Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار کرد: این جلسه در رابطه با عملکرد چهارماهه دولت بررسی‌هایی صورت گرفت که با توجه به تبصره 14 قانون بودجه سال 97، میزان منابع و مصارف بر اساس آنچه برای سال 97 پیش‌بینی کرده بودیم،‌ متفاوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رقم بودجه برای حدود 98 هزار و 800 میلیارد تومان (988 هزار میلیارد ریال) است تصریح کرد: حدود 45 هزار میلیارد تومان از این مبلغ به یارانه‌ها تخصیص داده شده که شامل یارانه‌های نقدی، خرید گندم، نان و هچنین یارانه دهک‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌شود و عددی حدود 23 هزار و 600 میلیارد تومان آن هم بابت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز تخصیص داده شده است.

حسینی اضافه کرد: همچنین حدود 29 هزار میلیارد تومان از این بودجه هم سهم شرکت‌های تابع وزارت نیرو است که این‌ها در جمع 98 هزار و 800 میلیارد تومان می‌شود و منابع آن هم پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه عملکردی که نمایندگان دولت برای این چهار ماه ارائه کردند،‌ نشان دهنده کسری منابع بود، گفت: میزان منابع وصولی که دولت اعلام کرد، حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان بود که نسبت به بودجه سه چهارم، حدود 10 هزار میلیارد تومان کسری منابع داریم؛ یعنی باید حدود 33 هزار میلیارد تومان وصولی داشته باشیم، در حالی که 22 هزار و 800 میلیارد تومان وصولی داریم.

وی اضافه کرد: دولت 73 درصد منابع خود را صرفاً به حوزه یارانه نقدی و گندم، پرداخت کرده است؛ به طوری که ما به حدود 77 میلیون نفر در تیرماه یارانه پرداخت کرده‌ایم و این رقم نسبت به ماه گذشته چیزی حدود 200 هزار نفر افزایش داشته است که مشخص نیست این بابت یارانه جدید بوده و یا اینکه افراد جدیدی تولد پیدا کرده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه دولت همچنین 9 درصد از منابع را به وزارت نفت داده و حدود 18 درصد را هم به وزارت نیرو بازگردانده که اگر نسبت بگیریم، منابع وزارت نفت و نیرو نیز کمتر پرداخت شده است که این موضوع هم مشکلاتی را برای این دو وزارتخانه بزرگ و مهم ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: سوالی اساسی که مطرح است اینکه ما اگر به طور متوسط فقط حدود 80 میلیون لیتر بنزین،با -احتساب هر لیتر هزار تومان- در روز مصرف کنیم، عدد آن از میزان درآمدهای وصولی بیشتر خواهد شد؛ بنابراین احتمال اینکه میزان منابع وصولی از بابت فروش فرآورده‌های نفتی به حساب خزانه واریز نشده باشد، وجود دارد.

وی افزود: از طرف دیگر عدالتی در پرداخت‌ها هم نبوده و این در حالی است که دولت همه منابع را به سمت حوزه هدفمندی یارانه‌ها برده است و از آنجا که یکی از موارد قانون حذف سه دهک یارانه‌بگیر بوده که متاسفانه تا به امروز هیچ‌گونه اقدام عملیاتی هم در این راستا انجام نشده است، نشان می‌دهد دولت در این موضوعات انحراف صریح از قانون دارد.

انتهای پیام/4034

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد

مهرداد عرب اول بیان کرد: با توجه به دستور استاندار مبنی بر ضرورت بررسی عملکرد اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ و برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف در سال ۱۴۰۳ جلسات بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در این سازمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسات عملکرد و اقدامات دستگاه‌های اجرایی از نظر پیشرفت ریالی و فیزیکی طرح‌های استانی و طرح‌های به بهره برداری رسیده به تفکیک شهرستان‌ها و تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بررسی می‌شود.

این مقام مسوول گفت: نتایج پیگیری‌های به عمل آمده در زمینه جذب منابع مالی و ردیف‌های متمرکز بودجه سال ۱۴۰۲، عملکرد بازدیدهای میدانی و جلسات برگزار شده با فرمانداران نیز در این جلسات بررسی و برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها برای بودجه ۱۴۰۳ ارائه می‌شود.

وی، میزان مشارکت دستگاه‌های اجرایی در جذب سرمایه گذار و بهره برداری از طرح‌های تعهدی را از دیگر شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد