Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@23:37:09 GMT

بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی اردبیل تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۵۴۴۸

بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی اردبیل تجهیز شد


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی اردبیل با فن آوری‌های نوین الکترونیکی و کتابخانه‌ای تجهیز شد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، رباب عزیز خانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بیش از 165 نسخه کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی اردبیل نگهداری می شود که از این تعداد 44 نسخه خطی و 119 نسخه چاپ سنگی و سربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رباب عزیزخانی با اشاره به اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تجهیز بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی اردبیل، تصریح کرد: امسال چهارصد میلیون ریال برای تجهیز این بخش از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای اختصاص یافته بود که از این محل تجهیزات الکترونیکی از جمله دوربین دیجیتالی و اسکنر مخصوص جهت تهیه نسخه‌های کاغذی و قفسه های ریلی برای بهره برداری از این بخش خریداری شد. 
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به انجام اقدامات اولیه در خصوص فهرست نویسی این کتاب ها افزود؛ این مراحل با مشارکت کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی صورت گرفت. 
وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتابداران بخش نسخ خطی را از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد و افزود: پنج نفر از کتابداران استان با شرکت در دوره آموزش مربوط به نسخ خطی  دورهای فهرست نویسی، نگهداری و بهره برداری از بخش نسخ خطی را فرا گرفتند. 
عزیزخانی ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبار مناسب، مراحل نگهداری، آفت زدایی و سایر اقدامات مورد نیاز در این استان انجام شود تا این گنجینه های قدیمی مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار گیرد.   
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت تملک دارایی دوربین دوره های آموزشی کتابخانه های عمومی استان نسخ خطی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی