Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در این حکم انتصاب خطاب به  میرعمادی آمده است:
نظر به سوابق و تجارب ارزنده سرکار عالی و بر اساس هماهنگی با دبیرخانه کل اتحادیه حاشیه اقیانوس هند به موجب این حکم به مدت ۳سال به ریاست مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند منصوب می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است با اتکال به خداوند متعال و با سعی و اهتمام خود براساس اهداف و سیاستهای علمی این مرکز و تجارب استادان، پژوهشگران و صاحب نظران، گامهای موثری به منظور ارتقای علم و فناوری بین کشورهای عضو این اتحادیه بردارید.

توفیق سرکارعالی را در انجام مسئولیت خطیری که برعهده دارید از خداوند منان خواهانم.

دکتر میرعمادی دانشیار سیاستگذاری علم و فنآوری بوده و هم اکنون رئیس گروه سیاستهای علوم و فناوری پژوهشکده مطالعات فناوری‌های نوین سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران است.

وی دارای لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس اقتصاد بین الملل از دانشگاه سوربون فرانسه و دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس است.

 میرعمادی دارای ۳۸ مقاله چاپ شده در نشریات پژوهشی داخل و خارج در حوزه دیپلماسی علم و فناوری، همکاریهای بین المللی و سیاستگذاری نوآوری بوده و تاکنون دو کتاب تالیفی از وی با عناوین "مقدمه ای بر دیپلماسی علم و فناوری" و "مبانی حقوق ملی و حقوقی در فضای تبادل اطلاعات" منتشر شده است.

 میرعمادی در سال ۱۳۹۲ مرکز پژوهشهای سیاستگذاری و دیپلماسی علم و فناوری را در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی تاسیس کرد و با امضای تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، در این حوزه به تربیت محقق در سطح دکتری و پسا دکتری پرداخت.

اتحادیه همکاریهای حاشیه اقیانوس هند (IORA) در سال ۱۹۹۷ تشکیل شده و در حال حاضر شامل ۲۱ عضو از جمله ایران، استرالیا، هند، آفریقای جنوبی، اندونزی و مالزی و نیز ۷ شریک گفت و گویی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، مصر و ترکیه می‌باشد. این اتحادیه دارای آژانسهای تخصصی گوناگونی بوده که یکی از مهمترین آنها، مرکز منطقه ای انتقال علوم و فناوری (RCSTT) است. این مرکز با امضای تفاهمنامه ای بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و IORA در سال ۱۳۸۷ تشکیل شده و مقر آن نیز در ایران در محل سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران است.

مرکز منطقه ای انتقال علوم و فناوری به عنوان یک آژانس تخصصی بین منطقه ای از جایگاه ویژه ای در اجرا و پیشبرد اهداف دیپلماسی علم و فناوری و گسترش شبکه های همکاری دانشی بین المللی محققان ایرانی برخوردار است. از جمله ابزارهای سیاستی که برای نیل به اهداف مذکور از سوی این مرکز به کار گرفته می‌شود می‌توان به مواردی نظیر اجرای پروژه های تحقیقاتی چند جانبه، کارگاههای آموزشی مشترک و همچنین ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مشترک اشاره کرد.

انتهای پیام/

انتصاب رئیس مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد