Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: نشریه فایننشال تایمز در گزارشی به بررسی عواقب جنگ تجاری رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشور‌های دیگر پرداخت.

به گزارش رکنا، نشریه فایننشال تایمز در گزارشی به بررسی عواقب جنگ تجاری رئیس جمهور آمریکا علیه کشور‌های دیگر پرداخت.

این نشریه نوشت: صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا از مدتی قبل درباره عواقب میان مدت جنگ تجاری ترامپ Trump علیه کشور‌های دیگر هشدار داده بودند، اما اکنون ظهور نتایج زودهنگام این جنگ نگرانی‌ها را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین، صندوق بین المللی پول و بانک‌های مرکزی هشدار می‌دهند تداوم تقابل تجاری در جهان می‌تواند به بهبود وضع اقتصاد جهان آسیب بزند.

صندوق بین المللی پول همچنان بر پیش بینی سابق خود مبنی بر رشد اقتصاد جهان تا حدود سه ممیز نه درصد طی امسال تاکید می‌کند. اما این نهاد مالی بین المللی هشدار می‌دهد تشدید تنش‌های تجاری می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را در میان مدت متوقف کند.

بانک مرکزی اروپا هم اعلام کرد اقدامات تلافی جویانه آمریکا و چین، رشد اقتصادی در حوزه اروپا را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث شده است که تعرفه‌های گمرکی آمریکا به بالاترین میزان در نیم قرن اخیر برسد. واشنگتن و پکن تاکنون بر میلیارد‌ها دلار واردات از یکدیگر تعرفه‌های اضافی اعمال کرده اند. همچنین اقدام آمریکا به افزایش تعرفه گمرکی فولاد و آلومینیوم وارداتی به این کشور به اقدامات تلافی جویانه از سوی کانادا، مکزیک، و اتحادیه اروپا منجر شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: هر چند تنش میان آمریکا و اروپا در پی دیدار ترامپ و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در کاخ سفید تا حدی کاهش یافته است، اما ترامپ همچنان تهدید می‌کند تعرفه گمرکی خودرو‌های وارداتی از اروپا را افزایش خواهد داد که این موضوع هم اروپایی‌ها را نگران می‌کند.

سئوالی که مطرح می‌شود این است که افزایش تعرفه‌های گمرکی تاکنون چه میزان از اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است؟

گابریل استرن، رئیس مرکز مطالعات کلان در موسسه اقتصادی آکسفورد در پاسخ می‌گوید افزایش تعرفه‌ها تاکنون تنها شامل چهار درصد از واردات جهانی بوده است.

در مقابل کسانی مانند مارک کارنی، رئیس بانک انگلیس می‌گویند افزایش تعرفه‌های گمرکی جریان تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. وی گفت: افزایش تعرفه‌ها به کند شدن روند تجارت و کاهش تقاضا برای برخی کالا‌ها منجر شده است.

در ماه ژوئیه شاخص تولید شرکت آی سی ام آمریکا به پایین‌ترین سطح در دوازده ماه گذشته رسید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه ترامپ Trump اقتصاد اقتصادی جنگ رئیس جمهور آمریکا واردات تهدید ترامپ عکس حوادث ایران فیلم زندگی دختر پسرجوان زن مرد خیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اورسولا فون در لاین گفت که در سفر به رفح، وضعیت این شهر را «غیرقابل تحمل» دیده و حمله اسرائیل به آن را «غیرقابل قبول» دانست.

این مقام آلمانی که برای دومین بار نامزد پست ریاست کمیسیون اروپا شده است، در پاسخ به این سوال که آیا حمله اسرائیل به رفح در جنوب غزه «خط قرمز» است یا خیر و منجر به وضع تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل می شود، گفت: «من هرگز خط قرمزی ترسیم نمی کنم، اما فکر می کنم اگر [نخست وزیر بنیامین] نتانیاهو حمله کند، کاملا غیرقابل قبول خواهد بود».

فون در لاین همچنین اضافه کرد: در صورت حمله اسرائیل به رفح، کمیسیون با کشورهای عضو نشستی تشکیل خواهد داد و در مورد این حمله اقدام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی پیشنهاد پایان جنگ در غزه، گفت که همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده و در عین حال از رهبران تل آویو خواسته است تا در چارچوب قوانین بشردوستانه و بین المللی عمل کنند.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه بر برقراری آتش بس تاکید کرد و تنها راه حل موجود را ایجاد دو دولت برای رسیدن به صلح در منطقه دانست.

تهدید اسرائیل برای حمله به رفح در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت غزه در آن پناه گرفته اند.

همزمان آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده است، روز دوشنبه از حماس خواست تا پیشنهاد آتش بس اسرائیل را به عنوان آخرین شانس مذاکرات برای توافق پیش از حمله به رفح بپذیرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز روز یکشنبه در یک تماس تلفنی از نتانیاهو خواسته بود تا عملیاتی را در این منطقه آغاز نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند