Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، سیدرضی حدائق، رئیس اتاق فكر شورای فرهنگ عمومی فارس شب گذشته، 27 مردادماه در یكصد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس كه با موضوع سهولت دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: ما در بحث تسهیل راه‌های دسترسی به حرم هم به‌صورت سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری نگاه می‌كنیم.
وی افزود: در بحث سخت‌افزاری منظور تسهیل ارتباط زائران با حرم مطهر است تا بتوانیم یك جریان روان زیارتی داشته باشیم و در بحث نرم‌افزاری نیز منظور این است كه بتوانیم حرم شاهچراغ(ع) را به عنوان محور همه فعالیت‌ها قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری محوریت حرم شاهچراغ(ع) در فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مدارس
حدائق با یادآوری اینكه این خواسته‌ای است كه مقام معظم رهبری زمانی كه شیراز را به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) مطرح كردند و فرمودند كلیه فعالیت‌ها باید با محوریت حرم باشد، است، گفت: آنچه كه در هیئت اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی دنبال شده، ‌تسهیل راه‌های دسترسی به معنای نرم‌افزاری است یعنی اینكه ما چگونه حرم را محور دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و فعالیت‌های فرهنگی در استان و منطقه خود قرار دهیم.

خیابان گردشگری بنا بود از دروازه قرآن تا دارالسلام احداث شود
رئیس اتاق فكر شورای فرهنگ عمومی فارس همچنین به مبحث سخت‌افزاری سهولت دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) اشاره كرد و گفت: پیش از این بنا بود كه یك خیابان اختصاصی مربوط به آثار تاریخی و مشخصاً حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) كه همان خیابان هجرت بود، در نظر گرفته شود و در این خیابان برای مسائل گردشگری تاریخی و مذهبی پیش‌بینی‌هایی شده بود كه از زیر دروازه قرآن آغاز و تا دارالسلام ادامه داشت و از مسیر تاریخی شیراز عبور می‌كرد.
وی ادامه داد: این خیابان، در حقیقت یك خیابان گردشگری بود اما اكنون نمی‌دانم كه وضعیت احداث این خیابان چه شد و آیا مباحث میراثی آن حل شده است یا خیر، اما در هر صورت این خیابانی بود كه می‌تواند بحث تسهیل در دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) را فراهم كند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي شوراي فرهنگ عمومي فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع شدن دسترسی به ۳ نقطه سردشت دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بخشدار سردشت دزفول ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و شست و شوی زیرساخت‌های جاده‌ای دسترسی به روستاهای ماهوربرنجی علیا و سفلی و میدان بخش سردشت دزفول قطع شد.

سوزنگر افزود: با توجه به وضعیت جوی، شهروندان از حرکت به سمت بخش سردشت تا عادی شدن شرایط خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش سردشت در شمال شهرستان دزفول با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزارنفر قرار دارد.

کد خبر 6095261

دیگر خبرها

  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع)
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع) + تصاویر
  • آیین سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ (َُع)
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • این شهید حتی موقع به‌ دنیا آمدن فرزندش هم حاضر نشد به خانه برگردد!
  • قطع شدن دسترسی به ۳ نقطه سردشت دزفول
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ