Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@10:14:54 GMT

ظریف «کوفی عنان» را چه خطاب کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۶۷۴

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیروز (شنبه) در پی درگذشت «کوفی عنان» دبیرکل پیشین سازمان ملل در صفحه توئیترش با ابراز تأسف عمیق از درگذشت کوفی عنان، او را «رهبر قدرتمند جهان و قهرمان بی‌نظیر صلح، عدالت و حاکمیت قانون» خواند و نوشت:« در آرامش به سر ببری، دوست قدیمی عزیز من.»

«کوفی عنان» دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد که برای درمان، به سوئیس رفته بود، اوایل وقت صبح امروز (شنبه) در سن 80 سالگی و در بیمارستانی در ژنو درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کوفی عنان متولد 8 آوریل 1938 در غنا و هفتمین دبیرکل سازمان ملل متحد در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا دسامبر ۲۰۰۶ بود. 

وی همچنین نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بود و در سال 1391 چند بار به تهران سفر کرد و با علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه سابق ایران درباره تحولات سوریه به گفت‌وگو پرداخت.

دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد همچنین شهریور 1385 به منظور سفری دو روزه و رایزنی با مقامات ایرانی به تهران آمد و با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری، منوچهر متکی وزیر خارجه و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

کوفی عنان که ریاست سازمان ریش سفیدان سازمان ملل که به عنوان سازمان متنفذین هم شناخته می‌شود را برعهده داشت در دوران وزارت خارجه ظریف به تهران سفر کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امور خارجه ایران جهان قانون وزیر خارجه کوفی عنان ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!

راننده پیشین فرمول یک نظر خود را در مورد وضعیت بازار رانندگان این مسابقات به اشتراک گذاشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسکای اسپورتس؛ آنتونی دیویدسون به عنوان راننده پیشین فرمول یک و کارشناس کنونی این مسابقات گفت: من واقعاً احساس می‌کنم که بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است. نمی‌دانم این آخر هفته چه اتفاقی رخ خواهد  داد.

دیویدسون افزود: احساس می‌کنم رانندگان جدید به فرمول یک خواهند آمد و برخی رانندگان کنونی ممکن است بروند. این یک تغییر بسیار بزرگ در فرمول یک خواهد بود.

رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس

اخیراٌ مشخص شد فرناندو آلونسو قرارداد خود را با استون مارتین تمدید کرده است و نیکو هالکنبرگ در پایان این فصل هاس را ترک خواهد کرد. این راننده آلمانی چند روز با آئودی به توافق رسید. در ابتدای سال جاری نیز اعلام شد که لوئیس همیلتون از فصل آینده از مرسدس به فراری می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • رونالدو در اندیشه فروش وایادولید
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!