Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال در حوزه راه اعتبارات ملی و استانی اردبیل 300 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محبوب حیدری در جلسه کارگروه کاهش تصادفات در دادگستری اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در تردد بزرگراه‌ها رتبه 24 و برخورداری از بزرگراه‌ها رتبه 27 کشور را دارد و ما تلاش می‌کنیم آمار تردد و برخورداری از بزرگراه‌ها را به هم نزدیک‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی براساس تردد در محورها مجوز توسعه بزرگراه‌ها را صادر می‌کند، خاطرنشان کرد: دلیل تصادفات نبود بزرگراه در این استان نیست چرا که اگر به احداث بزرگراه باشد کمترین تصادفات را در محور اردبیل – آستارا با بیشترین تردد شاهد هستیم در حالی که 21 هزار وسیله نقلیه در این محور تردد می‌کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از مطالعه احداث تمام بزرگراه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: تنها محوری که در پیوست قانون بودجه ردیف اعتباری ندارد سه راهی سربند به مشگین‌شهر است در حالی که بیشترین تصادفات در این محور اتفاق می‌افتد.
حیدری افزود: برای احداث بزرگراه در این استان یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین آن در دو سه سال آینده بعید به نظر می‌رسد.
وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه راه این استان در قیاس با سایر استان‌ها افزایش چشمگیر 300 درصدی داشته است، تصریح کرد: بودجه 16 میلیارد تومانی سال گذشته به بیش از 70 میلیارد تومان افزایش یافته است و امیدواریم در تکمیل جاده‌های استان اردبیل به ویژه راه‌های شریانی از این اعتبار ملی استفاده کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ضرورت ارائه نظرات کارشناسی را در حوزه راهسازی و وقوع تصادفات و ارائه پیشنهادات برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای یادآور شد و خاطرنشان کرد: تنها 10 درصد تصادفات  در نقاط حادثه‌خیز اتفاق افتاده در حالی که 90 درصد تصادفات در مقطع حادثه‌خیز بوده است.
حیدری با اشاره به اینکه در شمال استان اردبیل آمار ترددها متناسب با وضعیت جاده‌ها نبوده و ما مصمم به تکمیل بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی در این محور هستیم، گفت: برای ایمن‌سازی محور سربند – مشگین‌شهر که تردد 6 هزار وسیله نقلیه در آن گزارش شده ما به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم زمینه تامین و اجرایی شدن پروژه ها فراهم آید.
وی به بدهی 150 میلیارد تومانی راه و شهرسازی استان به پیمانکاران اشاره کرد و افزود: بهسازی و تعریض محور پارس‌آباد – سربند و اتصال به مشگین‌شهر جزو اولویت‌های ماست و در کنار آن توسعه کمربندی بیله‌سوار و بهسازی محور پارس‌آباد – بیله‌سوار در دستور کار است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل محدودیت منابع مالی را یادآور شد و اظهار کرد: ما در حالی که 900 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای جاده‌های استان نیاز داریم سالانه 30 میلیارد تومان تامین اعتبار انجام می‌شود که تخصیص آن نیز 10 میلیارد تومان است.
حیدری گفت: از 130 کیلومتر بزرگراه موجود در استان 30 کیلومتر در شمال استان اردبیل است که ما برای احداث 450 کیلومتر بزرگراه در شمال این استان  به 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالی ککه احداث بزرگراه در برخی از محورها هیچ توجیه عمرانی و اقتصادی ندارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت جاده های استان راه و شهرسازی استان کارشناسی وزارت راه و شهرسازی وسیله نقلیه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن پس از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه، از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیرگذر یا روگذر نیز از دیگر تقاضاهای مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده‌رود اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد