Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@20:06:38 GMT

رونمائی از انزوای آمریکای ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۵۷۹

رونمائی از انزوای آمریکای ترامپ

تشکیل کارگروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا با استقبال سرد رسانه‌ها و محافل خبری در سراسر جهان مواجه شده است. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۴ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تشکیل کارگروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا با استقبال سرد رسانه‌ها و محافل خبری در سراسر جهان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امیدوار است با اعلام شروع جنجالی این کارگروه به اهدافی دست یابد که آمریکای ترامپ تاکنون دست نیافته، ولی واکنش سرد رسانه‌های داخلی آمریکا در مقیاس جهانی به خوبی نشان می‌دهد که این اقدام واشنگتن هم رنگ و بوی صرفاً تبلیغاتی دارد و حتی مجریان و طراحانش هم چندان امید و انتظاری به کارآئی این شگرد تبلیغاتی ندارند.

عمده‌ترین دلیل برای بی‌اعتباری طرح تشکیل کارگروه اقدام علیه ایران، این است که جنس فعالیت‌های وزارت خارجه هر کشوری عمدتاً در چارچوب مناسبات و روابط سیاسی با سایر کشورها معنی و مفهوم واقعی خود را پیدا می‌کند. معمولاً احتیاجی به تبلیغات رسانه‌ای به ویژه از نوع جنجالی آن احساس نمی‌شود اما اگر یک وزیر خارجه که تخصص اصلی آن در جاسوسی، جنگ روانی و سیاه نمائی علیه دیگران باشد، به تناسب روحیات اصلی خود ترجیح می‌دهد به تبلیغات و جوسازی‌های رسانه‌ای متوسل شود تا بلکه بر روی تنهائی آمریکا در این زمینه سرپوش بگذارد و مشخصاً به سایر کشورها چنین وانمود کند که حتی در اوج تنهائی و انزوا هم برای دشمنی با ایران جدی است و هرگز از تصمیم و اقدام خود، هر چند به تنهائی، منصرف نخواهد شد.
در این میان حتی انتخاب زمان رونمائی از این طرح نیز معنی‌دار است. آمریکای ترامپ زمان رونمائی از این طرح را نزدیک به سالروز کودتای ننگین 28 مرداد ماه 1332 برگزیده تا نشان دهد آمریکای ترامپ همچنان پیرو سیاست‌های کثیف استعماری آمریکا در گذشته است و ذره‌ای از معیارهای ضدانسانی و تهاجمی آن دوره سیاه و پرننگ و نکبت تغییر نکرده است.
اگرچه ترامپ، جان بولتون و مایک پمپئو خواستار تغییر روش و تغییر سیاست‌های ایران هستند لکن این آمریکای ترامپ است که باید سیاست‌های شرم آور خود را نه تنها در قبال ایران بلکه در قبال دنیای معاصر تغییر دهد و اگر بتواند، رفتاری انسانی و در خور معیارهای انسانی و منطبق بر هنجارهای بین‌‌‌المللی را در پیش گیرد. تصادفی نیست که «برایان هوک» رئیس گروه جنجالی اقدام علیه ایران قبل از رونمائی از این طرح در اروپا با برخی مقامات اروپائی در این باره مذاکراتی داشته ولی نتوانسته آنها را به اعلام همراهی و همکاری علیه ایران متقاعد سازد. هفته گذشته سفیر آمریکا در انگلیس از لندن خواست در دشمنی علیه ایران با ترامپ همراه شود. اگرچه واکنش لندن به این درخواست واشنگتن رسانه‌ای نشده است، لکن همین سکوت لندن می‌تواند مراتب تعجب و تردید انگلیس را به ویژه با توجه به پیامدهای احتمالی چنین رفتار و تصمیمی انعکاس دهد.
موضوع مهمتر در این زمینه اینکه دارودسته ترامپ دقیقاً در شرایطی از طرح اقدام علیه ایران رونمائی کرده‌اند که ترامپ نه تنها در مقیاس جهانی بلکه درون مرزهای جغرافیائی آمریکا هم کاملاً منزوی، منفور و ناکام جلوه گر شده است. دقیقاً در همین روزها، مجموعه‌ای متشکل از 350 روزنامه آمریکائی در یک حرکت هماهنگ و نمادین، سرمقاله‌های خود را به انتقاد صریح و نافذ در قبال ترامپ و سیاست‌های نادرست او اختصاص دادند و قویاً از وی خواستند فوراً در افکار و اندیشه‌های مسموم خود تجدیدنظر کند.
بازخورد چنین حرکتی از جانب رسانه‌های آمریکا هرچه باشد، در این طرح دارودسته ترامپ و روند تحولات داخلی و بیرونی آمریکا تناقض عجیبی به چشم می‌خورد که بعید است از دید ناظران مخفی مانده باشد و آن اینکه ترامپ در عین آنکه اساس طرح ضدایرانی خود را بر روی توانمندی تبلیغاتی رسانه‌ها بنا کرده، امروزه نزد رسانه‌های آمریکا و در فضای جهانی در اوج انزوای زجردهنده‌ای قرار دارد که در تاریخ معاصر به کلی بی‌سابقه بوده است.یادداشت جمهوری اسلامی/انتهای پیام/ R1361/P1361/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین

رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، برای کمک به اوکراین شرط تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • سرگیجه بزرگ!
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است