Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:29:05 GMT

437 دانش آموز قمی ورزشکار حرفه ای هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۱۸۴۲

437 دانش آموز قمی ورزشکار حرفه ای هستند

قم - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: 437 دانش آموز قمی در قالب 41 تیم به صورت حرفه ای در مسابقات ورزشی کشوری حضور پیدا می کنند و شماری از آن ها سابقه حضور در رقابت های بین المللی را نیز دارند.

مجتبی رمضان بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سواد حرکتی یکی از مهمترین بخش های مورد توجه در سند تحول آموزش و پرورش است و در همین رابطه اداره کل آموزش و پرورش قم با امکانات خوبی که از نظر فضاهای ورزشی در اختیار دارد، توانسته ورزشکاران حرفه ای دارای مقام و آینده دار را از میان دانش آموزان، پرورش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همچنین به منظور ارتقای سلامت دانش آموزان، انجام حرکت های ورزشی عمومی به صورت مستمر در میان مدارس استان جریان دارد و در برنامه تحصیلی دانش آموزان از پایه اول ابتدایی تا مقطع پیش دانشگاهی ساعات مشخصی به انجام ورزش اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: مجموعه معاونت تربیت بدنی و سلامت به غیر از پرداختن به مسائل حوزه ورزش، برنامه های دیگری را نیز برای ارتقای سلامت دانش آموزان قمی دنبال می کند و در همین رابطه طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس اجرا شد.
رمضان بیگی گفت: آموزش و پرورش قم بیشترین حجم فعالیت های تربیتی را به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان اجرا کرده است و در همین راستا بیش از 50 هزار تن در دوره های آموزشی مدنظر شرکت کردند.
وی افزود: همچنین برای ارتقای سطح سلامت جسمی دانش آموزان استان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و بهزیستی قم، طرح مقابله فراگیر با بیماری ها و ناهنجاری های اجتماعی در مدارس به اجرا گذاشته شد.
وی ادامه داد: با توجه به این که مدرسه بهترین فضا و مناسبت ترین محیط را برای آموزش دانش آموزان از سنین پایین تا جوانی فراهم می کند، گذراندن دوره های آموزشی باعث می شود افراد کمتر گرفتار معضل های اجتماعی از جمله اعتیاد شوند.
در سال تحصیلی آینده حدود 250 هزار دانش آموز قمی در بیش از 635 ساختمان آموزشی استان مشغول به تحصیل می شوند.
7405/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانش آموز ورزشكار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان

فاطمه میرزانژاد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان از اجرای طرح شهید محمودوند در گردآوری اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل در سامانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در مراحل بعدی اسامی دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده شناسایی نشده به سایر نهاد‌ها مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و نیز استانداری ارسال و از ظرفیت آنها برای شناسایی سایر کودکان استفاده می‌شود. 

او همچنین افزود: اداره کار با اعطاء بسته‌های حمایتی مالی و معیشتی به خانواده‌های دارای فقر مالی، بهزیستی با کمک به کودکان با بیماری‌های خاص و حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دادگستری با حمایت قضایی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، ثبت احوال با کمک برای ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه برای ایجاد هویت و ثبت‌نام در سامانه‌های آموزش و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان پای کار هستند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون آموزش و پرروش گیلان تصریح کرد: در این طرح از تمامی ظرفیت‌های استان برای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل استفاده می‌شود.

به گفته میرزانژاد، ۱۵۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۲۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه با اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ به تحصیل بازگردانده شدند.

طرح شهید علی محمودوند که شهید شاخص گروه تفحص با ۷۰ درصد جانبازی شیمیایی، قطع پا و ۲۵ ساچمه در دست بود، برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدارس در کشور و از جمله استان گیلان اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت