Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند بانوانی که در دوران بارداری  از جوانه های کلم بروکلی مصرف می کنند احتمال  ابتلای نوزاد دخترشان به سرطان سینه  را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهند.

کارشناسان مصرف 4 جوانه سبزی کلم بروکلی در روز را برای جلوگیری از ابتلای جنین دختر به سرطان سینه درسال های پس از تولد به مادران باردار توصیه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهشگران دانشگاه آلاباما(the University of Alabama at Birmingham) برمینگام آمریکا در پژوهشی روی موش های آزمایشگاهی دریافتند موش‌های ماده بارداری که در رژیم غذایی روزانه آنها جوانه کلم بروکلی وجود دارد جنین دختر آنها در زمان بلوغ کامل با درصد کمتری به سرطان سینه مبتلا می شود.


جوانه کلم بروکلی در سه روز اول رشد این گیاه روی آن شکل می گیرد و سپس به وسیله کشاورزان برداشت می شود.

کارشناسان اعلام کرده اند افزودن جوانه کلم بروکلی به رژیم غذایی روزانه مادران باردار عاملی منحصربه فرد درجلوگیری از ابتلای نوزادان دختر به سرطان سینه درسال های پس از تولد است.


سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها درجهان است، این سرطان هرسال سبب مرگ یازده هزارو 500 زن درکشور انگلستان و 40 هزار نفر درآمریکا می شود.
تشخیص زودرس این بیماری در افزایش امید به زندگی بانوان بسیار اثرگذاراست؛ کارشناسان دریافتند در جوانه کلم بروکلی ترکیبی به نام گلوکوراپامین(glucoraphanine) وجود دارد که دارای خواص ضد سرطانی است، از جمله دیگر ترکیب‌های مفید در این سبزی خوراکی، سولفورافن (sulforaphane) است که خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.


هر دو ترکیب گلوکوراپامین و سولفورافن بعد از مصرف به ماده ای به نام ایزوتیوسیانات (isothiocyanates) تبدیل می شوند که بر مسیرهای ژنتیکی بر بدن اثر می گذارند و سبب خاموش شدن برخی ژن های خطرناک دربدن از جمله ژن های دخیل درابتلا به سرطان شوند.

کارشناسان در پژوهش های خود دریافتند جوانه های کلم بروکلی 100 برابر بیشتر از سایر سبزیجات ازجمله کلم حاوی ایزوتیوسیانات هستند.

نتیجه های این پژوهش درشماره ماه می مجله (Journal of Prevention Cancer) به چاپ رسیده است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

پیشگیری از ابتلا به مرگبارترین سرطان بانوان از دوران جنین

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی گفت: هفتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) از ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سطح مدارس دوره اول متوسطه سراسر استان آغاز و ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه طرح ملی نجات آب، ویژه دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم دوره متوسطه است گفت: امسال ۵۹ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

محجوبی اظهار کرد: با ابتکار سازمان جهاد دانشگاهی (مشاور طرح در استان) در هفتمین سال اجرای این طرح برنامه‌های متنوعی شامل، برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین با موضوع آب، تهیه و طراحی ویدئو کلیپ‌های آموزشی، برگزاری مسابقات الکترونیکی از محتوای ویدئو کلیپ‌ها، برگزاری مسابقات سه رشته‌ای و رویداد سما (سپاس مادرانه آب) در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه با بیان اینکه همه مسابقات، موضوعات و محتواهای آموزشی با موضوع آب است، گفت: در مسابقات سه رشته عکاسی، نقاشی و تئاتر کاغذی، مجموع ۱ یکهزار و ۵۵۰ اثر از دانش آموزان ۳۳۹ مدرسه به دبیرخانه هفتمین دوره طرح نجات آب استان یزد ارسال شد که از این تعداد، یکهزار و ۳۲۰ اثر به مراحل پایانی راه یافتند.

محجوبی ادامه داد: برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین از طرح ابتکاری استان یزد در این طرح ملی بوده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه برگزاری سومین سال طرح سواد آبی در مدارس متوسطه سراسر استان خبر داد و گفت: این طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

محجوبی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری‌های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه «خبرنگار آب باشید» با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

کد خبر 6097257

دیگر خبرها

  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان