Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@12:31:51 GMT

نیروهای آمریکایی بعد از داعش هم در عراق می مانند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۲۴۷۵

نیروهای آمریکایی بعد از داعش هم در عراق می مانند

سخنگوی ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که نیروهای آمریکایی تا هر زمان که لازم باشد در عراق می مانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، سخنگوی ائتلاف بین المللی رهبری آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی تا هر زمان که لازم باشد برای کمک به حفظ ثبات مناطقی که قبلا در اختیار داعش بوده است در عراق می مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرهنگ «سین رایان» در یک کنفرانس مطبوعاتی در ابوظبی در این باره گفت:ما تا هر زمان که لازم بدانیم،نیروهای خود را در عراق نگه می داریم.دلیل اصلی این کار پس از شکست نظامی داعش،انجام تلاش برای حفظ ثبات است و به همین خاطر است نیاز است که ما هنوز در آنجا بمانیم.

 

وی یادآور شد که با این وجود امکان کاهش تعداد سربازان آمریکایی بر اساس اینگه چه زمانی دیگر نیروها از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای کمک به آموزش ارتش عراق،مستقر شده اند،وجود دارد.

 

سرهنگ رایان همچنین گفت که در حال حاضر حدود پنج هزار و 200 نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند.

 

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در ماه فوریه برای ماموریت بزرگ تر «آموزش و مشاوره» در عراق با هم توافق کردند.

 

این توافق در پی درخواست آمریکا از ائتلاف برای کمک به ثبات عراق پس از سه سال جنگ علیه داعش،حاصل شد.

 

سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا افزود که امکان کاهش تعداد نیروهای آمریکایی وجود دارد منوط به اینکه ناتو چه زمانی وارد می شود تا آموزش نیروهای عراقی را بر عهده بگیرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عزت الله انتظامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز روزنامه های ورزشی فوتبال ایران بازار مسکن آمریکا استان همدان نیروهای آمریکایی داعش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است

سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در راولپندی تأکید کرد: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش پاکستان امروز سه شنبه اعلام کرد که پایگاه های نظامی خود را در اختیار احدی قرار نخواهد داد.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی ارتش پاکستان با رد گزارش‌ هایی مبنی بر اینکه اسلام‌آباد ۲ پایگاه در اختیار آمریکا قرار داده است، گفت: پاکستان نه پایگاه‌ های نظامی در اختیار کسی قرار نداده و نه خواهد داد.

سرلشکر «احمد شریف چودری» (Ahmed Sharif Chaudhry) سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در شهر راولپندی در شمال شرقی کشورش گفت:«نه پاکستان پایگاه‌های نظامی در اختیار کسی قرار داده و نه این کار را خواهد کرد.

«احمد شریف چودری» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا پاکستان پایگاه نظامی در جنوب غربی بلوچستان و شمال غربی خیبرپختونخواه به آمریکا داده است یا خیر؟» تأکید کرد: همانطور که خودتان گفتید، این فقط یک تبلیغ است. ادعاهای تایید نشده ای در رسانه های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه واشنگتن از اسلام آباد خواسته است تا ۲ پایگاه نظامی برای نظارت بر ایران، افغانستان و چین تأسیس کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا : حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم
  • واکنش سخنگوی دولت به ورود نیروهای انتظامی آمریکا به دانشگاه‌ها
  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • واکنش سخنگوی کشتی آمریکا به دوپینگ بروکس و بازگشت تیلور
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • مصر: اسکله آمریکا هرگز جای گذرگاه رفح را نمی‌گیرد
  • فیلم/رضوانی: برخی‌ها فیگور ریاست مجلس گرفته‌اند اما پاپس‌ می‌کشند
  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی