Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@19:15:16 GMT

زمان خروج نظامیان آمریکایی از عراق

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۳۷۴۲

زمان خروج نظامیان آمریکایی از عراق

سخنگوی ائتلاف آمریکا علیه داعش گفت که نظامیان آمریکایی تا زمانی که واشنگتن ضروری تشخیص دهد، در عراق باقی خواهند ماند.

خبرگزاری فارس: به رغم تاکیدهای برخی مقام‌ها و شخصیت‌های عراقی درباره لزوم خارج شدن نظامیان آمریکایی از این کشور، یک مقام نظامی واشنگتن گفته که حضور نظامیان آمریکایی در عراق همچنان ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا برای آنچه که «مقابله با داعش» خوانده می‌شود، امروز یکشنبه در یک نشست خبری در ابوظبی امارات متحده عربی درباره حضور نظامی آمریکا در عراق گفت: «ما تا زمانی که فکر کنیم حضور نظامیان ما در آنجا (عراق) نیاز است، نظامیانمان را حفظ خواهیم کرد».

به گزارش رویترز، ژنرال «شان رایان» مدعی شد: «دلیل اصلی (ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق) بعد از شکست نظامی داعش، تلاش‌ها برای ایجاد ثبات است ما هنوز هم باید آنجا باشیم و این یکی از دلایلی است که ما حضورمان را حفظ خواهیم کرد».

این مقام واشنگتن البته تاکید کرد که احتمال کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق وجود دارد و این موضوع به حضور نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو در عراق بستگی دارد.

رایان گفت: «احتمال کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق وجود دارد البته این موضوع به زمان ورود ناتو (به عراق) و کمک آنها برای آموزش نیروها بستگی دارد».

سخنگوی ائتلاف آمریکا همچنین اعلام کرد که در حال حاضر ۵۲۰۰ نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند.

وزرای دفاع ناتو در ماه فوریه موافقت خود را با ماموریت «آموزش و مشاوره» در عراق اعلام کردند؛ موضوعی که بعد از درخواست‌های واشنگتن از این ائتلاف نظامی غربی برای ایفای نقش گسترده‌تر بعد از شکست داعش صورت گرفت.

عراق ماه دسامبر بعد از گذشت ۵ ماه از بازپسگیری موصل، رسما پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

سخنگوی ائتلاف واشنگتن، درباره حضور دو هزار نظامی آمریکایی در سوریه به بهانه مقابله با داعش هم اظهارنظر کرد.

شان رایان مدعی روابط و همکاری‌های کردهای سوری مورد حمایت واشنگتن با نیروهای عراقی شد و گفت: «ما شاهد همکاری‌های زیادی بین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای امنیتی عراقی هستیم چرا که قبلا آنها به ائتلاف رجوع می‌کردند اما ما کاری کردیم که آنها با یکدیگر هم صحبت کنند».

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد که عملیات کردهای سوری تحت حمایت واشنگتن برای پایان دادن حضور داعش در سوریه به دلیل مواد منفجره کار گذاشته شده توسط این تروریست‌ها به تاخیر افتاده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: واشنگتن عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزمی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتا در این کشور واقع در منطقه ساحل آفریقا، حاکمان جدید آن به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • حملات داعش در عراق شروع شد