Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرپرست استانداري کرمان بر ضرورت و لزوم پاسخگو بودن مسئولين نسبت به جامعه، مردم و اصحاب رسانه تاکيد و تصريح کرد: دليلي ندارد که فضاي نقد و نقدپذيري در جامعه، فضايي رعب آلود و وحشت آور باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ محمدجواد فدائي در گردهمائي اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره به نقش دو طرفه بين مسئولين دولتي با رسانه ها، افزود: به نوعي از اصحاب رسانه و مطبوعات استان احساس شرمندگي توام با قدرداني دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد براينکه به دنبال فرصتي بودم تا اين همه علاقه و پايداري اصحاب رسانه و مطبوعات استان را ارج نهم، يادآورشد: در مدت مسئوليتم در جايگاه سرپرست استانداري کرمان، تصور نمي کردم مطبوعات اين قدر با علاقه و تحمل زحمات در سفرها و جلسات حضور فعالانه داشته باشند و گاهي شرمنده مي شوم که جلسات قدري طولاني و فشرده برگزار مي شود و اصحاب رسانه با صبوري تا به انتهاي جلسه مي نشينند و نسبت به پوشش خبري آن اقدام مي کنند.
سرپرست استانداري کرمان بر ضرورت و لزوم پاسخگو بودن مسئولين نسبت به جامعه، مردم و اصحاب رسانه تاکيد و تصريح کرد: به جد به اين موضوع اعتقاد دارم زيرا جامعه از ما پاسخگو بودن را طلب مي کند.
فدائي گفت: اينکه دولتي خود را دولت خدمتگزار بداند، هنري نيست، بلکه مهم اين است که دولت خودش را دولت پاسخگو بداند و دليلي وجود ندارد که مسئولين دولتي از پاسخگو بودن فرار کنند، اگر هم در اين دنيا پاسخگو نباشند، به ناچار بايد در دنياي ديگري پاسخگو باشند.
وي با تاکيد براينکه به پاسخگويي اعتقاد دارم و در مسئوليت هايي که داشته ام، همواره آمادگي داشته ام که به سوالات جامعه جواب دهم، افزود: اگر قرار باشد در جايگاه استانداري کرمان انجام وظيفه نمايم، مجموعه دولت در استان بايد پاسخگو باشد و اگر احساس کنم مديري پاسخگو نيست قطعا وظيفه مي دانم که برخورد کرده و فضا را براي پاسخگويي فراهم کنم.
سرپرست استانداري کرمان در ادامه بر لزوم ايجاد فضايي براي نقدپذيري و انتقاد در جامعه تاکيد کرد و يادآورشد: ما بايد از نقد منصفانه و عالمانه همراه با ارائه راهکار استقبال کنيم و اين نکته در حديث "المومن مرآه المومن" آمده است که مومن آينه مومن است، يقينا اين حديث مي تواند بهترين تفاهم نامه بين ما و اصحاب رسانه براي ايجاد فضاي نقد و نقدپذيري باشد.
فدائي با تاکيد براينکه دليلي ندارد که فضاي نقد و نقدپذيري در جامعه، فضايي رعب آلود و وحشت آور باشد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات بايد پيش از انعکاس مطلبي در جامعه به صحت آن اطمينان داشته باشند و اين دستور اکيد قرآن است که تا به جايي که به چيزي علم و آگاهي نداشته باشيم، نبايد آن را بيان کنيم و براستي وظيفه رسانه ها از اين منظر خطير است.
وي تصريح کرد: در يکي از آيات قرآن خداوند قريب به اين مضمون به پيامبر مي فرمايد: "به مردم در مورد زيان بارترين اعمال بگو، اينکه برخي در دنيا در حال انجام کارهايي اشتباه هستند در حاليکه فکر مي کنند دارند کارهاي خوب انجام مي دهند" لذا همه ما مسئولين، مردم و رسانه ها بايد مواظب باشيم که اينگونه نباشد که کارهاي نادرستي انجام دهيم و فکر کنيم که کارمان درست است.
*** هر گاه که اهل قلم به مسائل بي تفاوت شوند، جامعه دچار رخوت خواهد شد
مديرکل حوزه استاندار و روابط عمومي استانداري کرمان نيز در ادامه اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطر شهداي خبرنگار و تبريک اين روز، يادآورشد: روز خبرنگار نمادي براي توجه به اهل قلم، صاحبان فکر و انديشه و تحليل است که توجه به رسانه ها در جامعه اي که بدنبال توسعه همه جانبه است را لازم و ضروري مي کند.
حجت الاسلام و المسلمين محمد محمود آبادي گفت: در جامعه اي که به راحتي، افراد قلم مي زنند و عملکرد مديران را نقد سازنده مي کنند؛ آن جامعه رو به توسعه است و هر گاه که اهل قلم بي تفاوت شوند، جامعه دچار رخوت خواهد شد.
وي اظهار داشت: با ورود رسانه هاي مجازي امکان پنهان کاري در امور وجود ندارد چرا که با شفاف سازي به گردش اطلاعات سالم و لازم کمک زيادي کرده است.
مديرکل حوزه استاندار و روابط عمومي استانداري کرمان خاطر نشان کرد: بين مردم و رسانه ها با مسئولين ارتباطي دو طرفه وجود دارد و آنچه در اين ميان داوري مي کند، بحث وجدان کاري است و در استان کرمان رسانه ها علاوه بر داشتن وجدان کاري، نوعي وفاق و همدلي بين رسانه ها و مسئولين وجود دارد که بخشي از اين وفاق به فرهنگ نجابت کرماني ها و بخشي ديگر به توسعه يافتگي فرهنگي آن ها بر مي گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی کم نظیر برای خراسان رضوی است که می‌تواند صادرات استان را متحول کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده در نشست با مدیران اقتصادی خراسان رضوی گفت: حضور 3000 بازرگان از یکصد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت 800 شرکت برتر صادراتی همراه است می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال 1392 شروع به کار کردند اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو 2024 داشته باشیم.

توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز جزییات برنامه های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو 2024 را تشریح کرد و مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.

به گزارش تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از 2000 تاجر و بازرگان خارجی از 119 کشور جهان، از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت