Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@18:21:50 GMT

استقبال داخلی و خارجی از صنایع دستی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۲۳۰۹

استقبال داخلی و خارجی از صنایع دستی اصفهان

196 رشته صنایع دستی در استان اصفهان فعال است که خوشبختانه در داخل و خارج از کشور نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

ایران آنلاین / «جعفر جعفرصالحی»، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به استقبال داخلی و خارجی از تولیدات ذکر شده، گفت: اگر تولید کنندگان سلیقه مشتری را در نظر بگیرند و در قالب کاربری های جدید به تولید این محصولات اقدام کنند، می توانند بازار صنایع دستی استان را بیش از پیش رونق بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازمجموع بیش از 300 رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در ایران، 196 رشته در استان اصفهان فعال است که بیشتر کارگاه های تولیدی و فروشگاه های این صنایع در میدان نقش جهان اصفهان مستقر است، هم اکنون بیشترین حجم صنایع دستی تولیدی در استان مربوط به رشته های قلمکار، مینا، خاتم، قلمزنی و کاشی سنتی است.

جعفر صالحی با توصیف ویژگی های بی بدیل و جایگاه برجسته صنایع دستی اصفهان یادآوری کرد: شهر اصفهان در سال 94 از سوی یونسکو به عنوان نخستین عضو شبکه جهانی شهرهای خلاق (معتبرترین شبکه جهانی) در عرصه صنایع دستی و هنرهای مردمی معرفی شد و به عضویت این شبکه درآمد.  با فعال شدن دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌ دستی در اصفهان، زمینه های مناسب تری در عرصه نوآوری و تنوع در تولید صنایع دستی این استان بیش از گذشته فراهم شده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان در خصوص وضعیت و آمار صادرات صنایع دستی استان اصفهان نیز توضیح داد: به لحاظ اینکه پایانه مستقیمی برای صادرات صنایع دستی در این استان وجود ندارد و بیشترین صادرات از تهران و یا مرزهای جنوبی و غربی کشور صورت می گیرد، نمی توان آمار دقیقی از صادرات این محصولات در استان ارائه داد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: از صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی، آبزیان و فراورده‌های آن، ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه صادرات موتور محرکه تولید و رشد اقتصادی است، افزود: توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است.

رحمانی اضافه کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه از عرضه ۲ هزار و ۷۵۴ تن محصولات کشاورزی در فروشگاه ها، غرف دائم و موقت در سال گذشته خبر داد و گفت: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در ۸ نمایشگاه داخلی حضور فعال و چشمگیری داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه راه اندازی و فعال کردن فروشگاه‌های مصرف روستایی، انجام خدمات رسانی بهتر را به دنبال دارد، افزود: در سال گذشته ۱۲۱ غرف دائمی و موقت ساماندهی و به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • حمایت سازمان فناوری اطلاعات از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • اعطای وام به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر