Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین مکاری پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از ارجاع ۲۰۷ واحد متخلف عرضه موادخام دامی استان همدان به مراجع قضایی در چهارماهه نخست امسال خبر داد.

وی به انجام بیش از ۴۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان طی چهار ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در پی این بازرسی‌ها، ۱۲۹ هزار و ۷۸ کیلوگرم موادخام دامی غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط و معدوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۲۳ تن از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله و گوسفند در کشتارگاه های استان مورد بازدید بهداشتی قرار گرفته است، افزود: ۲۸ تن از لاشه‌های بازدید شده غیرقابل مصرف بودند که ضبط و معدوم شدند.

وی درباره بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور عنوان کرد: طی چهارماهه ابتدای سال ۹ هزار و ۴۱۸ تن طیور مورد بازرسی بازرسان اداره‌ کل دامپزشکی قرار گرفت که از این تعداد، ۳۶ هزار و ۹۶۹ قطعه معادل ۵۵ تن غیرقابل مصرف شناسایی، ضبط و معدوم شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون هفت هزار و ۱۱۱ قلاده سگ‌های گله و صاحب‌دار خبر داد و در زمینه واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی گفت: در این زمینه بیش از دو میلیون و ۵۶۳ هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک همچون بیماری شاربن، تیلریوز، تب‌برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقرایا، آگالاکسی و بروسلوز(تب مالت) واکسینه شده‌اند.

وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های سل و بروسلوز نیز در گاو و گوسفند ۶ هزار و ۱۰۰ رأس خونگیری انجام شده، همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی ۱۲ هزار و ۷۸۹ رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی گفت: سیاست سازمان دامپزشکی کشور تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی است که این اداره کل در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه نهایت سعی و تلاش خود را انجام داده ولی متأسفانه در حال حاضر و در برخی روستاها کشتار به شیوه سنتی انجام می‌گیرد که باید کشتار دام صرفاً در کشتارگاههای مجاز و تحت نظر ناظر بهداشتی دامپزشکی انجام گردد.

وی به شهروندان اطمینان داد در رستوران‌ها گوشت سالم و بهداشتی طبخ می‌شود و عنوان کرد: در تمامی رستوران‌ها و سالن های طبخ غذا، ناظرین و مسئولین فنی و بهداشتی دامپزشکی وجود دارد تا با نظارت مستقیم بر مواد خام دامی، ضریب نفوذ بهداشت در این اماکن بالا رود.

کد خبر 4378754

منبع: مهر

کلیدواژه: دام و طیور دامپزشکی همدان مواد غذایی فاسد مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر شهرکرد گرگان احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،  حاضرین در جلسه هم اندیشی مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عرضه مواد پروتئینی با رئیس شبکه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل خواستار ارتقاء جایگاه حقوقی، مالی و اداری مسئولین فنی بهداشتی شدند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۳۰ نفر از مسئولین فنی بهداشتی در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند بخش دولتی در تحقق سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه می‌باشند و بایستی جایگاه آنها از هر نظر ارتقاء یابد.

سپس دکتر رضا افشاریان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط با تعهد، حضور بموقع مسئولین در سر کار، گزارش دهی مستمر و نمونه برداری بصورت ادواری و غیر ادواری مطالبی ارائه کرد.

در ادامه مسئولین فنی بهداشتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعرفه‌های حقوقی، بیمه، مالیات وسختی شرایط کار  را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم