Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:10:07 GMT

آزمون فنی ویژه سربازان وظیفه خراسان رضوی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۳۴۷۶

آزمون فنی ویژه سربازان وظیفه خراسان رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- آزمون مهارتهای فنی ویژه سربازان وظیفه دارای مهارت در خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آزمون در قالب اجرای طرح 'قرارگاه مهارت' با هدف توسعه آموزش های فنی و مهارتی برای سربازان وظیفه برگزار شده است.
افشین رحیمی با بیان اینکه این آزمون با شرکت دو هزار و 737 نفر از سربازان وظیفه متقاضی دریافت گواهینامه مهارت برگزار شده، افزود: این سربازان در رشته های مختلف فنی و مهارتی اعلام برخورداری از مهارت فنی کرده اند که در صورت قبولی در این آزمون برای آنان گواهینامه صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این افراد در صورت عدم قبولی در آزمون نیز برای گذراندن دوره های مهارتی معرفی می شوند تا با شرکت دوباره در آزمون و در صورت قبولی گواهی مهارت برای آنان صادر شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی بیان کرد: در قالب اجرای طرح قرارگاه مهارت تلاش می شود تا هر سرباز در دوره دو سال خدمت سربازی با یک مهارت و دانش فنی آشنا شود تا به این ترتیب توانمندی و نیز افزایش امکان اشتغال آنان بعد از خدمت فراهم شود.
رحیمی گفت: در سال گذشته که اجرای این طرح همزمان با کشور در خراسان رضوی آغاز شده است تعداد 2 هزار و 585 سرباز وظیفه در استان آموزش های مهارت فنی را فراگرفتند.
استان خراسان رضوی دارای بیش از هزار آموزشگاه بخش خصوصی و بیش از 50 آموزشگاه دولتی در حوزه آموزشهای فنی و مهارتی است.
7496/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مهارت سربازان آزمون خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی همتی فر صبح جمعه در محل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز با حضور ۱۶۱۸ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهش و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون نسبت به دوره قبل افزود: این استقبال نشان دهنده اشتیاق روزافزون مردم، به ویژه جوانان، به تعالیم نورانی قرآن کریم است.

همتی فر ادامه داد: استان خراسان رضوی با داشتن ۱۶۱۸ نفر شرکت کننده، در صدر فهرست استان‌های کشور از نظر تعداد متقاضیان قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه بیشترین شرکت کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد که آقایان در سازمان تبلیغات و بانوان در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون، ۱۱۳۰ نفر از بانوان و ۴۸۸ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی پذیرفته شدگان این مرحله، به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند و در صورت موفقیت، مدرک معادل لیسانس یا فوق لیسانس دریافت خواهند کرد.

کد خبر 6095563

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران