد و51 درصد کاهش نشان می دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران پوشش رشد فولاد واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،شایسته در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیمای استان  با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت :این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای  از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی،796 میلیارد و 800 ملیون تومان  است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی  ۵۷۰ خانوار بهره بردار دارد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی