Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا علی الخصوص به دنبال ایجاد اصطکاک بین ایران و روسیه می باشد تا هم حلقه فشارهای پیرامونی بر ایران را تکمیل نماید و هم با طرح منابع انرژی خزر فشار حوزه استراتژیک انرژی خلیج فارس بر آمریکا که با تهدید ایران در باریکه هرمز همراه شده است را کاهش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، شهرام مهدوی‌ مطلق طی یادداشتی آورده است: دقیقا در شرایطی که ایران خواهان صلح و ثبات و فضایی آرام و بی‌تنش و عاری از حضور قدرت‌های استکباری در منطقه خزر می‌باشد، راهبرد ایالات متحده آمریکا در تضاد با منافع کشور ما و در راستای فشارهای همه جانبه تحریمی و تهدیدی علیه ملت ایران، تلاش برای باز کردن فایل و پیچیده کردن موضوع رژیم حقوقی دریای خزر و ایجاد یک محدوده درگیری جدید برای ایران با همسایگان شمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمریکا علی الخصوص به دنبال ایجاد اصطکاک بین ایران و روسیه می باشد تا هم حلقه فشارهای پیرامونی بر ایران را تکمیل نماید و هم با طرح منابع انرژی خزر فشار حوزه استراتژیک انرژی خلیج فارس بر آمریکا که با تهدید ایران در باریکه هرمز همراه شده است را کاهش دهد.

 

به همین سبب غرب و خاصه آمریکا تلاش گسترده‌ای را جهت حضور در منطقه خزر و تنوع بخشیدن به منابع انرژیک و کاهش اتکا به انرژی خلیج فارس آغاز کرده است، تنها عاملی که حضور آمریکا در این منطقه را توجیه و تسریع خواهد داد، نظامی کردن منطقه با اتخاذ مواضع بلندپروازانه هر کدام از کشورهای حاشیه خزر، خصوصاً از سوی  ایران و روسیه خواهد بود.

 

حالا قضاوت با خوانندگان محترم، طرح انحرافی سهم ۵۰ درصدی ایران از دریای خزر در چنین شرایطی توسط نماینده مجلس در قالب توئیت قبل از سفر رئیس جمهور به اجلاس خزر، علاوه بر آشکار بودن تئوری ضد شرقی آقای نماینده، آیا خدمت به ایران است یا خیانت به ایران ؟!

 

آیا این اظهار نظر برانگیختن شرق و غرب علیه ایران در کل منطقه خزر را به همراه ندارد؟ مگر امثال ایشان نیستند و نبودند که بستن تنگه هرمز را باعث نظامی شدن منطقه می‌دانستند، سیاست های یک بام و دو هوای این نماینده حقوقدان  جز غرض ورزی در کدام منشورهای حقوقی وجود دارد؟.

 

از طرف دیگر در شرایطی که تهدیدها و عربده کشی‌های آمریکا اعم از سیاسی و نظامی علیه ملت ایران با هدف کشاندن ایران به میز مذاکره و به طبع تسلیم، زبانزد و در عرصه بین المللی و به اوج خود رسیده است.

 

فرمانده کل سپاه به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی در راستای اهداف راهبردی و مقابله به مثل در برابر این زیاده خواهی به رئیس جمهور آمریکا نامه هشدار می نویسد، به جای اینکه وزیر دفاع آمریکا یا مقامات پنتاگون جواب دهند، جواب محکم فرمانده سپاه از داخل مجلس ایران با قلم علی مطهری داده می‌شود.

 

و اکنون که همه نگاه ها به دستگاه قضایی برای برخورد انقلابی با مفسدان اقتصادی دوخته شده و این قوه برای برخورد مورد انتظار ملت با موانع قانونی و حقوقی مواجه است، جهت عبور و دریافت اختیارات به اذن حکومتی یا قانونی نیاز دارد که از کوتاهترین راه ممکن طی نامه‌ای، از ولی فقیه درخواست اختیار کرده و اختیار کامل دریافت می‌نماید.

 

حق بود که نمایندگان مجلس از جمله آقای مطهری و صادقی که در نوشتن نامه سرگشاده  ید طولایی دارند، به رئیس دستگاه قضا نامه و توئیت می زدند که حالا وقت عمل است و با دریافت اختیارات تام از رهبری، جای درنگ نیست و با مفسدان باید با نهایت دقت و سرعت برخورد شود، آقای مطهری دوباره از سر گشاده در شیپور انتقاد می دمد و به قوه قضاییه نامه می زند که چرا به جای  رهبری، به ما نامه  ننوشتید؟ و نوع مطالبات را  وارونه می‌نماید.

 

آیا انتشار چنین مواضعی از سوی این دو نماینده محترم مجلس در راستای اظهار نظر نمایندگی است و یا غرض ورزی با اهداف خاص و یا نامعلوم؟.

 

تاسف عمیق‌تر اینکه جمع قابل توجهی از دوستان انقلابی به جای توجه به چنین مواردی و اهم و مهم و اولویت بندی کردن مسائل،به جای مطالبه گری مسائل اساسی، درگیر چنین فضاهایی شده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است

رحمتی گفت: یکی از ابتکارات وزارت کشور در سال جاری، برگزاری نمایشگاه معرفی زنجیره ارزش است که همه استان‌ها بتوانند ظرفیت هایشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی بیان کرد: آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن، بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی، رنجیره ارزش صنایع معدنی است که در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح‌های عملیاتی هستیم.

رحمتی در ادامه به صنعت فرش اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ زنجیره کامل تولید فرش و صنایع دستی استان را به نمایش گذاشته ایم و در کنار آن زنجیره صنعت چرم، کیف و کفش نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات وجود دارد و صادرات این محصولات نشان دهنده جایگاه این زنجیره ارزش است و اتفاق خوبی در این نمایشگاه برای شناسایی سرمایه گذاران در طول این زنجیره ارزش، افتاده است.

وی به توانمندی‌های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در کنار صنایع، ظرفیت‌های گردشگری چشمگیری هم دارد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شده است.

رحمتی تشریح کرد: آذربایجان شرقی در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو دارای افتخارات ملی و بین المللی است و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سوریه، مقرر شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محور‌های مهم این تفاهم نامه بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی، فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در کشورمان، فراهم می‌کند تا بتوانند با این استعداد‌ها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران، شاهد رشد و تحول در همه استان‌ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهم‌ترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها، تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است که می‌تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو، تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری در سه محور مهم، مابین آذربایجان شرقی و سوریه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

همچنین مراسم افتتاح واحد تولیدی انواع کفش ورزشی با سرمایه گذاری ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برگزار شد.

 قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهم نامه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان